Skip to main content

Hallo,

Deze week week zijn we verhuisd en hebben we KPN meegenomen naar ons nieuwe adres (met glasvezel). Hiervoor hebben we twee superwifi punten gekregen, helemaal top.

 

Nu blijkt dat we de superwifi ook echt wel nodig hebben. Het is een nieuwbouw woning en het modem (die in de meterkast staat op BG) , redt de 1e verdieping nauwelijks.

 

Vanavond de superwifi punten geprobeerd aan te sluiten. Het eerste punt op de 1e etage en het 2e punt op de zolder. Alles volgens stappenplan gedaan. Een tijdje werkte het. Direct een speedtest gedaan en dit viel een beetje tegen, gemiddeld 80mbp/s.

De kabels lagen een beetje raar dus ik heb het wifi punt van de 1e etage heel even uit het stopcontact gehad om dit even te verplaatsen. Na het terugplaatsen gingen de brandjes rood branden, zowel boven als beneden. 

Heb van alles geprobeerd en krijg het voor geen mogelijkheid meer werkend. 

 

De superwifipunten zijn gereset, modem gereset en vervolgens het hele stappenplan opnieuw doorlopen. Wifi punten blijven nu rood branden.

 

Wat kan ik doen?

 

PS: is een snelheid van 80mbp/s normaal? Ik had hier wel meer van verwacht.

Dag @Doedelzak zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten aan het modem of probeer je het draadloos aan de praat te krijgen?


@Joep1965 eerst contact laten maken met ethernet kabel via modem, vervolgens los gekoppeld en boven geplaatst. Zoals beschreven in de handleiding.


Je geeft al aan dat de wifi van het modem nauwelijks de eerste etage haalt. Dus zal het wifisignaal ook nauwelijks de superwifi bereiken.  Ik zou ze opnieuw installeren.  Dus even met de kabel aan het modem en de SuperWiFi's resetten.  Maar zorg ervoor dat ze niet te ver van elkaar staan. Niet meer dan 6mtr. Dat je draadloos 80 haalt is gezien de opstelling niet verkeerd.  Om een hogere snelheid te halen zal je echt de SuperWiFi's moeten bekabelen anders gaat het nooit lukken. 


Dank voor je reactie.

 

Inmiddels heb ik het werkend gekregen , het 1e wifi punt heb ik verplaatst. Het bleek dat deze net in een verkeerd hoekje stond waar hij geen signaal op pikte. (Net wel, net niet). Heb het 1e wifi punt nu in het trappengat hangen met een kabel. 2e wifipunt staat draadloos op zolder. 

 

Qua internetsnelheid kwam ik erachter dat ik nog een 100mbit abbo had. Ik ging er vanuit dat ik gratis glasvezel (dus 1000mbit) had. 

 

Wifi is nu zo'n beetje 200-300mbps. Dit lijkt mij redelijk stabiel.


@Doedelzak klinkt goed. Hopelijk blijft het zo. 


Hoi @Doedelzak, welkom op ons forum!
Bedankt voor je terugkoppeling!