Skip to main content

Ik ga binnenkort verhuizen en wil daar gebruik maken van KPN.

Aanvraag verhuizing is al gedaan, en al de bevestiging gekregen van KPN dat het mogelijk is.

Nu zit er echt nog geen goede aansluiting van KPN in de meterkast in het nieuwe huis. Er ligt alleen nog een kabel in de kruipruimte van KPN, zelf geen idee hoe ik die aansluit.

 

Nu lees ik in een ander topic dat de installatie door een KPN monteur gratis is bij een verhuizing.

Echter, net even gebeld met KPN, ik moet gewoon 75 euro betalen. Gezegd dat ik heb gezien dat dit bij een verhuizing erbij in zit, maar toch moet ik gewoon betalen.

 Hoe zit dat KPN? willen jullie mij als klant hebben of niet?

 

Is het een nieuw huis in de zin van dat het net nieuw gebouwt is?

Welke kleur heeft de kabel?


Het is een oud huis (1970 gebouwd) het is een blauwe kabel.

Ik weet zelf alleen niet goed hoe ik dit in de meterkast zou moeten aansluiten.


Ok. Dat zal dan koper zijn. Hoe hadden de vorige bewoners internet? Er is geen glasvezel? 


Huis is al 2 jaar onbewoond geweest, er heeft daarvoor een ouder persoon gewoond.

Er zit wel een kabel in de muur verwerkt van de woonkamer, vanuit daar hadden ze draden door het hele huis heen liggen. Die extra draden heb ik al weggehaald, nu zit er alleen nog de aansluiting in de muur van de woonkamer. (leek op oude telefoon aansluiting)

Kan ik die kabel uit de muur trekken en doorleggen naar de meterkast voor het internet?

En hoe maak ik dan van die draad een aansluiting voor de tv?


Kunt u een paar foto's plaatsen? Dat lijkt me het makkelijkste. 

En hoe maak ik dan van die draad een aansluiting voor de tv?

Met een kabel. Over de muur. Net zoals de vorige bewoners gedaan hadden.


Ik ben op dit moment even niet in het huis, ik zal proberen vanavond even foto's te maken.


Wij willen jou heel graag als klant hebben en verhuizen graag met je mee, @MarloesV!

Wat we aangeven over een monteursafspraak is het volgende:

Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je een glasvezelaansluiting gebruiken? We controleren dan altijd eerst of je op jouw adres zelf kunt aansluiten.

Kan dit niet? Dan sturen we een monteur. 
Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, legt (zonder wegwerken) de monteur gratis en in overleg extra of vervangend maximaal 15 meter internetkabel. Een extra product aansluiten? Hier moet je extra voor betalen.

Ik begrijp uit jouw bericht dat zelf aansluiten niet mogelijk is, dus dan zou je op basis van het bovenstaande verhaal een monteur aangeboden moeten krijgen. 

We zijn nu een aantal dagen verder: is het gelukt om alsnog een afspraak met een monteur te regelen? Ik lees graag een update!


Bedankt voor de reacties.

Ik ben ondertussen  door jullie gebeld om een afspraak te maken met een monteur. De vorige collega had het verkeerd met mij besproken hoorde ik.

De monteur komt nu inderdaad gratis de aansluiting aanleggen in de meterkast.

Bedankt voor de service 


Geen dank, hoor! Jammer van het misverstand, maar fijn dat er nu alsnog kosteloos een monteur langs komt!