Skip to main content

Ik heb mijn KPN-internetabonnement opgezegd en stap over naar een andere provider. Toch blijf ik maar berichten krijgen over een monteursafspraak voor glasvezel. Hoe kan ik deze afspraak afzeggen? 

Hallo @PinkPenguin je (vroegere) abonnement bij KPN, de provider en de glasvezelaanleg (door KPNNetwerkNL) staan los van elkaar. KPNNetwerk beheert de infrastructuur, dus de aanleg van glasvezel tot in de meterkast of andere ruimte. Gewoon laten doen.

Als je andere provider géén kabelboer is, zoals Ziggo bijvoorbeeld, komt het straks ook via de betrouwbare en stabiele glasvezellijn binnen. De glasvezelaanleg is per slot van rekening een gratis iets waar meedere providers over leveren en niet alleen KPN.

Succes.

 


Hallo @JanD,

 

Ik had misschien duidelijker moeten zijn: mijn huis is al aangesloten op het glasvezelnetwerk, alleen ikzelf nog niet en dat wil ik ook niet. Ik ben namelijk overgestapt naar, inderdaad, ‘kabelboer’ Ziggo omdat zij een stuk goedkoper zijn. Dus ik begrijp niet waarvoor de monteur nu nog moet komen en wil de afspraak graag annuleren.


Glasvezel zit bij u al netjes afgemonteerd in zo'n kunststof doosje?

 


Nee, ik heb een ander wit kastje en nog een zwart kastje gekregen. Moet er nog een derde kastje bij?


Nee, ik heb een ander wit kastje en nog een zwart kastje gekregen. Moet er nog een derde kastje bij?

Recent? Of al langer geleden?


Ja recent; die kastjes zijn in de afgelopen maanden gemonteerd voor het glasvezelnetwerk. 


Dan lopen er wellicht nog twee dingen langs elkaar heen. KPN heeft namens jou ten tijde van de glasvezelaanleg al een overstap van koper naar glas ingelegd en die is bijna voltooid. De KPN Netwerk aannemer heeft waarschijnlijk direct bij de aansluiting ook dat zwarte kastje geplaatst waarop je Experia Box aangesloten wordt (of moet worden).

Nu is die overstap nog niet voltooid en daarom krijg je waarschijnlijk herinneringen voor een monteur. Terwijl je tegelijkertijd ook een opzegging hebt lopen die vermoedelijk door Ziggo is gedaan? (overstapservice)

 

Dit kan alleen worden opgelost door een webcare collega. Als je zorgt dat je gegevens in je profiel (de eerste letter van je naam rechtsboven op deze pagina) ingevuld staan, kan die collega meteen meekijken als ze dit topic bereikt hebben. Die gegevens zijn niet zichtbaar voor anderen op dit forum.