Skip to main content

Beste,

Ik ben sinds 10 juli overgestapt van Ziggo naar KPN. Er is een jongeman bij mij aan de deur geweest om mij te overtuigen om over te stappen naar KPN. Het abonnement is voordeliger, Ziggo werkt nog niet met glasvezel, meer internetsnelheid en overal goede internet voor minder geld. Klinkt natuurlijk interessant.

Ik ben toen overgestapt en het was allemaal snel geregeld. Top dacht ik. Echter op de punten waarbij meneer mij heeft overtuigd blijken veel ‘maar’ aan te zitten. Het gaat met name om de internetsnelheid. Die haalt de 1000 up/downloadnsneldheid niet, alleen als het misschien bekabeld zou zijn. Maar dat is niet aangegeven in het gesprek met de verkoper. Ook heb ik geen goede wifi in het huis, dat zou met glasvezel WEL zo moeten zijn. Ook dit blijkt onjuist. 

Ik heb de speedcheck gedaan en ik zit op 480 internetsnelheid. Mijn internet op tv is wekelijks zo ontzettend slecht. Vervaagd beeld bij Videoland, geen films zien op Netflix. En Wifi op telefoon is ook een drama.

Ik zit nu vast aan een contract voor 2 jaar, terwijl ik onjuist ben geïnformeerd. Het liefst zou ik terug gaan naar Ziggo. Ik vind een zeer slechte service vanuit KPN. 

 

Er is ook al gesuggereerd voor Wifi boosters, maar die heb ik al in huis vanuit TP Link. Dit zou ook weer geld moeten kosten om de wifi boosters van KPN te moeten hebben, maar mijn modum staat 5 meter van de TV af. Dus draadloos moet in principe niet het probleem zijn. Dat was namelijk bij Ziggo ook.

 

Wat kan ik met deze vervelende situatie? En hebben hier meer mensen last van die ‘bedonderd’ zijn…?

 

Het gaat met name om de internetsnelheid. Die haalt de 1000 up/downloadnsneldheid niet, alleen als het misschien bekabeld zou zijn. Maar dat is niet aangegeven in het gesprek met de verkoper.

Iedereen die een beetje opgelet heeft de laatste jaren weet toch wel dat WiFi meestal minder snel is dan de kabel...

Ook heb ik geen goede wifi in het huis, dat zou met glasvezel WEL zo moeten zijn. Ook dit blijkt onjuist. 

Dat klopt inderdaad. Glasvezel ligt buiten uw huis. WiFi is een draadloos signaal binnen uw huis. Het 1 heeft niets met het andere te maken.

Sluit uw tv ontvanger gewoon bekabeld aan. Dan werkt het vast veel beter.


Bij Ziggo had ik precies dezelfde aansluiten, ook draadloos en heb ik 0 problemen gehad met mijn internet. En natuurlijk begrijp ik dat kabel sneller is dan wifi, maar ik neem een abonnement voor 1 gb, dan verwacht je ook dat het de 1gb haalt. Als zo'n kerel aangeeft dat je met glasvezel door heel je huis ‘goede’ internet krijgt, ga je daar ook vanuit….

 

Er is onjuiste informatie verstrekt.


U heeft een TP-Link Deco setje begrijp ik? Welk model?

Dat Deco setje zend een ander WiFi netwerk uit dat de KPN Box? Andere naam en wachtwoord?

De tv-ontvanger heeft u verbonden met het WiFi netwerk van de KPN Box? Niet met het WiFi netwerk van de TP-Link?


Je schrijft dat je wifi boosters hebt maar dat je de televisie met de wifi van de modem verbonden hebt. Zitten deze elkaar nu niet in de weg? Ik zou de wifi van het modem dan niet gebruiken en alleen die van de TP link gebruiken. Het zou overigens helpen als je aangeeft welke boosters je van TP link hebt. 

Overigens werken de wifi boosters van KPN wel goed hoor. Ik weet niet of het hier gezegd mag worden maar er zijn er ook genoeg op Marktplaats te vinden. 


Klopt, ik heb de TP-Link Deco nog vanuit mijn tijd bij Ziggo. Ik had deze in eerste instantie niet aangesloten, omdat ik had verwacht overal betere wifi ontvangst te krijgen vanwege glasvezel en de informatie die de verkoper had verteld. Doordat dit niet bleek te zijn heb ik mijn TP Link Deco weer gekoppeld aan het modum van KPN. De TP-Link Deco die ik tot mijn beschikking is de M4. Deze is niet gekoppeld aan mijn TV. De TV is dus gekoppeld met de KPN Box. Al mijn andere apparaten heb ik nu gekoppeld met de TP-Link Deco, omdat ik op de eerste etage en zolder (waar ik thuiswerk) ontzettend slecht bereik had met alleen het modum van KPN.


Je schrijft dat je wifi boosters hebt maar dat je de televisie met de wifi van de modem verbonden hebt. Zitten deze elkaar nu niet in de weg?

Als die gewoon verschillende namen hebben niet.

Ik zou de wifi van het modem dan niet gebruiken en alleen die van de TP link gebruiken. 

Dat kan waarschijnlijk niet. Want de WiFi punten van TP-Link ondersteunen waarschijnlijk geen multicast to unicast. Dat is wel nodig voor de tv ontvanger. Sowieso zou het TP-Link setje dan ook in accesspoint mode moeten staan.


Ik kan inderdaad de TP link niet koppelen aan de tv ontvanger.


@Nick83 ik bedoelde niet de modem er tussenuit halen maar de wifi van het modem uitschakelen en dan de wifi van de TP Link gebruiken.


@Nick83 ik bedoelde niet de modem er tussenuit halen maar de wifi van het modem uitschakelen en dan de wifi van de TP Link gebruiken.

Dat begrijp ik. Maar dat kan dus niet. De TV+ ontvanger zal niet werken op het WiFi van de TP-Link.


Hallo @Stan123 

Ik zit nu vast aan een contract voor 2 jaar,

Dat klopt niet, een thuisabo geldt voor maximaal 1 jaar.

Als je nog binnen de 14 dagen na activatie contract zit, kun je nog opzeggen.

 


Hoi Jan,

 

Diegene aan de telefoon gaf 2 jaar aan. 
de 14 dagen zijn helaas al om. Tussendoor ook nog een week op vakantie geweest.


in principe werk de M4 ook gewoon met een KPN verbinding. het is wel van belang dat de M4 in acces point mode staat en niet in router mode. het is dan wel van belang om de wifi van de Box12 helemaal uit te zetten.

de M4 set heeft als het goed is ook gewoon lan poorten. je zou 1 module bij de tv ontvanger kunnen zetten en dan deze bekabeld aansluiten op deze module. misschien dat deze dan beter functioneert.


Hoi Jan,

 

Diegene aan de telefoon gaf 2 jaar aan. 
de 14 dagen zijn helaas al om. Tussendoor ook nog een week op vakantie geweest.

Hallo @Stan123 , het kan echt maar 1 jaar, kun je op je contract terugvinden 


de M4 set heeft als het goed is ook gewoon lan poorten. je zou 1 module bij de tv ontvanger kunnen zetten en dan deze bekabeld aansluiten op deze module. misschien dat deze dan beter functioneert.

Ik betwijfel het ... misschien werkt het. Maar dan nog: je hebt 3 WiFi punten. 1 moet er aan het modem. En de 2de zet je 5 meter verderop bij de tv ontvanger. Dan heb je er nog maar 1 over voor elders in huis. Hoe verschrikkelijk inefficiënt gebruik van je apparatuur is dat?


Hallo @Stan123 , het kan echt maar 1 jaar, kun je op je contract terugvinden 

KPN zakelijk werkt wel met 2 jarige contracten, dus mocht @Stan123 een zakelijk contract hebben afgesloten dan heeft hij het verkeerde forum te pakken en moet hij het Zakelijk forum hebben om zijn vraag te plaatsen.

En nu wil ik koffie met een stuk advocaatslof


@JanD @huistijger,

De laatste 1 of 2 maanden volgensmij word er ook bij consumenten 2 jarige contracten aangeboden. Meestal via door2door aanbod bij de klant of via opzeggingen. Met flinke korting/behoud opties. Stan123 kan dit bevestigen als hij zijn bevestiging/contract hier post als die wil. Dit is geen misleiding oid..

Ps je prive gegevens wel weglaten dan.

@Stan123 in principe had je ook bij ziggo de tp-link versterkers nodig voordat je naar kpn ging voor een goede dekking. De kpnbox alleen kan deze dekking nooit overtreffen zonder extra wifi punten. De situatie is wat dat betreft niet anders. Bovenstaande wifi tips zou ik iig proberen.