Skip to main content

Ik heb op mijn factuur € 26,75 extra staan voor servicenummers.

3 keer naar KPN Klantenservice gebeld, minutenlang in de wacht en vervolgens een € 26,75 extra.

Is dit de service die KPN bied aan zijn klanten ??

Hoe wordt dit nu bij mij opgelost, want ik ben hier helemaal niet mee eens en niet van gediend.

Graag antwoord.

Beste @Klant Udenhout Heb je het telefoonnummer via Google gevonden?

Zo ja dan ben je via een betaalde lijn doorgezet naar kpn

KPN bellen is namelijk gratis dus ergens heb je een fout gemaakt met een verkeerd nummer te bellen 

Dit is het gratis nummer 08000402 het nummer wat jij belde is vermoedelijk een service nummer wat niks met KPN van doen heeft en enkel door verbind.

Helaas is daar niks aan te veranderen enkel in vervolg het gratis nummer bellen.


Hi @Klant Udenhout, wat @Roos79 aangeeft klopt als een bus, wij hebben sinds 2012 enkel een volledig gratis servicenummer. Als er kosten in rekening zijn gebracht, komt dat dus niet bij ons vandaan maar berekenen we die kosten door omdat een andere partij de door jou gemaakte kosten naar ons door heeft gestuurd. Als je een betaald servicenummer belt, wordt je bij aanvang van dat gesprek geïnformeerd over de kosten. Ik snap heel goed dat het heel vervelend is als er zo'n bedrag bij de factuur op staat, maar geen cent hiervan gaat naar ons toe dus het is ook niet aan ons om hier iets van te vergoeden.

Hopelijk ben je in ieder geval geholpen met het juiste, gratis klantenservicenummer 0800 - 0402!


Jullie moeten die nummers gewoon verbieden, ik ben in hetzelfde trucje getrapt. Dit soort doorverbind bedrijven schaadt jullie imago. 


Zelfde verhaal hier. Er staat vaag bedrag met komma op de site. Als je daarop te goeder trouw klikt zit je aan de kosten. Zonder het te merken want je wordt goed geholpen door KPN. Zouden KPN medewerkers toch moeten zien via welke weg je belt en dan waarschuwen!!!!!! 


Verschrikkelijk inderdaad verbieden, ik heb een rekening van €63,32 gehad en terwijl dat de medewerker zegt u belt met een gratis nummer 😡


De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat strenger optreden tegen dit soort bedrijven.
Vanaf 16 december 2022 gelden hier aangescherpte regels voor.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-gaat-met-aangescherpte-regels-strenger-optreden-tegen-doorschakeldiensten


Dit is al velen malen langsgekomen op dit forum, dit geeft hoop :

== aanvulling ==

Ik was niet snel genoeg :-)