Skip to main content
Beantwoord

KPN blijft aandringen op betaling van facturen voor een internetdienst die niet is geleverd

• January 8, 2026
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ondanks mijn eerdere schriftelijke correspondentie en herhaald telefonisch contact, blijft KPN aandringen op betaling van facturen voor een internetdienst die niet is geleverd.

Ik heb gedurende een periode van circa vier maanden geen werkende internetverbinding gehad op mijn adres waar ik al meerdere malen contact heb opgenomen met KPN. 
Daarmee is sprake van wanprestatie aan de zijde van KPN. Op grond van artikel 6:74 en 6:262 Burgerlijk Wetboek bestaat er geen betalingsverplichting voor niet-geleverde diensten.

Hierbij deel ik u het volgende mee, de volledige vordering wordt uitdrukkelijk en inhoudelijk betwist. 
Ik heb de betaling rechtmatig opgeschort. Telefonisch aandringen op betaling is ongepast en ongeoorloofd zolang de vordering betwist is.
Eventuele incassomaatregelen zijn onrechtmatig en zullen worden aangevochten

Ik sommeer KPN om binnen 14 dagen na dagtekening de vordering schriftelijk in te trekken, het abonnement kosteloos te ontbinden, en eventuele incassotrajecten per direct te beëindigen.

Indien KPN hier geen gehoor aan geeft, zal ik een formele klacht indienen bij ConsuWijzer (ACM). Ook zal ik een klacht indienen over het incassotraject en mij verweren tegen iedere verdere juridische stap.

Vanaf heden wens ik uitsluitend schriftelijk contact over deze kwestie.

In afwachting van uw schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet, 

Redouan Ikachoura

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi Redouan1 en welkom bij de KPN Community! Wat frustrerend dat het 4 maanden niet gelukt is om werkende diensten bij jou te krijgen. 😕

Dan moet je die facturen betalen. Vervolgens kan je compensatie aanvragen. Dan krijg je het weer terug. Dat is de manier hoe het werkt.

Dit is inderdaad hoe het over het algemeen in zijn werk gaat. Dit kun je ook in onze algemene voorwaarden vinden. 
Een incasso stopzetten en deze niet betalen zorgt ervoor dat het automatische factuursysteem herinneringen blijft sturen. Je krijgt dan uiteindelijk ook herinneringskosten en in het uiterste geval kan het voor een Preventel registratie zorgen. 

Als je hier na afloop al contact over hebt gehad, het abonnement is stopgezet en de kosten die berekend zijn voor de periode zonder diensten zijn nog niet opgelost, neem dan nogmaals contact met ons op door middel van een belafspraak. 
Mijn collega kan dit dan nalopen en ik hoop dat alles dan snel rechtgezet is. 

Komt u er samen niet uit dan kunt u naar de geschillencommissie gaan.

Anders is dit inderdaad ook altijd een optie. 

3 reacties

• January 8, 2026

Ik heb gedurende een periode van circa vier maanden geen werkende internetverbinding gehad op mijn adres...

Had je voor die 4 maanden wel internet? Dan moet je die facturen gewoon betalen. Vervolgens kan je compensatie aanvragen. Dan krijg je het weer terug. Dat is de manier hoe het werkt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 8, 2026

Op dit forum helpen klanten elkaar is dus geen klantenservice. Ik raad u aan om de juiste weg te bewandelen en contact op te nemen met de klantenservice 0800-0402. Komt u er samen niet uit dan kunt u naar de geschillencommissie gaan. Deze weg loopt in ieder geval dood. Succes!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hi Redouan1 en welkom bij de KPN Community! Wat frustrerend dat het 4 maanden niet gelukt is om werkende diensten bij jou te krijgen. 😕

Dan moet je die facturen betalen. Vervolgens kan je compensatie aanvragen. Dan krijg je het weer terug. Dat is de manier hoe het werkt.

Dit is inderdaad hoe het over het algemeen in zijn werk gaat. Dit kun je ook in onze algemene voorwaarden vinden. 
Een incasso stopzetten en deze niet betalen zorgt ervoor dat het automatische factuursysteem herinneringen blijft sturen. Je krijgt dan uiteindelijk ook herinneringskosten en in het uiterste geval kan het voor een Preventel registratie zorgen. 

Als je hier na afloop al contact over hebt gehad, het abonnement is stopgezet en de kosten die berekend zijn voor de periode zonder diensten zijn nog niet opgelost, neem dan nogmaals contact met ons op door middel van een belafspraak. 
Mijn collega kan dit dan nalopen en ik hoop dat alles dan snel rechtgezet is. 

Komt u er samen niet uit dan kunt u naar de geschillencommissie gaan.

Anders is dit inderdaad ook altijd een optie.Â