Skip to main content

Hier in de wijk werden we lekker gemaakt met glasvezel. Het zou allemaal binnen een paar maanden actief zijn. Bushokjesreclame, folders, email en online advertenties, het kon niet op.

Daarna werd het stil. Ik zou in maart/april worden aangesloten, maar ineens werd dat verplaatst naar juli/augustus. Er is inmiddels een mannetje langs geweest om te kijken waar het modem moest komen, maar verder bleef het stil. 

Ik keek op kpnnetwerk.nl om te zien wat mijn status was en wat schetst mijn verbazing? Ik kon binnen drie weken van glas genieten. Ik geloofde het niet en deed een week later nog maar eens een check: ik kon binnen twee weken worden aangesloten! Nou, dit weekend dacht ik ‘dan meld ik me ook maar aan’. Ik kwam van XS4all en wilde over naar Ziggo als ze mij naar KPN zouden overzetten. Met de belofte van glasvezel wilde ik het weleens uitproberen. Anyway, bij het aanmelden wordt me doodleuk verteld dat ik in december/januari pas aan de beurt ben!

Wat is dit, KPN? Een lullig reclamepraatje om de mensen warm te krijgen? Klantbinding? Ik geloof dus niet dat december ineens wel haalbaar is. Dat opgedrongen abonnement kan je dus in je h*l steken, want elke week dat ik langer bij KPN blijf betaal ik mee aan deze misleiding. Gelukkig ligt Ziggo hier al in de wijk, dus zoek het maar uit met je glasvezel mooi-weer praatjes.

Hallo @XS4All-Arjan , KPN, de provider, waar je nu naar toe reageert, kan hier ook niets aan doen. Voor vragen en opmerkingen over de aanleg van glasvezel kun je bij www.kpnnetwerk.nl terecht.

 


Kastje muur is dat.

Het heet toch niet voor niets KPN-netwerk? Sowieso welke provider deelt zijn bedrijf op deze manier in zodat je nergens kan klagen en ze het zelf ook niet meer weten. Nog los van het feit dat ze overgezette klanten lokken met iets wat ze simpelweg niet (kunnen) aanbieden. Walgelijk.

 


Dan toch maar naar Ziggo gaan. Heb je weer een ding minder om je druk over te maken. Zo moeilijk is het allemaal niet.


Kastje muur is dat.

Het heet toch niet voor niets KPN-netwerk? Sowieso welke provider deelt zijn bedrijf op deze manier in zodat je nergens kan klagen en ze het zelf ook niet meer weten. Nog los van het feit dat ze overgezette klanten lokken met iets wat ze simpelweg niet (kunnen) aanbieden. Walgelijk.

 

Dat moet van de overheid. Het netwerkbeheer moet los staan van het provider gedeelte. 

Ik denk overigens niet dat klagen nut heeft. Er is gewoon een enorm personeelstekort. Daardoor loopt alles uit. Hier zouden ze ook in het 3de kwartaal 2022 glasvezel aanleggen. Nu dus zo ongeveer. Maar dat word ook volgend jaar februari. 


Vorig jaar was het al niet anders, ik zou in juli aangesloten worden, werd eind oktober/begin november.

 


Dat het beide KPN heet is inderdaad een beetje knullig, maar het is nu eenmaal zo, degene die dat gefikst heeft is daarna met de staart tussen de benen vertrokken.

Maar je kan gewoon klagen hier, ze kunnen er alleen weinig mee, een luisterend oor en sorry zeggen en dat ze hier toch echt afhankelijk zijn van KPNnetwerk, net als in de supermarkt men afhankelijk is van het DC met dezelfde naam, Jumbo van het Jumbo DC, AH van AH, dus zijn er lege schappen heeft het DC het niet voor elkaar, kun je wel klagen bij de winkel, die kunnen er ook niks aan veranderen.

Maar inderdaad, ze lokken je omdat ze graag willen weten hoeveel klanten ze kunnen verwelkomen, de reden van uitstel kan legio zijn, vertraging in de vergunning, geen levering materiaal, geen arbeidskrachten, te weinig aanmeldingen waardoor er ergens anders voorrang word gegeven aan de aanleg, en zo zijn er meer redenen te bedenken, of het is het simpele handdoekje leggen, is KPN ook wel van beschuldigd, dit weten alleen degene die de besluiten nemen.

Dus veel plezier bij Ziggo, er is je door KPN niks opgedrongen, je bent er gewoon vrijwillig mee in zee gegaan, tenzij je door XS4ALL al was overgedaan nar de KPN, maar daar zat je eigenlijk al jaren bij, XS4ALL was al in de vorige eeuw door KPN opgeslokt.😉


KPN als provider heeft dezelfde naam als KPN als bedrijf. Het onderdeel van KPN dat verantwoordelijk is voor de infrastructuur heet KPNNetwerk, dan heb je ook nog KPNWholesale, verantwoordelijk voor de klanten die gebruik willen maken van het netwerk van KPN.

Dus er kan geen verwarring zijn omtrent de naamgeving van de verschillende onderdelen.

 


Hoi @XS4All-Arjan . Welkom op het forum.

Alles is hierboven eigenlijk al wel gezegd.  Ik maak uit je verhaal op dat je al een beslissing hebt genomen.  Misschien ooit weer de overstap zodra je glasvezel opgeleverd is? Je bent in ieder geval welkom. 


Nog niet alles is gezegt @Erwin_ 

Mijn vraag “Wat is dit, KPN? Een lullig reclamepraatje om de mensen warm te krijgen? Klantbinding? Ik geloof dus niet dat december ineens wel haalbaar is.” staat nog steeds.

Want behalve een onzinverhaal over planning en gescheiden bedrijven vraag ik me echt af waarom KPN doet of haar neus bloedt en reclame blijft maken voor een product waarvan ze donders goed weet dat ze het niet kan leveren. Mijn wijk is echt geen uitzondering: overal hoor je verhalen over vertraging of zelfs annulering. Steek dat reclamegeld in de uitrol en doe je mededelingen pas als het er ligt.

 


KPN is een commercieel bedrijf. We zijn een grote campagne gestart en willen een groot deel van Nederland voorzien van glasvezel. Daar is een ongelooflijk ingewikkelde logistieke operatie mee gemoeid.

Afspraken met gemeentes, (onder)aannemers, it-systemen en  processen die er voor moeten zorgen dat al deze afdelingen met elkaar kunnen communiceren, levering van materiaal (dat in veel gevallen niet uit Nederland zelf komt) etc. Verder is een afdeling marketing die moet proberen om de mensen warm te maken voor dit product.   We werken met prognoses.  Kun je, met de variabelen die ik noemde voorstellen dat zoiets niet altijd gehaald wordt? Ik hoop van wel.  Zijn wij er bij gebaat om potentiele klanten tegen ons in het harnas te jagen door telkens uit te stellen? Natuurlijk niet.  In veel gevallen worden de deadlines gewoon gehaald maar het komt helaas ook voor dat het tegen zit. En dan kan zo'n datum tig keer verschuiven. 

Kan ik jou daarmee garanderen dat de nieuwe verwachtte datum wel gehaald wordt? Neen. Dus als jij er haast mee hebt of je huidige verbinding bevalt niet is een overstap misschien wel het meest praktische.