Skip to main content

Ik speel sinds kort het spel Outriders. Dit ging kortstondig goed, totdat ik bij signin Unreal Engine crashreports kreeg. Om exact te zijn;

An unreal process has crashed: UE4-Madness

Unhandled Exception: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION reading address 0x00000008

 

Hierop heb ik vele acties ondernomen. PC update, file integrity checks, forceren van DX modus, settings tweaken, FPS limiten, reinstall, DNS flush, administrator forcing, firewall exceptions op de install paths EN %localappdata%Madness. Vrijwel alles wat ik kan doen, maar niks werkte.

Totdat ik op de volgende comment stuitte: https://www.reddit.com/r/outriders/comments/mjyh1y/game_crashing_after_signed_in/gth9ihk?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Mijn PC heeft geen Wi-Fi adapter, maar ik maak wel gebruik van VPN. Low and behold, ik kon weer inloggen. Dit kan ik dus enkel na het omzeilen van de ingebouwde firewall van de Experia box…

 

Dit heb ik niet eerder meegemaakt, en dit zou naar mijn mening ook niet mogen gebeuren. Ik kan niet de vinger leggen op welk proces precies geblokkeert wordt, maar in het geval van Outriders gebeurt dit ná authenticatie, en vóór succesvolle login.

 

Ik hoop dat deze informatie nuttig is, en hoop dat dit op te lossen is. Voor velen is dit een ongrijpbaar probleem ben ik bang, en dit spel is nieuw maar een groot succes. Verwacht dus binnenkort een explosieve groei aan mensen die dit ervaren.

Ik weet niet of het probleem bij KPN ligt, maar ik ervaar precies hetzelfde probleem.


Hoi @Starz0rz . Welkom op het forum.

Heel bijzonder en voor mij nog compleet onduidelijk wat er precies aan de hand is. Welk type experiabox heb jij thuisstaan? Wat zeggen de ontwikkelaars zelf over deze foutmelding?

 


Wij hebben sinds 31 maart 2021 een Experiabox v10. De ontwikkelaars zitten momenteel nog in de early launch van een succesvol spel, en ik neem niet aan dat ze naar specifieke issues van Nederlandse ISP's gaan kijken. Ik zou willen dat ik je meer informatie kan geven, maar ik kan maar 2 constateringen geven;

  • Het werkt met VPN, of anderzijds uit de weg gaan van de Experiabox
  • Het werkt niet zonder dit te doen

Ik krijg verder geen specifiekere melding dat ik kan zien wat hij blokkeert, dus dta is lastig. Ik heb ook in het log van de experiabox gekeken en kan hier niets nuttigs vinden. Staat aardig weinig in ook, ik kan volgens mij ook niet alles uitlezen…

 

Is er informatie die ik je kan leveren dat diagnose makkelijker maakt voor je? Het is namelijk kinderlijk eenvoudig te reproduceren.


Ik denk dat dit helemaal niks te maken heeft met een KPN, Outriders maakt gebruik van Azure PlayFab.
Nu heb ik van verschillende mensen vernomen, dat ze het authentication gedeelte "verkeerd" hebben geïmplementeerd, door al het verkeer naar USA te laten lopen. Waardoor alle regions naar USA gaan en dan krijg je een soort DDOS effect.

Mij valt het volgende op, als je rond  20.00 wilt gaan spelen, kom je gewoon niet ingelogd, zodra je 's morgens om 10.00 het probeert heb je geen probleem.

 

PS: er is zojuist een nieuw update van 2.4 GB beschikbaar


Hmm okay, ik heb het niet meer zonder VPN geprobeerd inmiddels. Maarja, hoe zou dat verklaren dat ik met VPN (Nederlandse) wel kan verbinden dan? Of mis ik iets? Hoe dan ook, zal het morgen eens proberen.


@Starz0rz Er kan van alles aan de hand zijn. Te veel om hier over te speculeren.  Vanuit mijn functie kijk ik uiteraard voornamelijk naar de rol van de experiabox.

Ik verwacht niet dat deze hier een rol in speelt. Je geeft aan dat het spel nog volop in ontwikkeling is. De ontwikkelaars moeten met een miljoen zaken rekening houden waaronder routering en authenticatie. Dit zijn complexe regels die misschien nog niet goed zijn afgestemd met alle verschillende ISP's.  Die taak ligt wel bij hun.  Ik zou hiervoor bugreports inleveren zodat ze aan de slag kunnen.

Misschien is het met die update zelfs al wel verholpen. 

Mocht het probleem blijven wil ik er uiteraard wel verder naar kijken. Dan zouden we een traceroute kunnen proberen. Voorlopig denk ik dat het aan de beta fase ligt. 


Na wat testen lijkt het probleem grotendeels verholpen. Ik kan het nog niet helemaal plaatsen hoe het gebeurt is, maar alles werkt weer op een crash hier en daar na. Excuses voor het ongemak en dank voor het meedenken.


Geen probleem uiteraard! Veel plezier met de game.