Skip to main content

Heb een oude KPN Expedia Box V10 hangen die regelmatig 5 minuten uitvalt. Resetten heeft geen zin. Blijkbaar staat het IP adres op een gepubliceerde lijst en wordt er regelmatig mee gespeeld. Met thuiswerk is dit natuurlijk geen gewenste situatie…

Als jarenlange KPN Compleet klant vraag ik graag met spoed mijn oude Expedia Box v10 om te ruilen voor de nieuwste KPN box 12.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.  

Hallo @Magnus Carlson , het IP adres is gekoppeld aan je huisaansluiting en niet aan een individuele Experia Box. Het omruilen zal dus geen ander IP adres opleveren. 

KPN ruilt trouwens een Experia Box alleen om bij een defect.


Beste RBxx - Als ik naar Ziggo overstap krijg ik zo een nieuw WAN IP adres, dus als KPN mij als klant wil houden, dan lijkt het me toch geen moeite om mij tegemoet te komen? Wil gewoon een ander WAN IP adres. Als nieuwe klanten zonder 1 euro te hebben uitgegeven aan KPN direct een KPN 12 box krijgen, dan zullen ze toch ook hun loyale klanten tegemoet kunnen komen, toch? Mijn oude Expediabox v10 is bij deze defect, dus omruilen aub. Alvast bedankt voor de moeite.


Dat wordt dus overstappen. U krijgt namelijk geen nieuw ip adres. Overigens lijkt het er meer op dat u gewoon een box 12 wil hebben.


Hallo @Magnus Carlson bel KPN dan via 0800 0402. Ik ben forumlid en klant, net zoals jij.

Als vastgesteld wordt dat de Experia Box defect is, zal deze direct worden omgeruild. Maar niet gegarandeerd door een Box 12. Mogelijk gewoon weer een v10 maar zeker zonder nieuw IP adres.

Hoe ben je trouwens op die lijst terecht gekomen? Ben je soms gamer, die hebben daar vaker last van en komen dan hier om een nieuw IP adres te krijgen. Wat nooit lukt.


@Magnus Carlson Welkom op het forum. 

Wat je zegt klopt, bij een overstap naar een andere provider krijg je inderdaad en nieuw ip adres. Maar dit komt niet door het andere modem dat je ontvangt, maar doordat je overgaat naar een nieuwe verbinding. 

Een nieuwe Experiabox zal dus geen nieuw ip adres opleveren.