Skip to main content

Beste KPN,

Sinds ik gisteren onze nieuwe v12 modem heb geïnstalleerd, start deze zeer regelmatig spontaan opnieuw op. De tijden tussen herstart variëren tussen 15 min en 3 min. Alle lampjes gaan uit op het modem, daarna gaat het power lampje rood branden, die wordt eerst groen en dan de andere lampjes. Dan doet alles het even weer. 
 

het lijkt wel of de tijd tussen herstarts steeds korter wordt. Vanavond al 10 keer. 
 

sinds gisteren heb ik al 3 x gebeld en vele herstarts en resets verder: van het glasvezel kastje en de modem zelf. Ondertussen heb ik een afspraak staan met een monteur voor dinsdag ochtend want dit is niet te doen. 

nu heb ik op dit forum meerdere topics gelezen met soortgelijke problemen en die lijken allen niet heel snel opgelost te kunnen worden. 

mijn vragen:

  • Kan alvast het log aangezet worden zodat de monteur kan zien hoe vaak het modem herstart?
  • kan hij alvast een vervangende v10 meenemen want met thuiswerken kan ik niet weken uitproberen en tobben?

Groeten,

Ejtroon

Zie je ook meldingen in het log van de V12?

Heb je de V12 ook al eens een factory reset gegeven?


Ik kom niet in het log omdat inloggen met 192.168.2.254 en het admin password op de achterkant niet werkt. Moet het anders?
 

Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik eens doen. 


Ik kom niet in het log omdat inloggen met 192.168.2.254 en het admin password op de achterkant niet werkt. Moet het anders?

Eerst maar eens een factory reset.


Factory reset gedaan. Ingelogd met admin password. Daarna vraagt hij om een nieuw password aan te maken en als ik dat ingegeven heb, zegt hij eerst please wait, dan knalt de modem eruit en wordt de verbinding verbroken. Als de modem dan weer opnieuw is opgestart dan begint het riedeltje met de password opnieuw. Nu 2 x herhaald zonder succes. In die 2 keer is de modem spontaan 3 x uitgegaan. 


Dan ben ik dang dat dit een maandagochtend V12 is.

Ik hoop dat dit probleem snel verholpen zal worden.


3x was scheepsrecht en ik heb screenshots van het log gemaakt. 

het lijkt de code TR-069 has been closed.

 


Hi @Ejtroon, goed om te zien dat wjb je al op weg geholpen heeft, het klinkt inderdaad als een ‘maandagochtend modem’.. Ook goed om te lezen dat er een afspraak met een monteur ingepland staat. Monteurs hebben, zeker bij dit soort problemen, gewoonlijk een extra modem bij zich. Ik verwacht dat dat helemaal goed komt, ook omdat naast de aantekening van mijn collega de metingen die gedaan zijn zichtbaar zijn voor de monteur. 

We lezen graag hoe het bezoek afgelopen is, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Beste Alexandra, wjb,

 

dinsdag is de monteur geweest en nu werkt het allemaal gelukkig! Maar dat ging niet zomaar.

Allereerst is ons glasvezelkastje vervangen want die was al erg oud. Dat was echter niet de oplossing. Toen heeft de monteur in de wijkcentrale een controle op de lijn gedaan, een patch gedaan en iets met een poort. Daarna heeft hij ook de modem vervangen voor een v10 omdat vanuit z’n ervaring die het stabielste was. En toen deed alles het weer. heel fijn.
 

Daarna was het wel even prutsen om de superwifi punten weer aan de praat te krijgen omdat de wachtwoorden met het vorige memo verdwenen waren en de wachtwoorden op de achterkant het niet deden. Maar na een fabrieksreset is dat ook gelukt. 
 

Dank voor de assistentie!


@Ejtroon Goed om te lezen dat het na even werk wel allemaal in orde gekomen is! Fijn dat je 't ook hier laat weten. Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.