Skip to main content

Vanwege het uitvallen van mijn PiHole wilde ik de dns server in de v12 box wijzigen maar kwam tot de conclusie dat dit niet zo eenvoudig gaat :thinking:

 

Zodra ik een ipadres invul en op apply klik krijg ik de melding: 

“Operation could not complete, something wrong happened.”

 

Heb de dns server wel kunnen wijzigen toen ik de box in gebruik nam, zonder problemen. 

 

Heb de modem al een reset gegeven en ook een tijdje van het stroom gehad maar krijg de nieuwe setting er niet in helaas. Krijg steeds dezelfde error. Is dit een bekend probleem en zo ja, is er ook een fix voor? :slight_smile:

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Niemand met hetzelfde probleem en/of oplossing hiervoor?

 

Update:

 

Er bleek bij de reserved addresses (dhcp) een reservering te staan voor een device wat een ander statisch ip had. Na deze uit de lijst te verwijderen kon ik de dns server weer wijzigen zonder error. Vreemde bug o.i.d. maar ben blij dat het weer werkt :)

 

 


Ik had precies het zelfde probleem bij het wijzigen van de DNS server. Bug is blijkbaar nog steeds niet opgelost!


Ik had precies het zelfde probleem bij het wijzigen van de DNS server. Bug is blijkbaar nog steeds niet opgelost!

Wat voor een "bug" heb je het dan over?

Plaats anders eens screenshots.


Ik doel op voorgaande bericht van 13 januari 2021: Wanneer je 'reserved adresses' ingesteld hebt, is het niet mogelijk om de DNS server te wijzigen. Dat is blijkbaar nog steeds niet herstelt

 


Heb jij de reserved addresses dan bij de DHCP server weg moeten halen om de DNS servers te kunnen wijzigen?


Ja


Ik had hetzelfde probleem, heb toen mijn reserved adresses bij mn DHCP instellingen weggehaald en toen kon het wel, wat een stomme bug….


Ik had hetzelfde probleem, heb toen mijn reserved adresses bij mn DHCP instellingen weggehaald en toen kon het wel, wat een stomme bug….

Ik heb dit nagespeeld op mijn V12 en daarbij ervaar ik dit probleem niet. Ook met reserved DHCP adresses kan ik de DNS server gewoon instellen.


Misschien was het in mijn geval anders omdat er een error was bij de dhcp server, een van mijn reserved ip's gaf 'this ip is already in use' ofzoiets. Weet niet of dit te reproduceren is.


Misschien dat de volgorde waarin je dingen instelt er toe doet. Dus eerst DNS server instellen en dan pas de reserves ip's. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar voel je vrij om het uit te testen en er verslag van te doen