Skip to main content

Sinds eind augustus kregen we glasvezel aangeboden van KPN. Monteur heeft de installatie gedaan. Twee wifi versterkers erbij gekocht. KPN Box 12. Sindsdien valt minstens 1 of 2 x per dag de wifi verbinding weg. De KPN box 12 valt uit en herstart zichzelf weer. Kan een paar minuten tot 10 minuten duren. Een achteruitgang voor ons. Ik heb al posts op het Forum doorgelezen, dus het is blijkbaar een veel voorkomend probleem. 

Wat we gedaan hebben:

  • Met KPN gebeld, op afstand is de box gereset. Via de telefoon werd gezegd dat men niks vreemds zag in de verbinding. 
  • Wifi versterkers nog een keer opnieuw geïnstalleerd
  • reset naar fabrieksinstellingen

Dus we weten het niet meer 

 

 

Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn. Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruikt u draadloze verbindingsets?


Op de KPN box zijn aangesloten: bekabelde TV ontvanger en 1 bekabelde wifi versterker. De tweede wifi versterker staat op de 1e verdieping. We gebruiken geen draadloze verbindingssets


Software probleem in de Box12 die na de update van pas geleden opgelost zou moeten zijn. Ik heb al door dat dit helaas niet het geval is.


@DennisA78 En wat is de oplossing?  Gisteravond weer, box schakelt zichzelf uit en start opnieuw op.  En nu terwijl ik deze reactie typ weer. 

Ik baal er echt van, want voor glasvezel en met de oude experia box van telfort hadden we dit niet.


Hoi @Giese, van harte welkom op ons forum!

Het opnieuw opstarten is inderdaad een bekend issue, dat opgelost moet worden door de update van de KPN Box 12. Daarom ben ik benieuwd of jouw KPN Box 12 de update al heeft gehad. Heb je toevallig al een kijkje genomen in de webinterface van het modem? Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.


Dag @Alexandra  

 

Ik ben ingelogd op de modem. Ik heb gekeken bij firmware maar dat bestaat niet. Onder my device staat het onderstaande en ik hoop dat je daar wat aan hebt. Vriendelijke groet

 

Device Info
Serial Number LK21144ME551923
Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ10000312
Bootloader 0.96.30-sec
GUI Version 4.124.1
System Up Time 16h12m26s
Datapump Version A2pv6L046u.d27k1
   

@Giese Top, dankjewel. Je zit inderdaad op een tussentijdse versie (bij de software versie zie je het nummer staan) waarin het certificaat vernieuwd is. Je zit (nog) niet op de nieuwe mesh-update. Deze staat op het moment even stil en kan ook niet ‘geforceerd’ worden door een reset. Het is even stopgezet omdat er wat problemen achter de update vandaan komen. Er wordt intussen wel aan gewerkt om ervoor te zorgen dat de update weer gedaan kan worden, maar daarover is nog geen nieuws.

Hoe gaat het intussen met de verbinding?


@Alexandra dank je voor de uitleg. Helaas is het nog hetzelfde. Gisteren viel de verbinding weer weg en dat gebeurt dagelijks wel 1 of twee keer. En zo gaat dat al sinds eind augustus. 


Dat is alles behalve ideaal @Giese. :disappointed_relieved:  Helaas is er op dit moment geen oplossing voor. De nieuwe update is nog steeds stopgezet en er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt. Houd vooral het volgende topic in de gaten voor updates: KPN Box 12 Updates: Mesh.