Skip to main content

Goedemiddag, 

Na wat te hebben gelezen in dit forum kom ik er nog niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een KPN box 12, op de boven etage heb ik een Deco M9, bekabeld verbonden. 

Ik heb deze deco in de acces point modus gezet, echter zien verschillende devices nog 2 netwerken staan. 

Ik dacht dat wanneer ik een accespoint had ik nog maar 1 netwerk in huis zou hebben? 

Kan iemand mij wellicht helpen met de juiste instellingen?

 

Alvast bedankt. 

Robin

U heeft 1 netwerk in accesspoint mode. Maar er kunnen nog steeds meerdere WiFi netwerken zijn. Dat staat daar los van.

Het is ook aan te raden om 2 WiFi netwerken te houden. Want anders zouden er problemen kunnen zijn bij het overschakelen van uw mobiel/laptop van het ene WiFi punt naar het andere WiFi punt als u door het huis loopt.

Accesspoint mode is belangrijk voor als u meerdere apparaten in huis heeft die u met elkaar wilt laten communiceren. Bijvoorbeeld een WiFi printer en een laptop. De laptop zal de WiFi printer alleen vinden als deze op hetzelfde netwerk zit. Dus daarom accesspoint mode.

Maar hij hoeft niet met hetzelfde WiFi netwerk verbonden te zijn. De WiFi printer mag best met het WiFi van de KPN Box verbonden zijn terwijl de laptop met het WiFi van de Deco's verbonden is.


Oke, 

echter wil ik het liefst 1 netwerk in het hele huis dat goed samen gaat. 

Zou toch ook moeten kunnen?


Oke, 

echter wil ik het liefst 1 netwerk in het hele huis dat goed samen gaat. 

Zou toch ook moeten kunnen?

Dat heeft u nu. U heeft alleen 2 verschillende WiFi namen in huis. 

U kunt op de Deco's dezelfde naam/wachtwoord instellen als dat van de KPN Box. Dat zult u dan gewoon zelf moeten doen. Misschien werkt het. Maar de kans is ook aanwezig zat u er problemen mee gaat krijgen.

Het blijven 2 verschillende WiFi netwerken die dan wel dezelfde naam hebben. Maar echt samenwerken, zodat het echt 1 draadloos netwerk is kan niet.

WiFi apparatuur van verschillende merken werkt nooit samen met elkaar. Elke fabrikant heeft zijn eigen implementatie. 

Desalniettemin kan het prima werken. Het is maar hoe u het zelf instelt en hoe u het gebruikt.


Is het dan wellicht nog beter om 1 deco bij de box 12 te plaatsen bekabeld en een deco bekabeld boven neer te zetten? 

Dat je 2 devices hebt van hetzelfde merk / type?


ja, en de wifi op de box 12 uitzetten.


Inderdaad wat VwDt adviseerd is nog beter, 1 deco bekabeld bij de V12 maar kan je ook elders bij voorkeur bekabeld plaatsen, 2e bekabeld boven

Wifi uitzetten op de V12 dmv wifi knopje ad zijkant ongeveer 20/30 sec indrukken dan gaat die uit.

Zo zou ik het doen


Thanks!