Skip to main content

Ik heb vandaag mijn oude Experia 8 vervangen voor de KPN box 12. WiFi lampje groen, internet lampje blijft groen knipperen. Installatieproces nu 3 keer doorlopen, met laatste keer ook volledige reset. Signaal uitstekend, geen internet. Modem heeft geen enkele keer de automatische herstart gedaan (steeds ruim half uur gewacht). Volgens de Servicetool is de Experia 8 nog actief, cq het gebruikte modem. Niet dus.

Servicedesk bellen leverde geen oplossing "we sturen morgen monteur".

Bijna 8 jaar klant van KPN op dit adres. 

Lijkt erop dat hij de lijn niet kan vinden. Gaat het om glasvezel of koper? Heb je de desbetreffende kabel waar het signaal uit komt,exact weer zo in de box12 gedaan?

Evt foto van de achterkant hoe het is aangesloten?


Koper en ja, precies hetzelfde. Handleiding laat geen twijfel over waar het grijze stekkertje in hoort.


Vreemd. Ja hij gaat niet eerder de automatische herstart doen, dan dat hij de lijn van buiten heeft gevonden en het internet lampje blijft branden. Dan kun je erop wachten dat hij vrij snel herstart en dan ist klaar. Maar op 1 of andere manier zit er iets niet goed ,of de box12 kan niet met de verbinding overweg.

Die monteur, gaat die langskomen? Als het modem dwars ligt of de verbinding niet deugt, dan kost dat niks. Als een kabeltje verkeerd zit natuurlijk wel, maar je zegt dat dit niet zo is.

Welke aansluiting (isra) heb je? Zitten daar 2 aansluiting in?

 


Mijn "aansluiting" zit om mij onbekende redenen onder de grond...toen ik hier kwam wonen heeft mijn broer, die it-er is, het zaakje aan zijn laptop gehangen tot het spul werkte. 

Ik kan je dus niet vertellen hoe het onder de grond uitziet. Heb vandaag nog met een zaklamp in de kruipruimte gehangen.

Kon niks zien.

De vorige bewoners hadden ook KPN, heb idee waarom het destijds zo knullig is aangelegd.


Dus niks van wat jij hierboven als afbeelding laat zien, is voor mij zichtbaar. Het kabeltje dat via de ruimte naast de leiding in de grond verdwijnt, is waar mijn grijze stekkertje aan zit.

 


Inmiddels heb ik een snoertje uit mijn doos met spullen uit 2013 getrokken en eraan gehangen en er gebeurt al heel veel meer dan vanmiddag. Ben benieuwd!


Ja ok. Waarschijnlijk zo'n lasdop waar die kabel dan weer uit komt. Alhoewel.. zwarte flatkabel :thinking:

Nou ja in ieder is de kans zeer klein dat je het zelf verkeerd heb aangesloten. Kabel in de dsl poort en dat ist. Dan moet er iets anders loos zijn.

Die v8 heb je niet meer neem ik aan? Gelijk oversteken natuurlijk.

Is er alleen modemwissel geweest of ook een pakket/snelheids wijziging? 

 


Het is gelukt, het lukt alleen niet om de monteur te annuleren want het is 20 uur geweest. 


@Carodeparo : kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?