Skip to main content

Hoi,

Ik heb een IPv6 Pin-holing regel die niet meer van toepassing is. Helaas kan ik deze ook niet verwijderen. Het lukt mij wel om andere regels toe te voegen, en weer te verwijderen. Het gaat specifiek om deze regel (HTTPS):
 

Heeft iemand een goede suggestie?

Heeee, da's gek. Er gebeurt helemaal niets als je het verwijderknopje gebruikt? Maakt het nog uit als je de Enable eerst op Off zet voor je probeer te verwijderen? Kun je andere regels wel verwijderen (eventueel testen door een dummy-regel aan te maken en die dan te verwijderen)? Misschien dat de obstinate regel daarna wel weg wil.

Los van fabrieksreset heb ik alleen helaas geen andere suggesties om de regel weg te krijgen als het met bovenstaande suggesties niet lukt :(


Een fabrieksreset is juist wat ik niet wil uitvoeren. Ik ben dan ook al mijn DHCP reserveringen kwijt. Of zijn deze te exporteren/importeren?


Een fabrieksreset is juist wat ik niet wil uitvoeren. Ik ben dan ook al mijn DHCP reserveringen kwijt. Of zijn deze te exporteren/importeren?

Nee…

En als die wel te exporteren zouden zijn, dan zou in dat bestand waarschijnlijk ook die verkeerde pin-holding regel staan.


Nu dan toch maar een fabrieksreset uitgevoerd… :confused:


Kan me voorstellen dat een reset niet je voorkeur heeft, @dmutsaers. Heeft de reset wel geholpen?


Een fabrieksreset heeft, zoals te verwachten valt, de regel wel verwijderd.


Probleem is nu dus al een jaar oud.. en KPN doet niets meer als roepen "Heeee, da's gek.”

 

eerste regel verwijderen.. Apply. mooie melding "Data successfully saved”. maar niet verwijderd

volgorde wijzigen.. Apply mooie melding "Data successfully saved”. maar na F5 gewoon terug in oude volgorde.

Aanpassen elke regel. Apply mooie melding "Data successfully saved”. maar niets aangepast.

 

Ik heb overigens exact dezelfde fout gemaakt als dmutsaers en remote poort 443 ingevuld. dit is de regel die niet meer te verwijderen is.


deze nog vergeten...

Enable naar OFF.. Apply. mooie melding "Data successfully saved”. F5 en hij staat nog gewoon aan.

 

dus de suggestie "Maakt het nog uit als je de Enable eerst op Off zet voor je probeer te verwijderen?” is niet te testen.


Jammer te lezen dat jij dit ook ervaart, @MvG2Go. Ik heb in het afgelopen jaar hier geen andere meldingen over gezien. Dat wijst er toch op dat dit eerder incidenten zijn dan een doorlopend probleem. Maakt het voor jou niet minder irritant, maar maakt het voor ons wel iets waar we niet direct uitgebreid induiken. Ik verwacht dat, net als bij dmutsaers, de regel weg zal zijn als je reset. En ik ben benieuwd of de andere dingen die je meldt dan ook nog voorkomen. Als dat het geval is, dan hoor ik dat graag en kan ik dit doorgeven aan de modem afdeling.


Ja.. heb iid al een keer eerder de modem gereset. Toen waren de pinhole rules idd ook weg. Maar probleem komt gewoon weer terug zodra je er weer rules inzet

 

Maar dan moet je alles weer opnieuw instellen.. en de gui van dit apparaat is tergend traag. Vraagt veel te vaak of je ingelogd wil blijven en doet dan doodleuk een page reload. Dus dat is geen pretje. 

 


Dank voor je aanvullende info, @MvG2Go. Dan ga ik dit doorgeven, maar ik verwacht er niet op korte termijn een inhoudelijke terugkoppeling op waar je ook wat aan hebt. Het team heeft het nogal druk op het moment. Ik kom er hier op terug als ik wel inhoudelijk wat te melden heb.


Deze bug zit er al heel lang in en ik heb er ook last van 😞. Drama. Wanneer wordt deze fout er eindelijk eens uitgehaald?


Ik verwacht in de huidige firmware niet meer, @Paullie. We gaan over naar een volledig nieuwe firmware met webinterface. Je leest er hier meer over:

Ik ga ervan uit dat in die firmware dit geen probleem meer is. Maar zal wel betekenen dat je dan ook moet wachten tot je die firmware krijgt.


Ik heb ondertussen zelf maar een FRITZ!Box 7590 AX aangeschaft.

 

De Experia 12 is echt een verschrikkelijk apparaat. Naast dat de configuratie gewoon op veel punten niet werkt en onwerkbaar traag is, dropt het ding ook nog eens random connecties.


@

  • MvG2Go: Mee eens. Het moet volledig op de schop. Ik heb voorlopig een Experiabox v10 weten te regelen.