Skip to main content

Hoi,

Ik heb onlangs een KPN Hussel Thuis abonnement afgesloten, omdat ik vernomen had dat er bij nieuwe klanten een Box 12 met Wifi 6 wordt geleverd (Bron). Vervolgens netjes alle informatie opgestuurd en al snel een bevestiging gehad dat de apparatuur is opgestuurd en een afspraak met de monteur werd al snel ingepland. Tot hier was het helemaal top.

 

Vandaag kreeg ik echter de doos met apparatuur binnen en in de doos zag ik een Experiabox v10a liggen. Een foutje dacht ik, kan gebeuren. Ik dus gelijk via de chat proberen de klantenservice te bereiken. Volgens de medewerker is het echter niet mogelijk om deze om te wisselen naar een Box 12? Een van de redenen om voor KPN als provider te kiezen was o.a. een modem met Wifi 6. Ik wil het er vervolgens niet bij laten liggen en vraag door waarom het niet mogelijk is. Zonder een echt goed antwoord te krijgen van de medewerker, krijg ik eigenlijk alleen de optie geboden om op te zeggen. Ik wil helemaal niet opzeggen, ik wil gewoon de juiste box waarmee geadverteerd wordt op de website. 

Word er mee geadverteerd dan? Heeft u daar een linkje van?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


Word er mee geadverteerd dan? Heeft u daar een linkje van?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

Hi Nick,

 

In het linkje die ik in mijn vorig bericht heb toegevoegd, staat dit in de laatste alinea. Voor het gemak: 

 

Overigens heb ik gekozen voor het pakket KPN Hussel 1Gbit/s downloadsnelheid, omdat ik veel via de cloud game en tegelijkertijd thuis ook veel gestreamd wordt. Het gaat om een glasvezel verbinding.


Vanwege aanhoudende WIFI dropouts, zeer wisselende down/up snelheden en slechte dekking heb ik via chat gevraagd of ik dit als een storing kan melden en aldus in aanmerking kom voor een swap met de nieuwe box. Onlangs voor mijn werk een laptop ontvangen met WIFI 6 dus daar zou ik ook prettig mee geholpen zijn. Het werd niet gehonoreerd. Jammer voor een vaste klant die eigenlijk nooit belt. Ik ga serieus overwegen om een Fritzbox aan te schaffen maar ja, dat gaat gewoon centjes kosten. KPN blijf svp goed zorgen voor je vaste klanten!


Word er mee geadverteerd dan? Heeft u daar een linkje van?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

Hi Nick,

 

In het linkje die ik in mijn vorig bericht heb toegevoegd, staat dit in de laatste alinea. Voor het gemak: 

 

Overigens heb ik gekozen voor het pakket KPN Hussel 1Gbit/s downloadsnelheid, omdat ik veel via de cloud game en tegelijkertijd thuis ook veel gestreamd wordt. Het gaat om een glasvezel verbinding.

Ok. Mooi verhaal, ik heb het gelezen. Maar het klopt niet. De v12 word volgens mij nog maar mondjesmaat uitgedeeld. Volgens mij is men nog niet eens helemaal klaar met testen.


De KPN BOX 12 (het is ZONDER de letter V, @Nick83 :wink: ) staat bij een selecte groep klanten. A.d.h.v. de ervaringen zal ie binnenkort aan nieuwe klanten worden geleverd. Dat is nu nog niet het geval.

Ik zal je vraag wel voorleggen bij de moderators want ik vind ook dat je a.d.h.v. die info de KPN BOX 12 had mogen verwachten.


Ik ben net nieuwe klant en heb deze Box wel gekregen 2 weken terug wellicht ben ik opeens een van de selecte groep klanten.


Ik weet ook niet beter, aan de hand van de reacties op dit forum, dat nieuwe klanten nu (semi)automatisch het nieuwste modem krijgen.

 

 


@ Avinator

Vraagje: is je huidige apparatuur zélf überhaupt voorzien voor wifi 6 ?

@ Menno

Klopt. Op dit moment krijgt nog maar een deel van de nieuwe klanten de nieuwe box.

Nog maar héél weinig mensen zullen ook apparaten (vnml laptops) hebben die wifi 6 hebben. De KPN BOX 12 met wifi 6 heeft ook weinig zin als je apparaten wifi 6 niet aan boord hebben. En dat is een hardwarematig ding.


@ Avinator

Vraagje: is je huidige apparatuur zélf überhaupt voorzien voor wifi 6 ?

Nou ja... de box die je nu krijgt, daar zal je het de komende 15 tot 20 jaar mee moeten doen. Dus of je nu al wifi 6 apparaten in huis hebt, dat doet er eigenlijk niet zoveel toe. Als je ze nog niet hebt, dan komen ze nog wel natuurlijk.


In de afgelopen weken hebben we bij een groot deel van de nieuwe klanten de KPN Box 12 uitgeleverd. Alleen, zoals je gemerkt hebt Avinator, nog niet helemaal bij iedereen. Dat is nu sinds deze week wel het geval. Dus je was de boot helaas net voor.


@ Avinator

Vraagje: is je huidige apparatuur zélf überhaupt voorzien voor wifi 6 ?

@ Menno

Klopt. Op dit moment krijgt nog maar een deel van de nieuwe klanten de nieuwe box.

Nog maar héél weinig mensen zullen ook apparaten (vnml laptops) hebben die wifi 6 hebben. De KPN BOX 12 met wifi 6 heeft ook weinig zin als je apparaten wifi 6 niet aan boord hebben. En dat is een hardwarematig ding.

Ik heb ook een laptop die wifi 6 ondersteund maar ik heb hem weer in de doos zitten de V12 ik gebruik me Fritz!box 7590

 


@ Avinator

Vraagje: is je huidige apparatuur zélf überhaupt voorzien voor wifi 6 ?

@ Menno

Klopt. Op dit moment krijgt nog maar een deel van de nieuwe klanten de nieuwe box.

Nog maar héél weinig mensen zullen ook apparaten (vnml laptops) hebben die wifi 6 hebben. De KPN BOX 12 met wifi 6 heeft ook weinig zin als je apparaten wifi 6 niet aan boord hebben. En dat is een hardwarematig ding.

Ik heb een laptop met Wifi 6 en aangezien de modem niet zomaar omgewisseld wordt, zal ik hier een tijd mee moeten doen. Alle nieuwe apparatuur die ik zal aanschaffen zal hoogstwaarschijnlijk ook wifi 6 ondersteunen. 

 

In de afgelopen weken hebben we bij een groot deel van de nieuwe klanten de KPN Box 12 uitgeleverd. Alleen, zoals je gemerkt hebt Avinator, nog niet helemaal bij iedereen. Dat is nu sinds deze week wel het geval. Dus je was de boot helaas net voor.

Is het dan mogelijk om deze om te wisselen? 


@ Avinator

Vraagje: is je huidige apparatuur zélf überhaupt voorzien voor wifi 6 ?

@ Menno

Klopt. Op dit moment krijgt nog maar een deel van de nieuwe klanten de nieuwe box.

Nog maar héél weinig mensen zullen ook apparaten (vnml laptops) hebben die wifi 6 hebben. De KPN BOX 12 met wifi 6 heeft ook weinig zin als je apparaten wifi 6 niet aan boord hebben. En dat is een hardwarematig ding.

Ik heb een laptop met Wifi 6 en aangezien de modem niet zomaar omgewisseld wordt, zal ik hier een tijd mee moeten doen. Alle nieuwe apparatuur die ik zal aanschaffen zal hoogstwaarschijnlijk ook wifi 6 ondersteunen. 

 

In de afgelopen weken hebben we bij een groot deel van de nieuwe klanten de KPN Box 12 uitgeleverd. Alleen, zoals je gemerkt hebt Avinator, nog niet helemaal bij iedereen. Dat is nu sinds deze week wel het geval. Dus je was de boot helaas net voor.

Is het dan mogelijk om deze om te wisselen? 

Nee.


Is het dan mogelijk om deze om te wisselen? 

Nee, helaas. Het standaard beleid van KPN is: alleen bij een defect wordt een modem omgeruild. Alleen de v7 en ouder wordt altijd omgeruild. 


Het is inderdaad niet mogelijk om de Box nu nog om te wisselen, sorry.