Skip to main content

Ik heb een prima werkende Experia v10 op mijn glasvezelverbinding werken.

Nu heb ik de nieuwe KPN Box 12 opgestuurd gekregen en wil die (natuurlijk!) in gebruik gaan nemen. Ik volg alle stappen, sluit de Box 12 aan, wacht 45 minuten, en dan nog knippert het internet lampje. Wifi werkt niet, met netwerkkabel op Box 12 geen internet, alleen de admin webinterface bereikbaar. In de admin webinterface is te zien dat er geen internetverbinding is, en in de logging te zien dat er PPoE errors optreden.

Als ik daarna de ethernetkabel van de WAN poort op de Box 12 weer aansluit op de Experia box v10, heb ik weer internet.

Wat te doen?

Euhm... u bent echt KPN klant? Geen oud Telfort klant? 


Ik ben oud Telfort klant inderdaad! Maar dan ben ik nu toch ook echt KPN klant?

In ieder geval krijg ik nu van KPN een Box 12 opgestuurd.


Ik ben oud Telfort klant inderdaad! Maar dan ben ik nu toch ook echt KPN klant?

In ieder geval krijg ik nu van KPN een Box 12 opgestuurd.

Ja fijn... maar ik gok dat die nu nog niet zomaar werkt. Die gaat pas werken als u verlengt naar een Hussel abonnement en daarmee echt KPN klant word. Vermoed ik.


Hoi @Klaas75 . Welkom op het forum.

Hier wil ik graag induiken. Je bent dus overgezet naar KPN? Daar heb je mail van gehad?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Ik heb precies hetzelfde heb ons abonnement beëindigd door uit elkaar gaan heb direct een nieuw abonnement aangevraagd voor mezelf 1 maand opzeg termijn is verstreken nieuwe spullen opgestuurd gekregen en de lijn zou actief moeten zijn vanaf 1 oktober helaas geen tv en internet Wi-Fi brand power brand internet knippert tv brand niet en phone brand ook niet maar de lijn is actief zegt kpn is er een simpel iets wat ik zelf kan doen zodat het werkt ? Op de glasvezel brand het bovenste en onderste lampje groen middelste brand niet.


Hallo @Timmetjuh85 , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de modem/router eens een fabrieks-reset.

 


@JanD ook al meerdere malen gedaan glasvezel 10 minuten eruit modem uitgeschakeld glasvezel ingeschakeld daarna modem ingeschakeld en reset knop ingedrukt nog steeds knippert het internet lampje snel wifi brand constant en power ook tv brand niet phone brand niet op de glasvezel brand alleen het eerste en 3e lampje 


Hallo @Timmetjuh85 , op de dag van activering krijg je in de regel ook een SMS en/of mail dat je je pakket kunt gebruiken, heb je die wèl gehad? Zo ja, dan even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


@Timmetjuh85 Ik zie dat een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Mocht je verdere hulp nodig hebben, kun je daar het beste reageren.