Skip to main content

Sinds ik de nieuwe KPN Box 12 gekregen een paar maanden terug, heb ik last van het netwerk dat af en toe wegvalt. Als ik in de software kijk zie ik ook dat de router herstart/opnieuw verbonden is 

Ik hoopte dat update SGEJ100000516 dit oplost, dit blijkt echter niet zo te zijn.

Is het mogelijk weer terug te gaan naar de vorige box 😞 of is we een andere oplossing?

 

Aanvullende informatie over het probleem: De web interface reageerd extreem traag na een tijd, dus het lijkt een memory leak of iets dergelijk in het systeem.

 

Maximale uptime van de modem is 12u :(

en ja, ik heb een factory reset gedaan :)

 

 

 


Hoi @TB_11111 ,

Wat was je vorige modem?

Heb je glas of koper?

Al eens het modem gereset?

En heb je een switch of DVS?

 


Glasvezel 1gb, had hiervoor een V9 volgens mij, zo’n witte afgeronde versie. gebruik alleen de ethernet poorten, wifi is allemaal uitgeschakeld.

 

 


Hoi @TB_11111 ,

Wil je eens het glasvezelkastje 3min stroomloos maken?Je hebt geen DVS of switch?

Helaas kan je je V9 niet makkelijk terugkrijgen.Maar we kunnen eerst nog de box 12 proberen werkend te krijgen.

ik ga hier niet meer zeggen dat de box 12 slecht is,maar ik heb wel het idee dat hij hogere eisen stelt aan zowel het interne als externe netwerk dan de voorgaande versies.


Ja stroom is er een tijdje vanaf geweest en heb een reset gedaan.

Ik heb een netgear prosafe plus switch (werkt als een somme hub) er aan hangen, niet genoeg aansluitingen anders.

 


Welk type is die switch?


https://www.netgear.com/support/product/GS105E.aspx

 

2 van de 3 pcs staan alweer 2 dagen uit, verder zat er alleen de tv en tv box op van kpn. Rest was direct aangesloten. Heb de switch nu maar als test uitgezet.

En moet de kpn box maar een harde power cycle geven want elke klik in de interface duurt nu 2minuten :(

 


Geen idee waarom mijn vorige reply ineens als antwoord staat. misschien ergens mobiel op geklikt maar kan niet zien hoe het uit te zetten :(

 

Admin: aangepast


We hebben het gemarkeerde antwoord weer aangepast, @TB_11111 :) Welkom hier. Lastig dat je nog steeds issues ervaart. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kan ik vanuit hier meekijken naar je verbinding.


Profiel aangepast.

 

Issues lijken in ieder minder te worden als er minder apparaten het netwerk gebruiken.


Dank voor het invullen, @TB_11111. Ik zie hier de verbrekingen ook terug, dus er is duidelijk iets niet helemaal in orde. Je geeft aan dat je een reset al een keer gedaan hebt. Wanneer was dit? Het systeem vindt namelijk het lastig om je Box 12 uit te lezen. Ik wil je dan ook vragen om hem nog een keer te resetten. Laat even weten hier als je dit gedaan hebt, dan kijk ik er opnieuw naar. Kunnen we van daaruit kijken of er apparatuur gewisseld moet worden, of dat er wellicht een monteur nodig is. 


Dank voor het invullen, @TB_11111. Ik zie hier de verbrekingen ook terug, dus er is duidelijk iets niet helemaal in orde. Je geeft aan dat je een reset al een keer gedaan hebt. Wanneer was dit? Het systeem vindt namelijk het lastig om je Box 12 uit te lezen. Ik wil je dan ook vragen om hem nog een keer te resetten. Laat even weten hier als je dit gedaan hebt, dan kijk ik er opnieuw naar. Kunnen we van daaruit kijken of er apparatuur gewisseld moet worden, of dat er wellicht een monteur nodig is. 

 

Ik heb nu 2x een factory reset reset uitgevoerd. De laatste keer was afgelopen maandag op 7 maart. Ben bang dat een 3de keer niet gaat helpen 😞 maar ik zal hem vanacht nog een keertje een factory reset geven.

 


Hmm, het systeem herkent hem nog steeds niet. Dat kan betekenen dat er in de Box 12 iets niet goed zit. Of dat het toch iets is met je aansluiting. Mijn systeem neigt naar een monteur. En daarom ga ik je nog een paar aanvullende vragen stellen en dingen laten doen. Zodat alles uitgesloten is voor we een monteur plannen en er geen onverwachte kosten achterweg komen.

Dus:

  • Hoe deed jij de Box 12 resetten? Door middel van het resetgaatje? Of door in te loggen op de web interface en dan via My Modem > Maintenance de Factory Settings te herstellen? Als je die laatste manier nog niet gedaan hebt, zou je dat nog eens willen doen?
  • Je glasvezelkastje, hoe branden daar de lampjes op als je een verbreking ervaart? Zou je deze ook nog eens 2 minuten stroomloos willen maken.
  • Hoe is je Box 12 aangesloten op je glasvezelkastje (plaatsing, kabellengte, kabelsoort etc...)?

Reset heb ik gedaan via de webui dus My Modem > Maintenance de Factory 

Daarvoor had ik al 5min de stroom er af gehad.

Hoe die aangesloten is weet ik niet exact woon in een appartement. Kabel komt binnen in de meterkast bij mij en vandaar direct aangesloten op de glasvezel en via utp naar de woonkamer. Maar zoals ik al aangaf, ik had deze problemen niet met de v8 of v9 box die ik hiervoor had.

 

Ik kan niet zien wat de glasvezel doet als dit optreed,  de storing is nog geen 30 seconden voordat hij gereset is en dat is niet voldoende tijd om naar de afgesloten meterkast te lopen die buiten mijn appartement op de gang is :)

 

Ps: ik zag net een reset voorbij komen, ik ga er van uit dat jullie dit waren? Ik krijg nu namenlijk een box is reset melding, maar ik kan niet meer inloggen. Niet met mijn oude pw maar ook niet met de password op de box zelf.

Ik weet niet of alles gereset is want dan moet ik nog een poort openen wat ik nu dus niet kan.

 

 


Normaliter heb ik in het weekend meerdere opeen  avond’s, ik heb dat dit weekend niet ervaren, misschien dat die laatste reset van 7maart toch geholpen heeft.

 

Ik kan het echter niet met zekerheid zeggen omdat ik dus mijn modem niet meer binnenkom omdat het password veranderd.

 


Kan zijn dat het van ons uit gereset is, @TB_11111, hoewel het dan niet door mij gedaan is. Ik zie wel dat de online tijd van het modem nu op bijna 5 dagen staat, dus er is dan wel zeker iets gebeurd op de 11e. En, ik kan hier nu ook adequaat de boel uitlezen. Wellicht dat de eerdere reset door jou zelf dan toch niet helemaal goed gepakt heeft. 

Bij een reset gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen, inclusief inloggen. Je moet dit nu dan ook weer doen met de gegevens zoals ze op de sticker onderop de Box staan. Na inloggen kun je dit dan weer aanpassen naar je eigen keuze. Als dit na je eerdere reset niet gebeurde, dan is die inderdaad niet goed gegaan. 


Kan zijn dat het van ons uit gereset is, @TB_11111, hoewel het dan niet door mij gedaan is. Ik zie wel dat de online tijd van het modem nu op bijna 5 dagen staat, dus er is dan wel zeker iets gebeurd op de 11e. En, ik kan hier nu ook adequaat de boel uitlezen. Wellicht dat de eerdere reset door jou zelf dan toch niet helemaal goed gepakt heeft. 

Bij een reset gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen, inclusief inloggen. Je moet dit nu dan ook weer doen met de gegevens zoals ze op de sticker onderop de Box staan. Na inloggen kun je dit dan weer aanpassen naar je eigen keuze. Als dit na je eerdere reset niet gebeurde, dan is die inderdaad niet goed gegaan. 

 

De login van de sticker op de modem zelf  werkte dus ook niet. Ik heb zowel het oude password die ik zelf ingevoerd heb, als het admin wachtwoord op de sticker geprobeerd. 

 


Dat is gek. Toch even een open deur intrappen: je weet zeker dat je het wachtwoord van de sticker goed leest? Qua dingen al cijfer 0 versus letter o, of letter l versus het staande streepje | ?


Dat is gek. Toch even een open deur intrappen: je weet zeker dat je het wachtwoord van de sticker goed leest? Qua dingen al cijfer 0 versus letter o, of letter l versus het staande streepje | ?

Ja 100%, maar ik heb de modem nogmaals reset en nu accepteert hij het password wel.


Ah, fijn. Maar alsnog wel gek dat je modem zo moeilijk doet over resets. Als het nu wel goed functioneert, dan stel ik voor dat we het verder zo laten. Als er wel (weer) problemen optreden, laat het weten. Misschien dat we dan toch eens de Box kunnen vervangen.