Skip to main content

Hoe kan ik een KPN Box 12 Modem bestellen zonder SuperWifi punten? 

 

Hallo @OnlyMeDordt , een KPN Box 12 kun je niet bestellen.

 


Dus moet ik met het maar doen met mijn te oude modem ?

Lekker dan.


Welk model heeft u nu? En heeft u er een probleem mee?


Ik heb een Experia Box v8 - die wifi is heel traag. Zelfs als ik 2m van de modem af zit.


Ik heb een Experia Box v8 - die wifi is heel traag. Zelfs als ik 2m van de modem af zit.

Hallo @OnlyMeDordt , wat is je contractuele internetsnelheid en wat haal je als je dat bekabeld meet met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Bekabeld werkt helemaal prima. Mobiel en Tablet heel traag. Het is zo traag geworden na de laatste update 


Hallo @OnlyMeDordt heb je de wifimanager van KPN al eens gebruikt en wat komt daar voor advies uit?

 


Hallo @OnlyMeDordt heb je de wifimanager van KPN al eens gebruikt en wat komt daar voor advies uit?

Ik denk dat daar gezegd word: "uw modem is verouderd" en u kunt een nieuw modem krijgen als u er 2 versterkers voor 60 euro erbij koopt.


@Nick83 - ja klopt


Dan zou ik dat maar doen. Dan heb je het daarna perfect.  Vroeg of laat moet je toch aan Wi-Fi versterkers en de prijs/kwaliteitsverhouding is goed. 


@Joep1965 ja kan. Maar waarom is de wifi traag als ik maar 2 meter van de modem zit. Dan is geen versterker toch nodig??


Wacht even een KPN medewerker af. Die kan u misschien een KPN Box toezenden.


Van harte welkom hier op ons forum @OnlyMeDordt!

Niet fijn dat je wifi niet lekker meer werkt. Goed om te weten dat het via de internetkabel wel goed werkt. Je hebt de Wifi Manager al doorlopen dus, maar komt daarmee niet meteen verder. We helpen je hier graag verder, ik zie dat er al hulp toegesneld is.

Ik raad je aan om het volgende te proberen: geef het modem een volledige reset volgens stap 2. Als de Experia Box vervolgens weer volledig opgestart is, is het goed om je wifi kanaal aan te passen. Ik ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding gaat. Laat maar weten of het is gelukt en hoe het daarna gaat. Als je ook meteen je gegevens in je forumprofiel zet, kan ik ze erbij pakken als het nodig is.


@Alexandra , bedankt voor je reactie - maar heelaas is dat niet gelukt.

Het lijkt mij gemakkelijker om een nieuw provider te zoeken als op een nieuw modem van jullie te krijgen (kopen).


@Alexandra , bedankt voor je reactie - maar heelaas is dat niet gelukt.

Het lijkt mij gemakkelijker om een nieuw provider te zoeken als op een nieuw modem van jullie te krijgen (kopen).

Hallo @OnlyMeDordt KPN-modems zijn niet te koop, deze worden alléén in bruikleen verstrekt en pas vervangen wanneer deze defect zijn of volgens KPN niet meer aan de technische eisen van KPN voldoen.

 


Wat @OnlyMeDordt kan doen: de SuperWiFi's kopen. Voor 60 euro. Dan komt er dus ook een KPN Box mee ter vervanging van de Experiabox. En vervolgens de SuperWiFi's meteen retour sturen. Binnen 14 dagen kan dat. Wel eerst even bellen naar 0800 0402 voor het juiste retour adres. Dan krijgt @OnlyMeDordt die 60 euro weer terug.

 


@Nick83 - ik zit 2 meter van de modem!!!


@OnlyMeDordt Fijn dat je je gegevens ingevuld hebt. Gezien de hele situatie en alles dat je al hebt geprobeerd, lijkt het mij ook een goed idee om je Experia Box te vervangen. Daarom heb ik een nieuwe voor je aangevraagd. Je kunt vanaf morgenmiddag jouw modem omruilen op het servicepunt in je buurt. Je levert daar je huidige Experia Box + bijbehorende stroomadapter in een willekeurige doos in, en krijgt het nieuwe meteen mee. Ik stuur je alle details toe in een privébericht, zodat je precies weet hoe en wat.

Ik hoor hier in je topic graag of alles is gelukt en hoe het daarna met je verbinding gaat, laat je het hier weten?


@Nick83 - ik zit 2 meter van de modem!!!

Dat is met de Experiabox V8 niet gek, dit heeft allemaal te maken met de wifi-standaarden die het apparaat ondersteunt. De V8 ondersteunt enkel IEEE801.11b/g/n die gebruik maken van de 2.4Ghz-band. Deze is altijd langzamer dan de AC-standaard die zich op de 5Ghz-band bevindt. De max hiervan ligt in de praktijk rond de 75Mbps, in veel gevallen zal dit echter niet eens haalbaar zijn door de grote hoeveelheid apparatuur wat er op deze frequentie werkt.