Skip to main content

Ik werk sinds de pandemie thuis met een netwerk van KPN.

 

Op een gegeven moment is mijn connectie die loopt via een VPN naar mijn Werkomgeving enorm slecht geworden via WIFI, bekabbeld heb ik nergens last van, ook via een draadloze hotspot via een telefoon heb ik nergens last van. Op andere devices in mijn woning heb ik nul problemen met het netwerk.

 

Zou iemand mij kunnen ondersteunen

@Alexandra hi,

 

Bedankt voor je reactie. Hoe moet ik dat doen?


@BasWillemsen Geen probleem. Hier lees je hoe je jouw modem kan resetten, volg daarvoor stap 2. Dan krijgt ‘ie automatisch de nieuwe firmware.


Hi @Alexandra 

 

Vanochtend de reset gedaan. Merk geen verschil eigenlijk.

Hebben jullie ondertussen al meer informatie over eventuele update die dit probleem verhelpt?


@BasWillemsen Hmm, ik vraag me hierdoor toch af of het met de update te maken heeft. Je kunt de ontwikkelingen rondom de updates in het Box 12 update topic volgen. Er zijn na deze meest recente versie nog geen nieuwe updates beschikbaar.

@BasWillemsen Dankjewel voor de extra uitleg. Fijn dat @wjb intussen met je mee gedacht heeft, 't zit hem dus echt in de wifi verbinding. We nemen alle feedback mee en doen ons best om dit zo snel mogelijk in de volgende update(s) op te lossen. 

Je kunt intussen jouw KPN Box 12 resetten. Daarmee ga je naar de nieuwste firmware met versienummer 516 op het eind: We hebben nu een nieuwe versie van de software gemaakt, dit is versie SGEJ10000516. Deze versie brengt een grote verbetering in de verbrekingen. Daarnaast brengt het de nieuwe functie Extra Wifi (meer daarover hieronder). Deze versie hebben we eerder deze maand bij een testgroep uitgerold. 

 

Hoe gaat het met de wifi verbinding afgezien van je VPN? Ik kan het niet goed terugvinden, heb je onze Wifi Manager al eens gevolgd? Deze servicetool controleert je verbinding en helpt om wifi optimaal in te stellen. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, en of het verschil maakt.


Hi @Alexandra ,

 

de rest van eventuele WiFi verbindingen zijn in perfecte staat. Meerdere verschillende apparaten doen het op WiFi perfect.

 

de laptop waarop ik de VPN gebruik kan ik geen andere verbinding maken dan met VPN


de rest van eventuele WiFi verbindingen zijn in perfecte staat. Meerdere verschillende apparaten doen het op WiFi perfect.

Weet je dat echt zeker? Vaak merk je helemaal niets van korte onderbrekingen behalve als er een VPN verbinding actief is. Die wordt namelijk onderbroken en niet meer opnieuw opgebouwd terwijl de wifi binnen no time weer actief kan zijn.