Skip to main content

Beste lezer,

Ik zit er over te denken om over te stappen naar een glasvezelverbinding. Ik krijg de V12 modem. Werkt die goed met de experia wifi punten samen (zwarte kastjes met internetkabel)? Wat zijn de ervaringen daarmee? Ik gebruik veel Teams en wil mijn PC via de kabel aansluiten aan het kastje. Teams gebruik ik via de IPAD (en WIFI)

Ik wil dan de V12 box gebruiken als WIFI punt voor de begane grond en de extra Experia WIFI punten op verdieping 1 en 2. De WIFI op de V12 box blijft toch gewoon aan? Ik las dat bij sommige Experiaboxen de WIFI uitgaat.

Ha @ToKnow, dat is zeker een goede combinatie! In dit topic over de Box 12 i.c.m. de Experia Wifi kan je nog meer informatie vinden. De Wifi op de Box 12 blijft inderdaad aan staan, dus in jouw geval heb je dan aan twee Experia Wifi's genoeg.

 

 

Admin: bericht weggehaald i.v.m. verkeerde informatie


@Marcia_  

Op dit moment is het helaas nog niet duidelijk wanneer deze update precies komt. Er wordt aan gewerkt maar een zichttermijn heb ik op dit moment nog niet. 

Op dit moment ondersteunt de box V12 geen mesh functionaliteit (in de zin van dat de box V12 onderdeel wordt van het mesh netwerk met de superwifi punten). Nu is het dus zo dat wifi op de V12 uitgeschakeld moet worden en dat het eerste superwifi punt bekabeld moet worden aangesloten op de V12.

Volgens mij is er nog geen "mesh"update voor de Box 12 geweest, toch ?


Ik loop inderdaad onzin te verkondigen, goed dat je me erop attendeert @HansaanZet!

@ToKnow vergeet wat ik zei: het werkt inderdaad nog niet optimaal, de combi Box 12 en Experia Wifi. Als je nu klant bij ons wordt, adviseer ik je om gebruik te maken van de aanbieding met de gratis Super Wifi. Je hebt er in jouw situatie dan drie nodig, waarvan je de eerste bekabeld aansluit aan de Box 12. De wifi daarvan zou dan uitgezet moeten worden. Mocht dit niet automatisch gebeuren, dan kan dit door in te loggen in de webinterface van de Box 12. 


@Marcia_ @HansaanZet 

@HansaanZet DANK! het lijkt net alsof een deel van het antwoord is weggevallen? Ik zou het graag willen lezen.

Ik vind het niet erg om geen mesh te hebben. Een bekabeld access point  (zoals de zwarte Experia Wifi)is voor mij belangrijker. De Superwifi werkt volgens mij via het stopcontact (heeft wel Mesh) en dat wil ik niet. Daar heb ik slechte ervaring mee i.v.m. dimmers. 

Werkt het zwarte kastje (zonder Mesh) wel goed samen met de V12 box?

Of moet ik andere Access points aanschaffen?


@Marcia_ @HansaanZet 

@HansaanZet DANK! het lijkt net alsof een deel van het antwoord is weggevallen? Ik zou het graag willen lezen.

Dat was mijn bericht! En die heb ik weggepoetst. De inhoud klopte namelijk niet..

Ik vind het niet erg om geen mesh te hebben. Een bekabeld access point  (zoals de zwarte Experia Wifi)is voor mij belangrijker. De Superwifi werkt volgens mij via het stopcontact (heeft wel Mesh) en dat wil ik niet. Daar heb ik slechte ervaring mee i.v.m. dimmers. 

Werkt het zwarte kastje (zonder Mesh) wel goed samen met de V12 box?

Of moet ik andere Access points aanschaffen?

Je hebt met de Experia Wifi twee keuzes:

Optie 1. drie Experia Wifi's aanschaffen, voor elke verdieping eentje en dan de wifi op de Box 12 uitzetten. Voordeel is dat je door je hele huis verbinding kunt maken met hetzelfde netwerk. Als je huis niet te groot is en je de Experia Wifi's een beetje strategisch neerzet, lukt het vaak ook wel om met twee jouw hele huis van goede wifi te voorzien.

Optie 2. twee Experia Wifi's aanschaffen. Je laat de Box 12 op de begane grond en zet op verdieping 1 en 2 een Experia Wifi. De twee Experia Wifi's hebben dan samen een eigen (mesh) netwerk en de Box 12 heeft dan een eigen. Stel dat je videobelt met iemand en je loopt van beneden naar boven, kan het dus zijn dat de verbinding even wegvalt, omdat je toestel dan van het ene naar het andere, aparte, netwerk moet switchen. 


 

Optie 2. twee Experia Wifi's aanschaffen. Je laat de Box 12 op de begane grond en zet op verdieping 1 en 2 een Experia Wifi. De twee Experia Wifi's hebben dan samen een eigen (mesh) netwerk en de Box 12 heeft dan een eigen. Stel dat je videobelt met iemand en je loopt van beneden naar boven, kan het dus zijn dat de verbinding even wegvalt, omdat je toestel dan van het ene naar het andere, aparte, netwerk moet switchen. 

Ik kan deze oplossing wel afraden, de kans dat je apparaat verbinding blijft zoeken met het modem is groot waardoor je ook naast een wifipunt nog steeds slechte wifi kan ervaren.

 

​​Ik vind het niet erg om geen mesh te hebben. Een bekabeld access point  (zoals de zwarte Experia Wifi)is voor mij belangrijker. De Superwifi werkt volgens mij via het stopcontact (heeft wel Mesh) en dat wil ik niet. Daar heb ik slechte ervaring mee i.v.m. dimmers. 

Gelukkig sturen de Superwfi's geen signaal over het stroomnet maar maken zij via wifi onderling verbinding op een andere frequentie dan waar het netwerk op draait. Echter omdat je al twee Experia-wifi's hebt op dit moment zou ik niet alsnog een hele nieuwe set superwifi's halen maar één Experia wifi bij het modem plaatsen. De wifi op de Box12 moet dan inderdaad handmatig uitgezet worden.


Bedankt voor de aanvulling!


@Marcia_ topic kan gesloten worden hoor! Ik heb extra kennis opgedaan.

@NHendriks dank voor je heldere reactie. Mooi dat de superwifi's niet over stroom gaan.


Inmiddels kan het wel