Skip to main content

Hallo.  Woensdag kreeg ik Kpn box 12, daarvoor had ik Experia box v8.  Gisteren, na het aansluiten van KPN box 12, werkte het internet niet.  INTERNET-lampje blijft groen knipperen.  In Experia v8 werkt het internet normaal en in KPN box 12 niet.

Heb je al gebeld met de klantenservice 0800-0402?


Hallo @Lukasz94 , uit een eerdere reactie van je in een ander topic begrijp ik dat je van oorsprong Telfort-klant bent die hoogswaarschijnlijk technisch nog niet is omgezet naar KPN, dan werkt een Box12 inderdaad niet.

Vraag aan de helpdesk of ze, bij voorkeur, een V10 sturen, anders een V10a


Dus ik moet KPN bellen en zeggen dat ze me de verkeerde modem hebben gestuurd?


Dus ik moet KPN bellen en zeggen dat ze me de verkeerde modem hebben gestuurd?

Hallo @Lukasz94 , als het klopt wat ik schreef, ja.

 


Ik dacht dat alle Telfort klanten nu onderhand wel overgezet zijn?


@Lukasz94 : Zou jij je profiel willen invullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.

Voor acute hulp is 0800 0402 trouwens beter aangezien wij hier niet 24/7 aanwezig zijn en antwoorden op zich kunnen laten wachten. 


@Lukasz94 : Zou jij je profiel willen invullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.

Voor acute hulp is 0800 0402 trouwens beter aangezien wij hier niet 24/7 aanwezig zijn en antwoorden op zich kunnen laten wachten. 

Ik heb de informatie ingevuld. Wat is het volgende.? 


Wachten tot dat @Erwin_ weer een keer verschijnt. Misschien heeft die het hele weekend wel vrij en krijg je maandag pas weer reactie.


Ik zou willen toevoegen dat dit is hoe de internetverbinding eruit ziet. het bevindt zich in de woonkamer in de hoek.

 


Ok. Bij de Experiabox werkte dit? En bij de KPN Box heeft u het stekkertje in de grijze DSL poort zitten?

Daar helemaal links?


ja, in experia box werkt internet normaal. Ik heb een DSL-kabel met een groen uiteinde uit de Experia-doos.We hebben geen nieuwe DSL-kabel gekregen voor de KPN-box

 


...


Hoi @Lukasz94 . Je lijn is omgezet naar KPN technologie. Dus die Box12 zou gewoon moeten werken.

Je hebt ook al een harde reset geprobeerd toen je het ding had aangesloten?


@Erwin_  Dan is er hetzelfde probleem.  het internetlampje knippert groen.  Ik heb een harde reset gedaan door 7 seconden op de knop te drukken en het werkte niet.  In de wifi-instellingen verschijnt het bericht "verbonden zonder internet" naast deze modem.

 


Hoi @Lukasz94 . Je lijn is omgezet naar KPN technologie.

Als de lijn omgezet zou zijn, dan had de Experiabox niet meer gewerkt. Lijkt me.


@NHendriks : Herkenbaar?  Is dit een box12 dingetje?  Heb jij nog een suggestie?

Technisch lijntype

VPLUS_POTS


Hoi @Lukasz94 . Je lijn is omgezet naar KPN technologie.

Als de lijn omgezet zou zijn, dan had de Experiabox niet meer gewerkt. Lijkt me.

Er is een periode dat beide lijntypes werken.  Ik denk dat @Lukasz94  daar nog in zit.


@NHendriks : Herkenbaar?  Is dit een box12 dingetje?  Heb jij nog een suggestie?

Technisch lijntype

VPLUS_POTS

Ik weet dat er een firmware update aankomt die de Box12 beter moet laten omgaan met VPlus, de eerste actie die iedere monteur zou uitvoeren in dit geval is vervangen voor een V10. Die blijft namelijk superieur op DSL-verbindingen.


@NHendriks . Okay.  Monteur lijkt me dan de beste optie.  Mocht er toch nog iets anders spelen zit TS straks met een v10 die het ook niet doet. 


@NHendriks . Okay.  Monteur lijkt me dan de beste optie.  Mocht er toch nog iets anders spelen zit TS straks met een v10 die het ook niet doet. 

Dat lijkt mij inderdaad ook de beste optie. Ondanks supervectoring is VPlus van alle DSL-verbindingen het meest gevoelig voor ruis door de hoge frequenties die er gebruikt worden. Stel dat er meer aan de hand is dan kan de monteur dit gelijk uitzoeken en herstellen. Als er nog een technische migratie actief is dan moet er mogelijk meer gebeuren zoals bijvoorbeeld het handmatig locken van VLAN 34 door MI Infra. Met een monteur ter plaatse gaat alles het snelste.


Done and done :-)  Nice talking to you, @Lukasz94 .  The mechanic will arrive between 15:00 and 17:00

Laat je weten hoe het afloopt? 


@Lukasz94 Did the mechanic fix the issue?


@Erwin_ Yes.  The mechanic fixed the problem.  Everything works as it should. :slight_smile: