Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 wifi/mesh problemen

• April 25, 2022
  • 30 reacties
  • 1173 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 29, 2022

Dank voor je info. Wat mij opvalt is dat er maar heel weinig mensen ook binnen KPN weten hoe het zit, hoe het werkt, wat er wel en niet kan en hoe het beste toe te passen.

Laten we zo zeggen, dat ik dan vanaf maandag maximaal hoop voorbereid te zijn op een toekomstig WIFI 6 mesh systeem………….

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Het probleem dat hier speelt merk ik ook maar dan met 2 superwifi v2 en een box12, bij mij werkt de thuis app volledig niet, soms vraagt die nog om in te loggen op de box12 maar verder kom ik niet, sommige apparaten zoals telefoons en tv sticks willen niet verbinden of verbinding valt soms weg, in box12 logs zie ik ook veel mislukte aanmeldingen maar na een eerder topic zeiden ze dat dat geen probleem mag veroorzaken.

Ik ben zelf ook al een hele tijd bezig om het te verbeteren maar geen geluk,

Ik heb zelf ook de netgear managed switches van KPN.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 30, 2022

Bedankt voor het de kop indrukken van mijn positieve verwachtingen 🤪

We gaan het volgende week "zien"

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 2, 2022

Vandaag is de monteur geweest, met 2 x de SW2.

Deze zijn nu geïnstalleerd. De 1ste staat via ethernet op de eerste verdieping.

De tweede staat via WIFI op de 2de verdieping. Ik had hier vroeger een Powerline Adapter tussen zitten, maar het advies was om dit draadloos te doen.

Nu kan ik de oude SW nog gebruiken om af en toe bij te schakelen als ik buiten een betere WIFI wil hebben, dus prima voor een zomeravond.

Zie op dit moment nog wel wat onlogische verbindingen, maar laat de boel een poosje draaien om te kijken hoe het “stabiliseert” en hoe het draait. Vooralsnog op alle plekken prima snelheid en naast verbinding, ook echt data.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2022

ondertussen draait het systeem

de opbouw is nu als volgt

Box 12
1 x SW2 bedraad
1 x SW2 draadloos
1 x SW draadloos

De laatste SW draait nog mee omdat ik hem nou eenmaal had. En voor zomers wel lekker om betere dekking in de tuin te hebben, dus heeft ook nog een doel.

Maar, heb ik nog klagende kinderen, weg vallen van data verbinding of ander gezeur na deze exercitie? Het antwoord is nee

Het draait stabiel, klachtenvrij en zonder gedoe

Of ik er 100% de max uit haal, nee dat niet. Maar een fixed kabel naar zolder trekken zonder de boel te slopen lukt nu niet, dus prima dat het draadloos stabiel draait.

Voorlopig problem solved.

Box12 compatible met Experia Wifi → NEE

Box12 compatible met SW → Ja

Box12 compatible met SW2 → JA