Nadat ik met de Box 12 draaide, en een extra KPN super wifi had toegevoegd en hiermee draaide in Mesh, waarbij de wifi van de box 12 uit stond, draaide het probleemloos.
Nu draait de box 12 mee in het mesh systeem.
Huidig systeem bestaat uit
KPN Box 12
KPN Super Wifi (bedraad)
KPN Wifi Experia (bedraad)
KPN Wifi Experia (bedraad)
Zeer regelmatig valt de wifi verbinding eruit bij diverse gebruikers, zowel op telefoons als laptops en werkt het hele wifi netwerk waardeloos.
Als ik de KPN Thuis app op Android open, dan blijft deze ook heel erg lang draaien op nog laden. Eerder kwam hij daar helemaal niet doorheen.
Wat heb ik nu allemaal gedaan
Alle 3 de aanvullende apparaten volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw in het netwerk laten opnemen → resultaat geen verbetering
Alle apparaten uit, testen met de KPN Thuis app, en in no time complete info van het netwerk voorhanden (dus alleen met Box 12)
Uiteindelijk netwerk anders geconfigureerd, zodat ik een reset (zonder te veel gezeik) van de Box 12 kon uitvoeren. Resultaat → telefoon werkte niet meer
Nogmaals Box 12 gereset → telefoon probleem opgelost
EW 1 aangemeld
EW 2 aangemeld
SW nog niet aangemeld
Wederom wegvallende WIFI, slechte verbinding en soms een super trage verbinding omdat het lijkt alsof met het verkeerde toegangspunt wordt verbonden.
Al met al is het systeem niet stabiel, niet betrouwbaar en niet fijn om mee te werken. Is KPN actief beleid aan het voeren om de overstap naar een eigen modem te boosten?
Nog enig idee wat hieraan gedaan kan worden, want op deze manier ben ik razend enthousiast om de boel “het raam uit” te laten vliegen.
Op voorhand dank voor de info en support