Skip to main content

Goedemiddag,

Ik zit er over na te denken om over te stappen naar KPN. Ik heb even gekeken en als ik het bestel krijg ik de KPN Box 12 en 2 Wifi punten.

Nu wil ik graag voor de 2.4ghz een andere SSID dan voor de 5ghz (werkt beter met een aantal apparaten in huis). Als ik het zo lees is dit mogelijk omdat je een extra wifi kan aanmaken.

Hoe werkt dit dan met die wifi punten? Versterken zij beide banden of moet ik 1 met de 2.4ghz verbinden en de andere met de 5ghz?

De SuperWiFi's doen gewoon precies hetzelfde als wat de KPN Box doet. Ze zijn ook niet apart in te stellen. Ook al zou u willen, dat kan niet eens. Het is 1 systeem. Alles wat u op de KPN Box instelt nemen de SuperWiFi's 1 op 1 over.


Oke, dus ook de extra wifi die is aangemaakt op de KPN Box?


Oke, dus ook de extra wifi die is aangemaakt op de KPN Box?

Hoofd wifi ssid naam, gast wifi ssid naam, extrawifi ssid naam 2.4Ghz en extrawifi ssid naam 5Ghz.

Alles wordt 1 op 1 gesynchroniseerd tussen modem en alle verbonden superwifi,s. De hoofd wifinaam en gast combineren 2.4 & 5Ghz samen. Bij de extrawifi is per wifi band van alles apart instelbaar / schakelbaar . Dus ssid en/of wifi password kan hier dus verschillend ingesteld zijn.


Bedankt, het is duidelijk!