Skip to main content

 

Na uitzetten wifi geen internetverbinding op de laptop via ethernet en ook niet op de iPad en iPhone (na weer aanzetten wifi met de knop). Het maakt niet uit of wifi uitgezet wordt met de knop op modem of met wifi op de iPad, zelfde resultaat : op geen enkel apparaat kan nog verbinding maken met internet hoewel er wel een wifi verbinding is en ethernet goed aangesloten is.

Na modem uit/aanzetten werkt alles weer, maar het probleem blijft zich voordoen nadat wifi aan/uitgezet wordt. Dus iedere keer modem uit/aanzetten om weer verbinding te krijgen, erg omslachtig.

Ook verschillende malen een reset gedaan, helaas zelfde gebrek aan definitieve oplossing als uit/aanzetten.

Het probleem doet zich voor op 3 verschillende apparaten, zou het een intern probleem van de modem zijn ? Een niet goed functionerend modem ?

 

Hallo @Dzjango , als je de wifi uitschakelt, moet je bekabeld wèl gewoon internet hebben, lees ik goed dat je dan ook geen bekabeld internet hebt?

 


Dank voor je reactie Jan !

Helaas heb ik na uitschakelen wifi ook geen bekabeld internet. Alleen het uitzetten en weer starten van de modem brengt alles weer terug. Ga nu proberen een ander modem te krijgen.


Dank voor je reactie Jan !

Helaas heb ik na uitschakelen wifi ook geen bekabeld internet. Alleen het uitzetten en weer starten van de modem brengt alles weer terug. Ga nu proberen een ander modem te krijgen.

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Is het apparaat wat bekabeld aangesloten is ook daadwerkelijk rechtstreeks bekabeld aangesloten op de KPN Box? Zonder iets er tussen?


 

Beste Nicj83, er zit niets tussen de laptop en de KPN box, we hebben de eenvoudigste vorm van wifi. Het probleem doet zich niet alleen voor bij het bekabeld internet maar ook bij iPad en iPhone na met de knop van de KPN box weer inschakelen wifi. Wel wifi verbinding en ethernet verbinding maar geen internet verbinding hoewel het lampje op de box brandt. Enige oplossing is het uit/aanzetten van de box, dan doet alles het weer.

Dus dan maar telkens na uit/aanzetten van de wifi de box opnieuw starten.


 

Beste Nicj83, er zit niets tussen de laptop en de KPN box, we hebben de eenvoudigste vorm van wifi. Het probleem doet zich niet alleen voor bij het bekabeld internet maar ook bij iPad en iPhone na met de knop van de KPN box weer inschakelen wifi. Wel wifi verbinding en ethernet verbinding maar geen internet verbinding hoewel het lampje op de box brandt. Enige oplossing is het uit/aanzetten van de box, dan doet alles het weer.

Dus dan maar telkens na uit/aanzetten van de wifi de box opnieuw starten.

Hallo @Dzjango heb je het modem al eens een volledige fabrieks-reset gegeven? Als het daarna opgelost is was dat het probleem, nog niet opgelost, even met KPN bellen, 0800 0402 wegens een defect modem.

 


Nogmaals bedankt voor het meedenken JanD, maar ik heb al een paar keer een volledige fabrieksreset gedaan wat ook (net als bij uit/aanzetten box) maar 1x hielp. Na contact met 0800 0402 word ik nu teruggebeld voor een ander modem.


Nogmaals bedankt voor het meedenken JanD, maar ik heb al een paar keer een volledige fabrieksreset gedaan wat ook (net als bij uit/aanzetten box) maar 1x hielp. Na contact met 0800 0402 word ik nu teruggebeld voor een ander modem.

Hallo @Dzjango , dat is goed om te horen.

 


Hoi @Dzjango, welkom! Zoals je hebt gezien hebben we behulpzame gebruikers op ons forum. Fijn dat je al zo goed op weg geholpen bent door @JanD en @Nick83.

Ben je er intussen uit gekomen via onze telefonische klantenservice?


 

Nog niet Alexandra, maar reactie zou moeten komen binnen 3 dagen na aanmaken ticket en het is nu pas 2 dagen. Dus even afwachten.


@Dzjango Top, dan is je melding doorgezet naar de Technische Dienst en in goede handen. Zij helpen je zo snel mogelijk verder. We horen graag hoe het is afgelopen, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.