Skip to main content

Ik heb sinds van de week de kpn box 12 installeren ging goed maar nu lukt het me niet om om de google assistant die in de soundbar verwerkt zit te verbinden met de wifi . De box doet het wel dus ik heb wel geluid maar de box kan niet verbinden met wifi . Heb me laten vertellen dat het met de 2.4 en 5 g heeft te maken . Heb al reset gedaan van het modem en ook al reset van de soundbar zelf . Iemand ideeën hoe ik dit op kan lossen . Gr Harold  

Ik zie vaak deze kwestie langskomen, zeker i.c.m de box12. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Succes!


@Harold 1971 Welkom op het forum. 

Het zou zo kunnen zijn dat de soundbar enkel verbinding kan maken met een 2.4 Ghz netwerk. Op de Box 12 is het niet mogelijk om 2.4 en 5 Ghz te scheiden. 

Ik durf niet te zeggen of voor deze specifieke situatie en workaround is. Wat je nog zou kunnen proberen is het resetten van het modem en hierna de soundbar als eerste te koppelen, in sommige gevallen lost dit het probleem op. 

Mocht dat het probleem niet oplossen zou je ook kunnen overwegen een (goedkoop) Accespoint/wifi versterker aan te schaffen waarop het scheiden wel mogelijk is. 

 


Rutger bedankt voor je reactie  . Ik heb met die reset al geprobeerd de Google assistant doet het dan even maar een tijdje later zegt ie dan dat de wifi verbinding is verbroken  . Kun je mij uitleggen hoe dat werkt met dat accespoint moet deze dan achter de modem of ?? . Gr Harold 


Rutger bedankt voor je reactie  . Ik heb met die reset al geprobeerd de Google assistant doet het dan even maar een tijdje later zegt ie dan dat de wifi verbinding is verbroken  . Kun je mij uitleggen hoe dat werkt met dat accespoint moet deze dan achter de modem of ?? . Gr Harold 

Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Deze koppel je bekabeld aan de KPN Box. Je mobiel laat je gewoon verbonden met de KPN Box, de soundbar koppel je aan de accespoint.Â