Skip to main content

Met 2.5gb adapter aangesloten lijkt alleen de uploadsnelheid boven de GB te komen, getest met meerdere kabels en computers.

Ik begreep van iemand anders dat XGS-PON vervangen moest worden door een Nokia om volledige snelheid te halen? Heb nu de zwarte XGS-PON

Genexis met serienummer beginnend met GN023 ?

Ik had/heb? overigens dit maar dan andersom. Ik heb nog geen idee of mijn Nokia ONT correct gaat werken. Ik hoop dat maandag uit te vinden. (fout gemaakt door KPN monteur helaas met vervangen)

jouw upload is wel wat je kunt verwachten op een 2.5 gbit aansluiting.

 


Elke Genexis ONT kan tot 10gb aan, dus dat is het probleem zeker niet. De problemen welke er waren was met een bepaalde batch en die deed na verloop van tijd niks meer. Dit staat los van de snelheid.


Als de aannemer maandag wel komt om het glas te herstellen komen we er achter of het vervangen van de ONT voor mij werkte net als een aantal anderen. Ik had het alleen met de upload. download was wel goed totdat de monteur kwam hem vervangen en ik niks meer had... maar goed fouten maken is menselijk.


@bastian433  hoe is het afgelopen?

 

@Flippie_78  En hoe is het nu bij jou dan?


@Erwin_ upload is nu goed of dichtbij goed.

Ik heb nog mijn twijfels bij de 2e box 14, maar hij doet het beter dan de 1e box14, daar was ook iets vaags mee. snelheden zijn niet consistent
Ik heb voor nu mijn eigen 2.5 gbit router ertussen staan, maar ga nog proberen een 10 gbit variant te maken(maar dat is wat moeilijker dan 2.5 gbit) bij de 2.5 gbit router van mijzelf zijn de snelheden nu wel consistent, ook de upload. Iets wat met de Genexis niet zo was.


X = 10

GS staat voor Gb/s

Aan de WAN kant van het modem is het 4 Gb/s.

Maar de LAN poorten zijn 2,5 Gb/s. Afgezien van de blauwe, die is tot 10 Gb/s.

Die hysterische snelheid van 4 Gb/s ga je mijns inziens dus nooit meten.


@PeterG jawel, op de 10G poort met een 10G adapter. maar realistisch gezien kunnen de meeste dingen als steam toch niet meer dan ~2 gbit wat ik tot nu toe zie. ik had 2 of 2.5 gbit logischer gevonden als abonnement denk ik.


Na herstart van de pon heb ik 2,5gb up en down met een 2.5gb usb-c adapter, en 2.5gb up en down met een 10gb adapter in een vaste pc, verbinding met kpn modem is wel een 10gb link.

 


Alleen de BLAUWE poort van de Box14 kan 10 Gb/s aan. Moet de aanhangende apparatuur én de test ook 4 Gb/s aankunnen….

De groene is 2,5 Gb/s en de twee gele elk 1 Gb/s.

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/kpn%2Dbox%2D14%2Dvan%2Dspecificaties%2Dtot%2Dinstellingen%2D600011

kortom….

en wanneer hangt er zoveel apparaten aan dat er in totaal tot die 4 Gb/s getrokken wordt? Gedurende langere tijd dan een download van bv een film ofzo?

Streaming Netflix en overige bij 4k nog 'maar’ 15 Mb/s.