Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 14 verliest meerdere keren per dag internetverbinding

• January 16, 2026
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Sinds een aantal weken verliest mijn KPN Box 14 elke dag een aantal keren zijn internetverbinding. Het glasvezelkastje meerdere keren gereset door de stekker er voor 2 minuten uit te halen, een monteur is langs geweest en heeft alle bekabelingen gecontroleerd en heeft niets bijzonders gevonden. Uit- en aanzetten helpt soms even. Een factory reset helpt ook, maar alleen voor een deel van de dag. Dit is niet te doen voor een thuiswerker zoals ik.😠

Ik denk persoonlijk dat het aan de KPN Box 14 ligt, maar er wordt moeilijk gedaan om een nieuw modem op te sturen. Wat kan het probleem zijn of wat is de oplossing hiervoor?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Zakaria Elk, als je thuis wilt werken is een wegvallende verbinding extra vervelend natuurlijk! Er is ook al een monteur geweest begrijp ik, maar nog zonder succes. Via deze weg is het moeilijk te zeggen waar het aan ligt, we weten enkel wat jij vertelt. Voor zulke gevallen is het het beste om telefonisch contact te hebben, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak. De verbinding kan dan samen met jou nagekeken worden, daarbij moet ook te zien zijn of een verbreking vanuit het netwerk komt, of vanuit iets anders. Als de verbreking vanuit het netwerk komt, ligt het niet aan het modem. Waar die verbreking vandaan komt kan ik niet zien dus dat is voor mij speculeren.

11 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

@Zakaria Elk  Wellicht heb hier iets aan ; 

En zoniet bel klantenservice 0800-0402

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Welkom op de community ​@Zakaria Elk, als je thuis wilt werken is een wegvallende verbinding extra vervelend natuurlijk! Er is ook al een monteur geweest begrijp ik, maar nog zonder succes. Via deze weg is het moeilijk te zeggen waar het aan ligt, we weten enkel wat jij vertelt. Voor zulke gevallen is het het beste om telefonisch contact te hebben, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak. De verbinding kan dan samen met jou nagekeken worden, daarbij moet ook te zien zijn of een verbreking vanuit het netwerk komt, of vanuit iets anders. Als de verbreking vanuit het netwerk komt, ligt het niet aan het modem. Waar die verbreking vandaan komt kan ik niet zien dus dat is voor mij speculeren.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Welk merk ONT heb je hangen ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Hoi Jasper,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels een beetje belmoe ben. Elke keer dat ik contact opneem, krijg ik te horen dat er “niets geks” te zien is, behalve dat de verbinding steeds uit zichzelf opnieuw opstart.

De monteur heeft dit die dag ook gezien en gaf aan dat het verder wel goed zat, omdat ik mijn snelheid wel behaal. Alleen blijft dat spontane herstarten natuurlijk wel voor problemen zorgen, zeker omdat de verbinding dan steeds wegvalt.

Ik hoop dat er toch nog eens serieus meegekeken kan worden, want zo blijf ik in een cirkeltje terechtkomen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Welk merk ONT heb je hangen ?

Als ik het goed heb de Genexis

Jasper van KPN
Moderator

Wat valt er precies weg op het moment dat het wegvalt? Wat gebeurt er met de lampjes op het modem en de ONT? Die lampjes kunnen ook aangegeven of de verbinding vanaf buitenaf wegvalt, of dat het iets anders is. Dat kan een beeld geven welke kant bekeken moet worden.

Telefonisch kan men daar meer over zien dan dat wij kunnen, en sneller. Dat is waarom ik dat als suggestie noemde. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Hoi Jasper,

Op het moment dat het wegvalt, valt echt alles uit: internet én wifi. Het modem springt dan naar een paarse kleur, dus dat is meteen duidelijk zichtbaar.

De lampjes op het modem veranderen op dat moment ook. Ik denk zelf dat het aan het modem of het glasvezelkastje (ONT) ligt. 

Ik zal dan maar weer contact opnemen met de klantenservice, met het risico dat ik opnieuw te horen krijg dat er niets aan de hand is en dat ik mogelijk voor de monteurskosten moet opdraaien, terwijl voor hen wél te zien is dat het modem zichzelf op vreemde momenten opnieuw opstart.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 23, 2026

@Zakaria Elk Heb je toevallig SuperWiFi punten aangesloten ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

@Zakaria Elk Heb je toevallig SuperWiFi punten aangesloten ?

Nee die heb ik niet. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 23, 2026

Oké, check!

Ik heb hetzelfde gehad, alleen wel vanaf dag 1 met de V14.

Mijn ONT is vervangen door een Nokia, en toen was het opgelost.

Ik wil niet zeggen dat dit ook jouw probleem is, maar mocht er weer een monteur komen, zou ik vragen of hij een Nokia eraan hangt.

Jasper van KPN
Moderator

Zoals je het omschrijft klinkt het alsof het iets is buiten jouw invloed, en dat een monteur daarbij kan helpen. Ik kan jouw verbinding niet zien, dus met zekerheid kan ik dat niet zeggen. Maar de klantenservice moet dat wel kunnen zien als ze je verbinding nakijken.