Skip to main content

Sinds eind mei een abonnement bij KPN (televisie en Internet) heb gelezen dat alle nieuwe klanten een Experia box V12 krijgen waarom krijg ik dan een Experia box V10A. 

Snap dit niet wil hem omruilen voor een V12 box maar is volgens klantenservice niet mogelijk.

 

Sinds eind mei een abonnement bij KPN (televisie en Internet) heb gelezen dat alle nieuwe klanten een Experia box V12 krijgen waarom krijg ik dan een Experia box V10A. 

Snap dit niet wil hem omruilen voor een V12 box maar is volgens klantenservice niet mogelijk.

 

idem verhaal als bij mij. ik sluit een zakelijk abonnement af, haal een deel prive naar dat abonnement en opeens ben ik geen nieuwe klant maar een bestaande klant. ik sluit dat abonnement af omdat je dan de laatste technologie hebt TV modem, nieuwe router, klick dat aan, besluit nog even te bellen met KPN verkoop , de verkoper geeft aan ja je krijgt een nieuwe router en modem. abonnement gaat in maar er komt geen materiaal! Belachelijk, dit dien je dan expliciet aan te geven en niet iemand op een dwaalspoor te zetten. Ik ga ook nog eens van 1 abonnement nummer naar 2 dus er is sprake van een nieuwe overeenkomst. En dan moet je niet gaan zeggen “u heeft toch al een modem en router”. Dit hoort KPN expliciet te vermelden op de website maar dat is dan zeker slechte marketing! Voel me behoorlijk in de maling genomen.


Dit is inderdaad niet mogelijk Jaap. Er is komt een moment dat je overstapt van het ene modem naar een nieuwe, en dan zijn er altijd klanten die nog net het eerdere modem krijgen. Die lijn zul je altijd hebben… De V10(A)'s zullen ook nog steeds gewoon ingezet worden want anders kun je duizenden modems in de prullenbak gooien. Dat is totaal niet in lijn met de ambitie van KPN

Waarom wil je per se een V12? Je hebt nu een V10A met SuperWifi's als ik het goed begrijp. Wat is daar mis mee?

Dan had KPN dat expliciet moeten vermelden ipv achter de verwachtingen bijstellen. Jullie verkopen die router en modem van de TV met een mooie verhaal eromheen. Veel beter zie hieronder de link.

https://www.kpn.com/beleef/internet/nieuw-modem-heet-kpn-box-12-klaar-voor-nog-betere-wifi.htm

 

totaal juridisch niet correct! Nergens staat vermeld dat as je een oudere modem hebt je dan geen recht hebt op de aangeboden nieuwe versies! Leuk onderwerp voor de Consumentenbond. Voel me behoorlijk in de maling genomen.


Hallo @jaap50 

Behalve een testgroep van zo’n 1800 klanten heeft nog niemand een Box 12 gekregen. Pas deze week is besloten om de KPN Box 12 nu ook breed uit te gaan rollen naar nieuwe klanten. Helaas voor jou net te laat. Zie de opmerkingen van KPN moderator Paul in dit topic (klik hier). Omruilen is helaas geen optie.

dan moet je het als gerenomeerd bedrijf ook niet verkopen als niet kan leveren! onzin opmerking!


Ik hoop met de v12 mijn WiFi te verbeteren en mis op de v10a een ethernet poort. Heb nu 3 superwifi punten allen via een kabel aangesloten.heb een glasvezel 500 abonnement. De WiFi is gewoon nog niet wat ik hoopte dat het zou moeten zijn.

helemaal mee eens, ik heb precies hetzelfde verhaal!


Tja, ergens ligt de grens tussen mensen die het nieuwe model krijgen of nog het oude model krijgen. Dat is elke keer zo als KPN met een nieuw model komt. Daar is niets aan te doen.

onzin, als je iets besteld mag je ook verwachten dat je het krijgt. Je betaald er immers voor. Dit is pure handel voor KPN net als voorheen met telefoonabonnementen. 3 jaar betalen en dan zeggen dat de telefoon van KPN is. gelukkig is dat nu teruggedraaid


Niks onzin gewoon waar,je betaald niet voor een bepaald type modem.


waar staat dat? er wordt toch met dat abonnement en het product geadverteerd! Dan verwacht ik toch ook dat product wat ik aanklik en niet een fiets met vierkante wielen...


Sinds eind mei een abonnement bij KPN (televisie en Internet) heb gelezen dat alle nieuwe klanten een Experia box V12 krijgen waarom krijg ik dan een Experia box V10A. 

Snap dit niet wil hem omruilen voor een V12 box maar is volgens klantenservice niet mogelijk.

 

beste Jaap, ik zie vele opmerkingen hierover.

ik heb net een klacht ingediend mocht je dat willen dan kan je die hier melden en wordt je door een externe organisatie https://www.degeschillencommissie.nl/ geholpen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm


Als een klant migreert van Telfort naar KPN en nu een V8 box heeft, krijgt hij dan wel de nieuwe V12 bij overgang naar KPN, of houdt hij de oude Telfort modem?


Ja


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.

Ja idd was iets te snel, maar nieuwe klant zou het wel moeten krijgen dus goed laten vastleggen!


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.

Ja idd was iets te snel, maar nieuwe klant zou het wel moeten krijgen dus goed laten vastleggen!

Zelfs dit “vast” laten leggen is bij KPN geen enkele garantie. Apparatuur komt van een centraal magazijn en er word lukraak maar wat gepakt.

had bijv. een nieuw type tv ontvanger die niet correct werkte maar ipv gewoon een nieuwe van hetzelfde type kreeg ik een ouder exemplaar en ik kon hoog of laag springen daar kon ik het mee doen en anders moest ik maar opzeggen was het “ vriendelijke” advies van de o zo verveelde KPN medewerker die zijn uurtjes maar weer eens aan het vol maken was en enkel tekstjes uit het eerste hulp bij KPN vragen klappertje op dreunde.

uiteindelijk zelf maar een goede ontvanger op marktplaats gekocht voor een klein bedrag , geen zin meer in die aftakelende KPN service.


Ik wil ook graag het nieuwste van het nieuwste maar voor KPN als bedrijf gaat het erom dat je apparatuur krijgt die werkt. Tv kijken kan op verschillende type tv kastjes en de software is overal het zelfde. Waarom een Arris kastje willen als de hbm ook werkt. Ik begrijp u reactie maar het is psychologisch dat wij het nieuwste willen hebben.


Ik wil ook graag het nieuwste van het nieuwste maar voor KPN als bedrijf gaat het erom dat je apparatuur krijgt die werkt. Tv kijken kan op verschillende type tv kastjes en de software is overal het zelfde. Waarom een Arris kastje willen als de hbm ook werkt. Ik begrijp u reactie maar het is psychologisch dat wij het nieuwste willen hebben.

Heeft er niets mee te maken. Als ze je iets tot drie maal toezeggen, vervolgens doodleuk niet nakomen en dan zeggen dat ze daar geen enkele invloed op hebben als helpdeskmedewerker ben je dus als KPN medewerker doodleuk de heleboel bij elkaar aan het liegen, en waarom? 
wees dan vanaf het begin eerlijk en duidelijk en verstrek geen valse verwachtingen en dat doen ze nu veelvuldig.

En even ter info er zit technisch geen verschil in Arris of HBM maar in snelheid wel degelijk! KPN beaamt dit ook zelf, voor wat dat dan weer waard is😉

maar we dwalen af het ging hier over V12 modems wel of niet. Ik zeg neem een V10, die heeft geen kinderziekten meer ( en wel 4 poorten ) wat nieuwe apparatuur van KPN doorgaans lange tijd wel heeft.


Het wekken van valse verwachtingen gebeurd dagelijks en dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb dit wel eens aangekaart bij KPN maar ook dan geen inhoudelijke reactie op mijn verhaal.


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.

Ja idd was iets te snel, maar nieuwe klant zou het wel moeten krijgen dus goed laten vastleggen!

Zelfs dit “vast” laten leggen is bij KPN geen enkele garantie. Apparatuur komt van een centraal magazijn en er word lukraak maar wat gepakt.

had bijv. een nieuw type tv ontvanger die niet correct werkte maar ipv gewoon een nieuwe van hetzelfde type kreeg ik een ouder exemplaar

Dat was waarschijnlijk juist de bedoeling. Het nieuwe type werkte kennelijk niet bij u. Om onduidelijke redenen. En dus kreeg u een ouder type waarvan ze zeker wisten dat da zou werken bij u.

en ik kon hoog of laag springen daar kon ik het mee doen en anders moest ik maar opzeggen was het “ vriendelijke” advies van de o zo verveelde KPN medewerker

Die KPN medewerker heeft ook geen enkele invloed op welk type u toegestuurd krijgt.

die zijn uurtjes maar weer eens aan het vol maken was en enkel tekstjes uit het eerste hulp bij KPN vragen klappertje op dreunde.

uiteindelijk zelf maar een goede ontvanger op marktplaats gekocht voor een klein bedrag , geen zin meer in die aftakelende KPN service.

Dan is het zowat een wonder dat die het überhaupt deed bij u. Heeft u zelf uw eigen abonnementsnummer + pincode ingevoerd?


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.

Ja idd was iets te snel, maar nieuwe klant zou het wel moeten krijgen dus goed laten vastleggen!

Zelfs dit “vast” laten leggen is bij KPN geen enkele garantie. Apparatuur komt van een centraal magazijn en er word lukraak maar wat gepakt.

had bijv. een nieuw type tv ontvanger die niet correct werkte maar ipv gewoon een nieuwe van hetzelfde type kreeg ik een ouder exemplaar

Dat was waarschijnlijk juist de bedoeling. Het nieuwe type werkte kennelijk niet bij u. Om onduidelijke redenen. En dus kreeg u een ouder type waarvan ze zeker wisten dat da zou werken bij u.

en ik kon hoog of laag springen daar kon ik het mee doen en anders moest ik maar opzeggen was het “ vriendelijke” advies van de o zo verveelde KPN medewerker

Die KPN medewerker heeft ook geen enkele invloed op welk type u toegestuurd krijgt.

die zijn uurtjes maar weer eens aan het vol maken was en enkel tekstjes uit het eerste hulp bij KPN vragen klappertje op dreunde.

uiteindelijk zelf maar een goede ontvanger op marktplaats gekocht voor een klein bedrag , geen zin meer in die aftakelende KPN service.

Dan is het zowat een wonder dat die het überhaupt deed bij u. Heeft u zelf uw eigen abonnementsnummer + pincode ingevoerd?

Zeker, anders doet ie het niet. Je moet wel eentje hebben die echt nieuw is of in ieder geval nooit in gebruik geweest is. Zijn er genoeg voor een klein prijsje.


Nou... of je echt een 12 krijgt valt nog te bezien. Het is altijd een verrassing wat je krijgt.

Ja idd was iets te snel, maar nieuwe klant zou het wel moeten krijgen dus goed laten vastleggen!

Zelfs dit “vast” laten leggen is bij KPN geen enkele garantie. Apparatuur komt van een centraal magazijn en er word lukraak maar wat gepakt.

Dat is niet waar. Dat jij het zo ervaren hebt snap ik en is vervelend, maar dat klopt niet. Er kan natuurlijk wel wat verkeerd gaan, of je kan verkeerd geïnformeerd worden, maar er wordt niet “lukraak maar wat gepakt”.

had bijv. een nieuw type tv ontvanger die niet correct werkte maar ipv gewoon een nieuwe van hetzelfde type kreeg ik een ouder exemplaar en ik kon hoog of laag springen daar kon ik het mee doen en anders moest ik maar opzeggen was het “ vriendelijke” advies van de o zo verveelde KPN medewerker die zijn uurtjes maar weer eens aan het vol maken was en enkel tekstjes uit het eerste hulp bij KPN vragen klappertje op dreunde.

Ik ken de situatie verder niet, dus lastig inschatten. De enige plausibele reden die ik kan bedenken is dat je eerst het 4K-pakket had, dus de 5202's kreeg, daarna het 4K-pakket hebt opgezegd, en daarna dus de tv-ontvanger hebt omgeruild. 

 

uiteindelijk zelf maar een goede ontvanger op marktplaats gekocht voor een klein bedrag , geen zin meer in die aftakelende KPN service.

Het verkopen van apparatuur van KPN (die een klant in bruikleen heeft) is natuurlijk niet toegestaan. 


Zeker, anders doet ie het niet. Je moet wel eentje hebben die echt nieuw is of in ieder geval nooit in gebruik geweest is. Zijn er genoeg voor een klein prijsje.

Als u een abonnement heeft waarbij u betaalt voor 2 ontvangers, dan kan je er wel 1 bijkopen op marktplaats, en je abonnementsnummer invoeren. Maar dan krijg je de melding "maximaal aantal ontvangers bereikt".


Ik snap dat ze niet aan alle bestaande klanten meteen  nieuwe modems gaan geven als ze een nieuw model uitrollen. Ik heb echter net mijn abbonement opgewaardeerd naar sneller internet, waardoor mijn kosten omhoog zijn gegaan. Eigen keuze, echter had ik het wel netjes gevonden als ik als trouwe klant in deze de nieuwe KPN box 12 aangeboden had gekregen. Ik heb daadwerkelijk ook meerdere apparaten in huis met Wi-Fi6 dus ik zou er ook baat bij hebben. Heb nu een de V10 staan.