Skip to main content

Sorry...verkeerde plek dus weggehaald. Ik plaats m'n eigen bericht.

 

-excuses van een kpn forum newbie-

Hallo @AnitaHansen welkom bij KPN, de meegeleverde DSL-kabel heeft de juiste lengte en als je een langere kabel gaat gebruiken, bestaat het risico slechter internetsignaal, dus kwaliteitsverlies in snelheid en beeldkwaliteit. Mocht je echter toch een langere kabel willen gebruiken, op eigen risico en geen ondersteuning door KPN, dient dit een ronde afgeschermde DSL-kabel te zijn met aan beide zijden een RJ11-stekkertje.

Ik meen dat www.allekabels.nl dit soort kabels wel verkoopt.

Succes.

 


Bedankt @JanD voor het antwoorden...grappig, volgens de klantenservice was het een RJ45 kabel 😉 maar ja ik krijg wel meer verschillende antwoorden op verschillende vragen. Opstartproblemen denk ik, gaat vást uiteindelijk beter dan meneertje Ziggo!

Ik ga dan maar niet op zoek naar een langere kabel voor mijn modem & hem dan toch maar in die onhandige hoek ophangen. Als ik de kabel voor het tv kastje langs de plint plak zodat ik niet super klunzig op mijn muil ga & de tv via wifi laat verbinden, scheelt dat ook weer een kabel (als het lukt).

Fijne avond verder!


Hallo @AnitaHansen , jammer dat je je topic verwijderd hebt, want nu kan ik niet meer terugvallen op je oorspronkelijke vraag.

De reactie van de KPN klantenservice roept bij mij dan weer een vraag op.

De klantenservice zegt dat je een netwerkkabel moet gebruiken met een RJ45-stekker, dat klopt in zoverre als je een glasvezelverbinding hebt, maar ik begreep uit je oorspronkelijke vraag dat je een DSL-verbinding hebt, en dan heb je RJ11-stekkers aan de DSL-kabel zitten.

Vergelijk de kabel maar die je van je modem naar je tv-decoder legt (RJ45 grote stekker) en de DSL-kabel (RJ11 kleine stekker) die je voor je verbinding tussen IS/RA-punt en modem hebt. Ik lees graag je reactie.

 


Hallo @AnitaHansen , jammer dat je je topic verwijderd hebt, want nu kan ik niet meer terugvallen op je oorspronkelijke vraag.

 

Sorry Jan, ik dacht dat het hier niet thuishoorde dus plaatste het elders (nou ja dat was de bedoeling maar daar staat het toch niet zo blijkt nu🤦).

Afijn...ik zal even proberen het opnieuw te verwoorden:

Sinds gisteren ben ik KPN klant (voorheen Ziggo).

Na wat stommiteiten (ontdekte bv na een halve dag geen werkend modem dat het stekkerplaatje een kwart slag gedraaid was waardoor de stekker er niet goed in ging) had ik binnen 5 minuten mijn Box 12 modem aan de praat en de tv werkend (telefoon moet ik nog verplaatsen).

Heb internet via de 'ouderwetse' telefoon aansluiting (dus koperdraad en dat is volgens mij DSL?). In de telefoonstekker moet dan ook de kabel die naar de modem gaat (grijze poortje).

Dié kabel is kort (halve meter). Omdat het aansluitpunt in een (voor mij) onhandige hoek zit, staat de modem nu dus ook onhandig. Ik zou hem graag in mijn 'tv-hoek' hebben maar dan heb ik een langere kabel nodig.

Volgens de klantenservice kan dat maar moet ik die kabel zelf kopen. Ook zeggen zij dat ik dan een rj45 kabelaansluiting nodig heb.

A) kan ik echt een langere kabel gebruiken en toch alle diensten goed blijven gebruiken?

B) welke kabel heb ik nodig/is het beste? 


 

Dat was dus ongeveer mijn 'vraag' @JanD . Daar heb ik al enige antwoord op gekregen:

A) waarschijnlijk niet dus volgens je antwoord hier boven?

B) kennelijk heb ik een rj11 nodig en dus is het advies van de klantenservice fout?

 

Ik heb nog even gekeken maar heb inderdaad dus een klein stekkertje in de modem en een groot stekkertje in de tv.

 

Groetjes

Anita


Een paar meter extra is wel mogelijk,Maar mogelijk wel met snelheidverlies.In principe kan je dan alle diensten nog gebruiken,maar misschien 1 of 2 mb lagere snelheid

Echt goede dsl kabels zijn niet in veel winkels te koop.

https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjMkLji1fT0AhVVstUKHVSHAGsYABAHGgJ3cw&ae=2&sig=AOD64_3cL8oFqMjerBdBB47Ks0iHH2aMUw&adurl&ctype=5&ved=2ahUKEwiynani1fT0AhXj6rsIHS8ODSEQvhd6BAgBEFE&dct=1 

deze is wel goed,Maar wel aan de prijs.

 


Hallo @AnitaHansen en @martijn197108 , ik zie daar ook dat ze er zijn in 5 en 7 meter, hoe korter hoe beter.

 


Hallo @AnitaHansen , jammer dat je je topic verwijderd hebt, want nu kan ik niet meer terugvallen op je oorspronkelijke vraag.

Sorry Jan, ik dacht dat het hier niet thuishoorde dus plaatste het elders (nou ja dat was de bedoeling maar daar staat het toch niet zo blijkt nu🤦).

Afijn...ik zal even proberen het opnieuw te verwoorden:

Sinds gisteren ben ik KPN klant (voorheen Ziggo).

Na wat stommiteiten (ontdekte bv na een halve dag geen werkend modem dat het stekkerplaatje een kwart slag gedraaid was waardoor de stekker er niet goed in ging) had ik binnen 5 minuten mijn Box 12 modem aan de praat en de tv werkend (telefoon moet ik nog verplaatsen).

Heb internet via de 'ouderwetse' telefoon aansluiting (dus koperdraad en dat is volgens mij DSL?). In de telefoonstekker moet dan ook de kabel die naar de modem gaat (grijze poortje).

Dié kabel is kort (halve meter). Omdat het aansluitpunt in een (voor mij) onhandige hoek zit, staat de modem nu dus ook onhandig. Ik zou hem graag in mijn 'tv-hoek' hebben maar dan heb ik een langere kabel nodig.

Volgens de klantenservice kan dat maar moet ik die kabel zelf kopen. Ook zeggen zij dat ik dan een rj45 kabelaansluiting nodig heb.

A) kan ik echt een langere kabel gebruiken en toch alle diensten goed blijven gebruiken?

B) welke kabel heb ik nodig/is het beste? 


 

Dat was dus ongeveer mijn 'vraag' @JanD . Daar heb ik al enige antwoord op gekregen:

A) waarschijnlijk niet dus volgens je antwoord hier boven?

B) kennelijk heb ik een rj11 nodig en dus is het advies van de klantenservice fout?

 

Ik heb nog even gekeken maar heb inderdaad dus een klein stekkertje in de modem en een groot stekkertje in de tv.

 

Groetjes

Anita

  

Hoi @AnitaHansen, welkom!

Om eerst even in te gaan op het elders plaatsen: Ik zie geen verwijderde topics van je, dus ik denk dat het met het plaatsen an sich al misging. Geen probleem. Ik heb nu alles afgesplitst naar een eigen topic.

 

Dan, kabels en aansluiten. Bij een koperaansluiting is, zoals al aangegeven door Jan, de kabel tussen het IS/RA-punt en de KPN Box een DSL-kabel met een RJ11 stekkertje. En de kabels tussen de KPN Box en de rest van de apparaten zijn ethernetkabels met een RJ45. We raden niet aan om de DSL kabel langer te hebben dan een meter. Ik denk dan ook dat de klantenservice bedoelde dat je de KPN Box laat staan waar hij nu staat, en dan een langere ethernetkabel trekt naar de tv hoek. Daar heb je dan wel een voor nodig met RJ45 stekkers. Je kunt dan in de tv hoek, als je daar meerdere apparaten wilt aansluiten, een switch neerzetten.