Skip to main content

Hi,

Sinds kort heb ik de nieuwe KPN Box V12 gekoppeld met een 1GB fiber verbinding.
De responses van laptops en mobiles is erg traag.
Ik zie in de logs van de KPN Box heel veel DNS errors staan.
Dat zou m.i. de slechte response op onze apparaten kunnen veroorzaken.

Ik heb het forum al helemaal doorgespit en diverse adviezen opgevolgd, maar geen van allen geeft een verbetering. De logs blijven zich nu eenmaal opstapelen.

Is dit probleem bekend bij KPN en wordt er aan gewerkt (incident melding) ???

(een korte indruk van mijn log ...)

 


 

Bij mij ook al tijden deze errors, zie mijn eigen topic. Wel mooi zo'n log, ik zag het nu ook in mijn modem @hbeers 


Mijn V12 modem was vanochtend niet vooruit te branden !!!!
Internetsnelheid gemeten met OOKLA : 5 Mb/s - 5Mb/s   :-(

Veel errorlogs …
daarna het de V12 modem gereset / powercycle - geen verbetering
daarna de ONT uit/aan gezet - geen verbetering

daarna het V12 modem vervangen door mijn ‘oude’ V10a modem (had ik nog liggen) - perfect !!!!

Conclusie : er zit dus wel degelijk een groot probleem in ‘mijn’  V12 modem.
Ik ga het melden bij KPN, maar ik vermoed dat ik niet de enige persoon ben met deze problemen ….
 


Hi @hbeers en welkom op het forum! Goed dat je dit meldt, en gek dat het met de V10A wel goed gaat. 

Gebruik je een eigen DNS, of die van ons? Daarnaast ben ik benieuwd of je die trage speedtest van 5 Mb/s bekabeld hebt gedaan of via de wifi. 

Wil je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Dan kan ik hier ook wat metingen doen en zien of daar wat in te vinden valt. 


De melding is van het level "debug" en dat is iets waar je je niet echt druk om hoeft te maken. Kijk alleen naar meldingen van het het level "warning" en hoger.