Skip to main content

We heben sinds 2013 een “Alles in een” pakket tot tevredenheid, maar de laatste 6-8 maanden frequente  meermalen daags internetstoring en dan weer  op momenten dat we wel verbonden waren de geijkte testjes uitgevoerd, soms een medewerker aan de lijn die je het huis door liet rennen, modem van stroom, tV kastje van stroom etc etc, en 1x keer een monteur die het probleem dacht opgelost te hebben door een loskabeltje in een wijkkast. Toen ging het een paar weken prima, maar nu dagdagelijks tijdvretend gedoe, geen internet, alarmcentrale valt uit, mailverkeer stop, TV hapert, SMARThome in duigen  EEN OPLOSSING IS NA AL DIE MAANDEN NIET GEZIEN. WAT NU? Schelden en tieren op social media niet zo mijn stijl maar de gang naar KASSA … Ik wil gewoon een KPN oplossing voor een KPN produkt voor een langjarige klant (sinds 1979)

Hoi @Drees 49, welkom op ons forum! Ik zie dat je je gegevens al ingevuld hebt dus ik heb meteen even met je meegekeken.

Ik zie dat de verbinding tot 5 augustus wel vrij vaak weg viel maar sindsdien is hij niet meer weggevallen. Ervaar jij dit ook zo?
De lijn meet nu ook gewoon gewoon goed! 

Mocht je verbinding toch weer wegvallen is het vaak het handigste toch even met ons te blijven bellen op 0800-0402 omdat mijn collega's dan meteen even mee kunnen kijken. Hier op het forum duurt het altijd even voor je reactie hebt!

Als je wilt kunnen we natuurlijk altijd even met je meedenken. Ik ben dan vooral wel benieuwd hoe je alles aangesloten hebt zitten en wat voor apparatuur je allemaal gebruikt!


Vorig jaar zou de oplossing zijn ,zo lang duurt het al, twee Wifiversterkingsschotels.Prachtig,maar geen oplossing voor internetstoring.

Nu werden me draadloze verbindingsset tussen modem en TV verkocht,maar ja dan zijn de WIfischotels weer terzijde want zoveel aansluiting is er niet in het modem… dus wifisignaal matig en hoewel minder, toch weer internetuitval.

Morgen komt het bedrijf dat ooit toen we nog een bedrijf aan huis hadden de zaak eens ter plekke bekijken, want een monteur van KPN zien te vangen is een heidense klus en de telefonische ondersteuners zijn van wisselende kwaliteit zeg maar. We komen erop terug.


... want zoveel aansluiting is er niet in het modem… 

Dan gebruikt u een switch. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Ze zijn er ook met 8 poorten of zelfs nog met veel meer.

Wat u echt nodig heeft is denk ik gewoon een kabel naar uw tv. Vanaf modem rechstreeks naar de tv ontvanger. Dat kunt u misschien door dat bedrijf laten regelen:

Morgen komt het bedrijf dat ooit toen we nog een bedrijf aan huis hadden de zaak eens ter plekke bekijken...

 


kabel zou onder vloer moeten, die is volgestort met isolatiekorrels.Toen heeft KPN twee voorgangers van deze draadlozeverbindingen verkocht. Werkte goed.We hadden wel zwak WiFi signaal,toen kwamen de schotels..en nu weer nieuwe draadloze verbinders via lichtnet.  Dank voor de switchtip, u bent de eerste KPNer die dat aansnijdt. Nu het Internet nog…. ik kom erop terug

 


kabel zou onder vloer moeten, die is volgestort met isolatiekorrels.

Niet zo slim. Zo'n kruipruimte hebben ze niet voor niets gemaakt.

Toen heeft KPN twee voorgangers van deze draadlozeverbindingen verkocht. Werkte goed.We hadden wel zwak WiFi signaal...

Een draadloze verbindingset doet niets met WiFi. WiFi gaat door de lucht. Een draadloze verbindingset maakt geen verbinding via de lucht. De verbinding loopt via het elektriciteitsnetwerk.

Dit kan storen. Externe signalen op het elektriciteitsnetwerk kunnen een negatieve impact hebben op de verbinding. En eventueel ook op de rest van uw netwerk. Zo lees je regelmatig dat mensen zonnepanelen laten leggen op hun dak. En dat dan de draadloze verbindingset het opeens niet meer doet. Maar als het bij u goed werkt: blijf ze gebruiken en verander er niets aan.


Tja kruipruimte isolatie in een huis uit 1900, aanbevolen door Milieucentraal en andere adviesorganisatie, dus hoezo,”niet zo slim?” En KPN verkoopt die draadloze verbindingssets en Schotels  in de wetenschap dat ze niet werken? 

is het mogelijk om zonder 33x de telefonieroutine met telkens een andere functionaris gelijk een monteur langs te krijgen, betaalde dienst, geen probleem.Maar alle BorstKlopperij over  "Beste Provider, Beste Service "kan wel toontje lager.


Draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar vaak niet.  Op twee verschillende groepen/fases geeft al problemen.  Zonnepanelen,  ledverlichting etc kunnen problemen geven. Het electriciteitsnetwerk is gewoon niet geschikt voor data!!! Kpn is een uitstekende provider maar dan wel na het modem zorgen voor een goed netwerk.  Dat alles maar draadloos zou moeten kunnen is een utopie. Dus aan de slag!!!😉


 

En KPN verkoopt die draadloze verbindingssets en Schotels  in de wetenschap dat ze niet werken? 

Ze werken wel. Maar niet altijd bij iedereen en onder alle omstandigheden. 

is het mogelijk om zonder 33x de telefonieroutine met telkens een andere functionaris gelijk een monteur langs te krijgen, betaalde dienst, geen probleem.Maar alle BorstKlopperij over  "Beste Provider, Beste Service "kan wel toontje lager.

Het is uw eigen thuisnetwerk wat hier het probleem is hé? U heeft het zelf niet goed voor elkaar. Daar kan KPN niets aan doen.


Duidelijk maar graag dan niet tientallen jaren trouwe  klanten zooi verkopen die niet werkt, nu paar honderd euro pleite. Zacht gezegd ,misselijke verkoopstijl,

Ik sluit de discussie hier, maar ga er elders op door.

 

dank voor alle antwoorden


nog eentje dan: De monteurs die hier geweest zijn vorig jaar hebben de situatie ter plekke gezien en niets gezegd over onjuist thuisnetwerk. 1 PC zit aan de kabel, een laptop aan de wifi. Wifi ontvangt mager en ook op de bekabelde valt Internet meermaal daags uit.  Ik heb geen kennis van zaken, ben consument, maar dat begrijp ik niet.


Het zou best kunnen dat er aan de kpn kant toch iets niet helemaal goed gaat. Maar de enige manier om daar achter te komen is testen. Eerst het modem aansluiten met bijvoorbeeld alleen de pc aangesloten en kijken wat er gebeurt. Gaat dat goed dan de tv ontvanger aansluiten etc etc. De meeste problemen worden echt veroorzaakt door iets na het modem. Dat moet je dus uitsluiten want anders zijn de kosten van een monteur voor jou. Misschien dat ik iets anders in elkaar zit dan u maar bij komt er gewoon een monteur en al kost het me € 200,00 of moet ik sleuven in de muur slijpen ik wil gewoon dat het goed is.