Skip to main content

Als ik op de KPN website via het loepje zoek op ‘KPN Forum’ komt het forum niet in de antwoorden voor maar wel allerlei andere zaken: bovenaan staat de winkel van KPN aan et Forum in Almere.

Kan de zoekmachine hiervoor wat beter worden ingericht? De website is vooral ingericht op het verkopen van abonnementen en spullen, maar niet op het beantwoorden van gebruiksvragen van klanten. De marketingafdeling heeft een zwaardere vinger in de pap dan de Klantenservice. Toch staat en valt je reputatie met het ondersteunen van bestaande klanten, die moet je binnen willen houden lijkt me.

Ook de categorieën die je moet invullen bij het plaatsen van een bericht gaan allemaal over producten, niet over de communicatie via de website. Klantenservice heeft ook hiervoor blijkbaar niet aan tafel gezeten.

Hi @ArendJK

Klopt, ik zal je idee doorzetten naar de ontwikkelaars van de website. 

We doen wel ons best om forum topics snel in de zoekresultaten van Google naar voren te laten komen, dus als je zoekt op “ probleem dat/vraag die je hebt] KPN Forum” dan vind je het meestal wel. 🙂
Je kunt Google ook verplichten om alleen resultaten van het KPN Forum te weergeven door site:forum.kpn.com eerst in te tikken in de zoekbalk, en daarna waar je naar op zoek bent. 
Bijvoorbeeld: site:forum.kpn.com wifi valt weg

Als je hier niet zeker weet in welke categorie iets hoort is dat geen probleem. We lopen de topics na en zetten ze in de juiste categorie voor je. 🙂


Reageer