Skip to main content

Gaat KPN een glasvezel abonnement aanbieden over het netwerk van Delta of moet ik hiervoor overstappen?

KPN levert niet over de glasvezelkabel van Delta. KPN blijft op de telefoonlijn leveren. Als u dus glasvezel wilt, dan zult u inderdaad moeten overstappen naar een provider die wel over de glasvezelkabel levert.


‘KPN levert niet over de glasvezelkabel van Delta. ‘  Duidelijk antwoord.   De ACM heeft wel opgeroepen om het elkaars netwerk te gaan gebruiken. Maar daar ga ik dan niet op wachten.  Ook de wijze waarop KPN Videoland aanbied ( 4 euro duurder dan Videoland) bevalt mij niet.


‘KPN levert niet over de glasvezelkabel van Delta. ‘  Duidelijk antwoord.   De ACM heeft wel opgeroepen om het elkaars netwerk te gaan gebruiken. Maar daar ga ik dan niet op wachten. 

Dat klopt, echter wordt het netwerk van Delta niet gereguleerd door de ACM en Delta mag dus vragen wat ze willen. Naar wat ik ooit begrepen heb wilt KPN WBA (de daadwerkelijke operator op glasvezel) graag apparatuur plaatsen in wijkcentrales om zo zelf de totale regie over een verbinding te hebben en dat enkel de vezel in de grond van Delta gebruikt wordt. Delta vindt dat niet zo leuk en vraag absurd hoge prijzen voor de ruimte in een centrale. Hier zijn al meer providers op stuk gegaan volgens mij. Zie ook hier op het Zeelandnet forum: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel-je-vraag-op-het-forum/internet-en-telefonie/187650-andere-internetaanbieders-dan-alleen-delta-via-glasvezel-in-zeeland

 

Ook de wijze waarop KPN Videoland aanbied ( 4 euro duurder dan Videoland) bevalt mij niet.

Videoland is bij KPN niet duurder dan bij Videoland zelf. Bij KPN betaal je €7.99 en bij Videoland ook voor hetzelfde pakket. Zie: https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/360015025079-Welke-abonnementen-biedt-Videoland-


‘KPN levert niet over de glasvezelkabel van Delta. ‘  Duidelijk antwoord.   De ACM heeft wel opgeroepen om het elkaars netwerk te gaan gebruiken. Maar daar ga ik dan niet op wachten. 

Dat klopt, echter wordt het netwerk van Delta niet gereguleerd door de ACM en Delta mag dus vragen wat ze willen. Naar wat ik ooit begrepen heb wilt KPN WBA (de daadwerkelijke operator op glasvezel) graag apparatuur plaatsen in wijkcentrales om zo zelf de totale regie over een verbinding te hebben en dat enkel de vezel in de grond van Delta gebruikt wordt. Delta vindt dat niet zo leuk en vraag absurd hoge prijzen voor de ruimte in een centrale. Hier zijn al meer providers op stuk gegaan volgens mij. Zie ook hier op het Zeelandnet forum: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel-je-vraag-op-het-forum/internet-en-telefonie/187650-andere-internetaanbieders-dan-alleen-delta-via-glasvezel-in-zeeland

 

Ook de wijze waarop KPN Videoland aanbied ( 4 euro duurder dan Videoland) bevalt mij niet.

Videoland is bij KPN niet duurder dan bij Videoland zelf. Bij KPN betaal je €7.99 en bij Videoland ook voor hetzelfde pakket. Zie: https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/360015025079-Welke-abonnementen-biedt-Videoland-

 

 

Het ziet er niet naar uit dat KPN in mijn straat glasvezel gaat leggen, dus is de keuze niet zo moeilijk al ben ik geen fan van Delta.   Op dit moment betaal ik bij KPN 61.45 voor 200 mbps wat niet gehaald wordt en bij Delta zou dat voor 1000 mbps 61 euro kosten,  inclusief een handige apps.

Videoland heeft nu een actie,  6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Daarmee is KPN niet 4 maar zelfs 5 euro duurder.   Plus het feit dat er geen videoland app op de TV te vinden is.  Verschil van 30 euro vind ik fors!


Het ziet er niet naar uit dat KPN in mijn straat glasvezel gaat leggen, dus is de keuze niet zo moeilijk al ben ik geen fan van Delta.   Op dit moment betaal ik bij KPN 61.45 voor 200 mbps wat niet gehaald wordt en bij Delta zou dat voor 1000 mbps 61 euro kosten,  inclusief een handige apps.

Dat is natuurlijk volledig een eigen keuze. Wat er ooit gaat gebeuren in de gebieden waar al een andere glasvezellijn licht weet ik niet, misschien dat KPN Netwerk er een bij legt maar ik zie het ook zo gebeuren dat de ACM er op den duur toch echt een beleidsnota voor gaat maken.

 

Videoland heeft nu een actie,  6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Daarmee is KPN niet 4 maar zelfs 5 euro duurder.   Plus het feit dat er geen videoland app op de TV te vinden is.  Verschil van 30 euro vind ik fors!

Tja, zo'n tijdelijke actie is natuurlijk een afwijkend iets van de standaard. KPN gaat ook niet mee in tijdelijke acties voor Spotify of Netflix. Er komt overigens wel een Videoland-app op de tv-ontvanger, deze wordt dacht ik dit jaar nog breed uitgerold dacht ik hier op het forum gelezen te hebben. Voorheen was het zo dat als je een Videoland-abonnement bij KPN afsloot dit in het Video OnDemand menu zat. Dat zal wel iets met contracten te maken gehad hebben.


Hallo @patrickr2021 De actie van Videoland vergelijken met de Videoland van KPN is appels met peren vergelijken.

Het abo dat Videoland in de aanbieding heeft is een ander abo dan KPN aanbiedt.

 


Het abonnement wat Videoland in de aanbieding heeft bevat reclame,  maar omdat het 5 euro per maand goedkoper is,  vind ik dat prima.  KPN hoeft voor mij niet te bepalen of ik wel of geen reclame wil zien. 

 

Dit topic kan worden gesloten.  Ik heb besloten om over te stappen naar Delta, waar deze issues niet spelen.

 


KPN hoeft voor mij niet te bepalen of ik wel of geen reclame wil zien. 

Gelukkig bepaalt KPN dat ook niet. Het abonnement dat KPN aanbiedt is het Plus-abonnement maar je kan uiteraard ook gewoon een abonnement bij Videoland zelf afsluiten.

 

waar deze issues niet spelen.

Maar om welke issues gaat het dan? Die heb je niet benoemd hier behalve het stukje Videoland waar ik net al op reageerde.