Skip to main content
Beantwoord

KPN glasvezel besteld maar kabel kan niet doorgestoken worden

• October 6, 2025
  • 18 reacties
  • 205 keer bekeken

Vanaf 26 augustus 2025 gratis glasvezel aansluiting aangevraagd. Vanaf 15 oktober 2025 nieuw KPN abonnement aangevraagd en verkregen.   En wat schetst mijn verbazing.....de glasvezel aansluiting kan bij benadering nog niet doorgestoken worden!!!! Het abonnement start vanaf 15 oktober, Kpn verschuilt zich KPN netwerk en KPN Service.  Ik ben dus voor de gek gehouden en KPN kan nergens een antwoord op geven behoudens natuurlijk dat het abonnement nu op het koperdraad antenne geschakeld wordt. Mocht de gratis glasvezel aansluiting ooit nog eens plaats vinden dan moet ik wel weer betalen om deze om te zetten van koper naar glasvezel aansluiting!!! 

KPN , doe hier iets aan en snel graag.

Beste antwoord door PaulPeter

Thomas , vandaag de 27 oktober is dan daadwerkelijk de glasvezel aansluiting doorgetrokken 👍👍👍

Mvg

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22792 reacties
  • October 6, 2025

U hoeft nooit te betalen voor het omzetten van koper naar glasvezel. Verder is het gewoon wachten tot de netwerkbeheerder de aansluiting in huis brengt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 6, 2025

Beste Joep,

Het aanbieden van gratis glasvezel aansluiting en daarbij de KPN abonnement aanbieding is een mist voor de ogen voorspiegelen daarbij komt dat " gewoon wachten " tot 1 jaar kan duren!!!! ( Zie daarvoor bij eerdere reviews)

Mvg

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22792 reacties
  • October 6, 2025

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben om op deze manier iets te verkopen. Het heeft mij wel geleerd om nooit in te gaan op pre orders. Heb je via de koperaansluiting wel een aardige snelheid?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 6, 2025

Beste Joep ,

Allereerst dank voor je reacties! 

Mijn huidige profider zit op de koperaansluiting, het is niet voor niets dat ik nu overgegaan ben op KPN profider niet vermoedend helaas dat het doorprikken van de glasvezel is onoverkomelijk probleem lijkt te zijn voor KPN .

Mvg

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22792 reacties
  • October 6, 2025

De provider kpn en kpnnetwerk de netwerkbeheerder moeten van de ACM strikt gescheiden werken. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen. Kpn de provider mag dus niets voor jou iets doen om dit vlot te trekken. Ik raad je aan om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 6, 2025

Joep , dank voor deze suggestie 👍

Mvg

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16861 reacties
  • October 8, 2025

Hoi ​@PaulPeter, welkom op onze community! Wat balen dat de aansluiting van de glasvezel zo op zich laat wachten.
Het wordt hierboven al genoemd maar het overzetten gaat je in ieder geval geen geld kosten. Zodra de kabel er ligt kun je je huidige abonnement over op de nieuwe kabel.

Ik hoop dat je alsnog snel aangesloten wordt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 8, 2025

Thomas dank voor je reactie. Zie jij nog mogelijkheden om de aansluiting te versnellen of meer dat ik toch een idee krijg wanneer deze gepland staat ! Trouwens het oversluiten van koper naar glasvezel dient zelfstandig te gebeuren, ben benieuwd.

Mvg

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16861 reacties
  • October 10, 2025

Ik kan je niks beloven maar kijk even mee, wil je je profiel eens invullen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 10, 2025

Thomas doe ik 👍

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 10, 2025

@Thomas van KPN bedoelt dus het profiel op het forum, indien dat niet duidelijk is.

Deze dus ​@PaulPeter :  https://community.kpn.com/settings/profile ​

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 10, 2025

Thomas,

Kpn profiel aangemaakt 👍

Admin: verplaatst naar eigen topic

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 10, 2025

Thomas, 

Profiel aangemaakt 👍 hopelijk kun je mij behulpzaam zijn .

Mvg

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16861 reacties
  • October 14, 2025

Bedankt voor je gegevens ​@PaulPeter, ik heb even meegekeken maar zie helaas geen snellere oplossingen. Het kan nog even duren voor de netwerkbeheerder alles oplevert. Voor de laatste informatie daarover kun je toch t beste bij onze netwerktak terecht via netwerk.kpn.com of door mijn collega's op 0800-0402 doorverbonden worden

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • October 14, 2025

Thomas, vriendelijk dank. Voor alsnog is mij , zeker dankzij jouw inspanningen, een afspraak voorgesteld op 27 oktober.  Dus er is niet alleen hoop maar zeker een vermoeden dat de aansluiting plaatsvindt 

Mvg

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16861 reacties
  • October 15, 2025

Ah dat is een goed teken! Laat je ons weten hoe het afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Thomas , vandaag de 27 oktober is dan daadwerkelijk de glasvezel aansluiting doorgetrokken 👍👍👍

Mvg

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16861 reacties
  • October 28, 2025

Ah top! Fijn dat het gelukt is! Bedankt voor je update!