Skip to main content

Ik heb op 6 november een glasvezel abonnement besteld. Ik zit nu bij Ziggo maar bij ons in de buurt hebben ze nu overal glasvezel aangelegd (oranje draadje buiten bij de voordeur).

Op 19 november nog een email ontvangen dat ze voor 10 januari de aansluiting willen realiseren (tot aan de woning) en dat er daarna een afspraak wordt gemaakt door een monteur.
 

Nu krijg ik vandaag een mailtje dat de OMZETTING naar glasvezel is geannuleerd omdat het helaas niet lukt om mijn woning hierop aan te sluiten. Hij hoeft alleen maar door de muur. Hoe kan dat?

Ook staat er dat mijn huidige abonnement actief blijft terwijl ik geen abonnement heb.

Hoi @WorkWise . Welkom op het forum.

We maken onderscheid tussen KPNNetwerk en KPN de provider.   Als ik jouw verhaal goed lees is KPNNetwerk nog helemaal niet klaar met haar werkzaamheden.

Tot die tijd kunnen wij (als provider) niks.

Wat mij een beetje bevreemd is die laatste zin over dat het huidige abo actief blijft.  Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Erwin,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Ik begrijp dat KPN als provider niets kan doen omdat KPNNetwerk de infrastructuur doet. Het is wel vreemd dat KPN de order cancelt omdat het, volgens KPN, helemaal niet mogelijk is mijn huis aan te sluiten terwijl de glasvezel voor mijn deur er uit steekt.

Overigens bij als je KPNNetwerk belt kom je bij keuze 1 bij Volkel Wessels terecht en die zeggen dat je optie 4 moet nemen maar dan krijg je een bandje en wordt de verbinding verbroken omdat ze met deze keuze me toch niet kunnen helpen.


Hoi @WorkWise . Leuk je even gesproken te hebben.

De order is er uit gehaald omdat de verwachting is dat KPNNetwerk niet binnen 2 maanden klaar is met oplevering.  

Waarom jij dat vreemde mailtje krijgt met het verhaal over omzetting?  Ik kan er alleen maar over speculeren. Er is wel koper leverbaar op jouw adres. Misschien is deze order ooit als koper begonnen.

Ik kan je nu in ieder geval verzekeren dat er geen actieve orders meer lopen.

Ik wil in het nieuwe jaar graag voor je kijken of die levertermijn van KPNNetwerk als dichterbij komt.  Geef maar een gil, mocht je dat willen.Â