Skip to main content

het lukt me niet om het kpn glasvezelkastjeĀ  over het glasvezelaansluitpunt te schuiven tot deze klikt.

de blauwe klep van het glasvezelaansluitpunt is dicht en de zwarte beschermplug heb ik van het glasvezelkastje gehaald.

wat doe ik verkeerd??

Hallo @campoĀ 

Ā 

Waarschijnlijk doe je niets verkeerd, als je het glasvezelkastje goed tegen de achterwand drukt (er moet dus niets in de weg zitten wat dat tegenhoud zoals een kabel, schroef o.i.d.) en hem dan omhoogschuift zou het normaal moeten lukken.

Bij sommige aansluitpunten zit dat blauwe klepje te strak en lukt het dan toch niet.

Je kan er een gratis installatie monteur voor laten komen maar die verwijderd waarschijnlijk gewoon dat blauwe klepje en schuift het glasvezelmodem er dan zo op.

Je zou dat zelf kunnen proberen of als je dat niet ziet zitten dan toch die monteur bestellen.


Ook mij lukt het wel eens niet, wat dan helpt is heel gefrustreerd worden en heel vaak achter elkaar proberen. šŸ˜… Het blauwe klepje aan de onderkant moet overigens dicht zitten.


Bedankt voor jullie tips! Goed tegen de achterwand aandrukken was de truc.

Alles werkt nu.


Blauwe plaatje is bij mij met geen mogelijkheid naar binnen te drukken.

asl je het naar buiten klapt past het kastje wel. Gaat dit werken zo?


Blauwe plaatje is bij mij met geen mogelijkheid naar binnen te drukken.

asl je het naar buiten klapt past het kastje wel. Gaat dit werken zo?

Ā 

Ja, hij moet juist naar buiten klappen, aan de binnenkant zit de glasvezelaansluiting erachter.

Aan de zijkant zit een soort palletje wat er voor moet zorgen dat hij naar buiten klapt terwijl je het modem erop schuift.


Ook bij mij wilde het blauwe klepje met geen mogelijkheid open gaan. Ik heb zoveel kracht erop gezet dat het aansluitpunt bijna van zijn schroeven werd gedrukt. Ik heb ook de service desk maar even gebeld om te vragen welke moker 😉 ik ervoor moet gebruiken. Maar ook de medewerker kon me niet vertellen wat de beste optie is, anders dan dat het zonder moeite zou moeten werken.

Ik heb uiteindelijk zelf maar het klepje open gezet en toen schoof het modem zonder problemen over het aansluitpunt heen. Nu nog even wachten op de activatie van de glasvezel connectie.

Ik zie zo niet een palletje dat er (blijkbaar) voor moet zorgen dat het klepje automatisch wordt geopend.


Bij mij lukte het ook en zat het blauwe klepje ook in de wegĀ  het leek me ook niet logisch dat het blauwe klepje dicht moet bij installatie in stap 1 omdat daar achter de glasvezel plug zat voor de groene plug waar je het zwarte dopje vanaf moet halen in stap 2. Toen ik het blauwe klepjs handmatig opende op het aansluitpunt en het glasvezelkastje er overheen schoof ging het wel. Lijkt me een kleine moeite voor de monteur om deze kastjes er op te zetten bij installatie....Ā