Skip to main content

Bij mij in de wijk heeft KPN glas aangelegd voor een ieder die mee wou doen. De overstap zou geen gevolgen hebben voor je contract en/of maandelijkse kosten. Wat stabieler internet leek mij wel fijn aangezien het via koper niet 100% constant blijft. Plaatsen en contact liep vlekkeloos en de nieuwe aansluiting is zeker beter dan voorheen. Maar gek genoeg ben ik sinds de overstap opeens geen 40, maar 50 euro/maand kwijt door het wegvallen van extra’s die ik bij mijn Telfort contract heb. Kan ik hier iets aan doen of is dit ‘normaal’ ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Heeft u dat Telfort abonnement nog wel? Of heeft u nu een Hussel abonnement? 


Het is nog steeds het Telfort abonnement. Alleen zijn alle extra's sinds de glasvezel aanleg weggevallen waardoor het 10 euro duurder uitvalt.


@BenjaminY weet je inmiddels hoe het nu zit,ben er wel benieuwd naar omdat bij mij ook binnenkort glasvezel wordt aangelegd.


Vul even je profiel in, dan kan een moderator met je meekijken. Het overzetten op glasvezel hoort inderdaad geen extra geld te kosten. 


Hoi @BenjaminY, welkom bij ons op het forum. Ik zie inderdaad dat jouw abonnement is gewijzigd. Het abonnement zelf is daarbij niet veranderd, die is gelijk gebleven inclusief het maandbedrag. Los van de overgang naar glasvezel is er wel iets anders gewijzigd, het mobiele abonnement is namelijk gewijzigd naar een Hussel abonnement, waardoor de 5 euro CombiVoordeelkorting die je bij het Telfort Thuis abonnement had per 22 december is vervallen. CombiVoordeel was het voordeel bij Telfort als je 2 (of meer) Telfort abonnementen had, doordat een van beide abonnementen is gewijzigd naar Hussel valt het niet meer onder CombiVoordeel. In plaats daarvan heb je nu 5 euro Husselkorting op het mobiele abonnement. Die 5 euro korting is er dus nog wel, maar bij het andere abonnement. 


Waarom is mijn mobiel abonnement overgezet naar hussel en is dat tegelijk gegaan met de overstap naar glasvezel? Ik kan hier niks over terugvinden en betaal nog steeds hetzelfde bedrag.

Zelfs in de mijnkpn app staat dat ik een mobiel abo hebt dat al een jaar geleden is verlopen (en dus geen hussel info). Bij Telfort kreeg ik overigens 9euro korting per maand.


Heeft u misschien uw abonnement verlengd omdat u een nieuw toestel wilde?


Nop, nog steeds hetzelfde toestel met hetzelfde (sim only) abonnement


Bij het Thuis abonnement waren 2 kortingen inderdaad, de CombiVoordeel van 5 euro en eentje van 4. Die van 4 is niet veranderd, die is er nog gewoon. Zou je het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN die erbij horen voor de volledigheid ook aan je profiel kunnen toevoegen? Dan kan ik ook nagaan wat er precies met het mobiele abonnement is gebeurd.


Zojuist mijn klantnummer voor mobiel toegevoegd


Dat nummer is inderdaad nog een mobiel abonnement, maar deze staat op een ander adres geregistreerd en is daardoor geen onderdeel van de combinatievoordelen. Die combinatie gaat op basis van het adres namelijk. Ben je een keer verhuisd? Het zou kunnen dat het adres daarbij bijvoorbeeld niet gewijzigd is. Je kunt het adres wijzigen in MijnKPN en daarna kunnen we het nummer opnieuw proberen aan te melden voor de voordelen.


Ik ben inderdaad 2 jaar geleden verhuist en het adres voor mijn mobiele abo had ik nog niet aangepast. Inmiddels heb ik het adres aangepast. Zou je kunnen kijken of de voordelen dan weer aangaan?


Ik heb dat nummer bij deze weer toegevoegd aan de voordelen @BenjaminY, daar zal je een berichtje over krijgen. Ook als de voordelen weer actief zijn, dan kunnen we kijken of alles weer staat zoals het stond.

Het lijkt er dat die korting eigenlijk al rond de verhuizing had moeten verdwijnen, aangezien de adressen sinds die tijd al niet overeen kwamen.Â