Skip to main content

Dit is een mooi stukje soap….

 

Wij gaan verhuizen naar net op het randje een butengebied. De huidige bewoner heeft ADSL, 28 Mb KPN…

 

Ik ga 7 weken voor verhuizing aan de slag met KPN…

 

KPN: Ja we kunnen daar internet buitengebied leveren, gegarandeerd minimaal (!!) minimaal (!!) 50 Mbit.

 

Ik: Ok mooi , dan sluit ik dat abonnement af.

Iets later:

KPN: Buitengebied is niet nodig, we kunnen daar BVVDSL leveren. (bonded)

 

Ik quote Daniel, de chat man van KPN:

 

Er is op dit adres BVVDSL met 52 mb beschikbaar maar dit moet door een monteur aangesloten worden. Echter in verband met corona, gaan we pas per 1 oktober hiervoor weer
monteurs aansturen

 

En met nog een extra check aan het einde van de chat:

 

Ik: 

Geen probleem, maar voor zekerheid; ja BVDSL kan, is een monteur nodig, 54Mbit zonder extra kosten bij aansluiting?

KPN:

Ja dat is verder kosteloos.

 

Dat was 7 weken voor aansluiting. Wij gaan 29 Oct de woning in, 2 Nov komt KPN. Het modem is dan al geleverd, ligt op de keuken :)

 

en een brief …

 

van KPN

 

Wij komen pas op 23 Nov want het materiaal is niet beschikbaar.

 

***, het materiaal IS ER AL, Dus ik bel. De volgende KPN Meneer; is dat wat in de brief staat? Bij mij staat wat anders. De lijn is nog bezet door de vorige bewoner. 

Ik, ja, die heeft afgemeld, materiaal is al binnen.

KPN, Sorry het kan toch pas op de 23, oh nee de 25e

Ik, in brief staat 23…

KPN Ja dat snap ik ook niet

Ik en nu? Ik heb het nodig voor werk

KPN: Ja dat weet ik ook niet

Ik: Het oude modem van de vorige bewoner zit nog in de kast en lijkt nog te werken? 

KPN: (Goed!) dan kunt U dat gebruiken (maar max is 28 Mbit)

 

25 November…

 

Hallo ik ben Jan van de KPN, ik kom je internet en tv aansluiten

Ik: Nee hoor Jan, dat werkt al, jij komt een bonded pair aanleggen zodat ik tenminste naar 50 Mbit kan zoals beloofd.

Jan: Nee hoor, dat staat niet in mijn opdracht en dat leveren we niet

Ik: Maar ik heb de bevestiging dat ik eerst 4G, maar niet nodig , bonded zou krijgen met TENMINSTE 50 Mbit

Jan: Nee hoor max 29, is er nog koffie?

 

Jan gaat en ik krijg een mail “de monteur is bij U geweest en heeft alles netjes aangesloten”, 

 

Jan heeft helemaal NIKS gedaan!!

 

 

Ik bel klantenservice, met de chat, de toezegging, het verhaal…

 

Nee meneer U heeft een bevestiging gehad waarin staat dat U maar max 29  krijgt. In de 7e mail, in de 3e bijlage, op de 3e pagina, wacht ik zoek even, ja daar staat het…

Nee we kunnen niks doen, geen compensatie, geen 4G, we hebben U gewoon gen...id.

 

Nou ja dat laatste zei Mirte niet maar zal voelde ik het wel

 

:-(

 

Ik heb de chat met de toezegging bewaard, ik heb alles weken van te voren gecheckt en na gevraagd. Ik werk in IT, ik WEET dat je op een ADSL twin maar 28 haalt maar KPN heeft me 50 toegezegd, via 4g eerst, later via bonded, Niet misschien, niet max, gegarandeerd. 

 

Dat leveren ze dus niet, ze verwijzen naar een bijlage, pagina zoveel (ja daar staat het) en negeren volledig de harde toezegging in de chat en willen niets doen als de lijn afsluiten.

 

Is dat de KPN filosofie?

 

15 jaar Ziggo , NOOIT een probleem gehad

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb alles al gezegd over dit onderwerp. We kunnen eind januari eens weer kijken hoe de situatie dan is.


Je blijft redelijk kunstvol weg van de echte vraag Bart, daar zeg je nog steeds niks over.

Is dit aan corona gelinked en dus meteen op te lossen als corona weg is OF is dit gewoon een afspraak die KPN naast zich neer legt en misschien ooit nog eens bondig op pakt.

 

De opties in mijn vorige reactie leken me vrij duidelijk @Bart_Z maar ik herhaal ze hier graag nog eens...


Je blijft redelijk kunstvol weg van de echte vraag Bart, daar zeg je nog steeds niks over.

Is dit aan corona gelinked en dus meteen op te lossen als corona weg is OF is dit gewoon een afspraak die KPN naast zich neer legt en misschien ooit nog eens bondig op pakt.

 

De opties in mijn vorige reactie leken me vrij duidelijk @Bart_Z maar ik herhaal ze hier graag nog eens...

Man, wat ben jij aan het zuigen.

Bart heeft gezegd: “Vanwege Corona ligt het aansluiten van Bonding inderdaad stil.”

Daar is je vraag toch mee beantwoord? En begrijp je nou echt niet dat al jouw gezeur echt niet leidt tot een oplossing? Wil jij op je graf hebben staan dat je van rechts kwam? 


Je blijft redelijk kunstvol weg van de echte vraag Bart, daar zeg je nog steeds niks over.

Is dit aan corona gelinked en dus meteen op te lossen als corona weg is OF is dit gewoon een afspraak die KPN naast zich neer legt en misschien ooit nog eens bondig op pakt.

 

De opties in mijn vorige reactie leken me vrij duidelijk @Bart_Z maar ik herhaal ze hier graag nog eens...

Man, wat ben jij aan het zuigen.

Bart heeft gezegd: “Vanwege Corona ligt het aansluiten van Bonding inderdaad stil.”

Daar is je vraag toch mee beantwoord? En begrijp je nou echt niet dat al jouw gezeur echt niet leidt tot een oplossing? Wil jij op je graf hebben staan dat je van rechts kwam? 

 

Dag Ernst Jan

 

Zuigen, nee hoor. Ik ga zelfs mee in de gedachte. Als je de thread goed leest dan verschuift KPN zich achter corona en komen ze wederom hun afspraken niet na. Ze hebben geen enkele intentie na de toezegging VOOR het afsluiten van het abonnement om dat NA dat het contract binnen is ook na te komen.

 

@Bart_Z Schrijft boven ook ‘we kunnen na Januari nog eens kijken’ maar ook daar heb ik niks meer op gehoord.

Wat op mijn graf mag; hij stond voor wat hij zei en verwachte dat ook van anderen.

 

Nog wat onderbouwing waar je misschien overheen had gelezen; bonding vraagt een monteur maar die komen nu niet. Die monteur is bij mij thuis geweest dus dat had gekund. Op dag 1 heb ik een modem gekregen dat bonding niet ondersteund. Ze willen ook niet vast een modem opsturen dat dit wel kan. Ik ga zelfs mee met ‘Ok na corona’, dan zou het nette antwoord zijn: Inderdaad, het is een corona ding en als het weer kan dan word je op een redelijke termijn alsnog aangesloten op het bij afsluiten beloofde abonnement.

 

Ergo; er is een schriftelijke toezegging, en ik ga mee in met corona kan het niet zelfs al was de monteur hier op de koffie. 

Dus wat zuigt daar aan, als ik fout zit geef ik het graag toe, zelfs gemeld ergens dat de 28Mb redelijk voldoet, af en toe wachten. Dus de techniek hebben ze best voor elkaar, verknoei het dan niet op service / simpel doen wat je belooft.

 

Grtz.

 

Marc

 

 

 


Ergo; er is een schriftelijke toezegging, en ik ga mee in met corona kan het niet zelfs al was de monteur hier op de koffie. 

Dus wat zuigt daar aan, als ik fout zit geef ik het graag toe, zelfs gemeld ergens dat de 28Mb redelijk voldoet, af en toe wachten. Dus de techniek hebben ze best voor elkaar, verknoei het dan niet op service / simpel doen wat je belooft.

Ik zie een schriftelijke toezegging in de vorm van een kopie van text in de eerste forumpost. Ik zie dit forum als ‘het twitter/feesboek van KPN’, is uiteindelijk weinig waard. Wat geldend is, is wat in het door jouw aangegane contract staat. Dat is het product wat je gekocht hebt.

Het heeft weinig zin om KPN met z’n duizenden medewerkers en minimaal 4 afdelingen die bewezen geregeld langs elkaar heen werken ter verantwoording te roepen.

Technisch kan alles zo te zien, maar toen jouw order door teveel beloftes enz nog hangende was, kan het best zijn dat weer een andere medewerker in een ander KPN bedrijfsonderdeel een Ziggo overstapper in jouw wijkkast van een KPN abo heeft voorzien. Daarvoor zijn 2 draden nodig, dat levert een extra klant op. Nu kunnen b.v. de extra draden op zijn. Of de V10’s waren op (die van de met sancties geplaagde chinees ZTE). Enz.

 

 


Makes sense. Had graag meteen van KPN antwoord in die trend gehad.


Vanwege Corona ligt het aansluiten van Bonding inderdaad stil. Alleen noodzakelijke handelingen worden uitgevoerd door monteurs om zo min mogelijk onnodige bezoeken te vermijden. Dit gaan we weer doen als alles beter wordt. Hoe dat er uit gaan zien weten we op dit moment niet, daarom kan ik je ook nog geen garantie geven over wanneer. Want zoals je weet kan alles zo weer aangepast gaan worden. 

 

Dag Bart, corona lijkt voorbij. Kunnen we nu een afspraak voor het aansluiten van bonding verwachten 🙂?


Ja, bij deze in orde gemaakt. Als het goed is heb je een bevestiging ontvangen van de wijziging. Daar staat alle verdere informatie in.


Dag Bart,

 

Ik moet zeggen dat ik een beetje (blij) verrast ben met deze mail:

Maak een afspraak met onze monteur 
Wij sturen u binnen enkele dagen een e-mail. Hierin staat een link waarmee u zelf een afspraak moet maken met onze monteur. Deze monteur komt uw verbinding aanpassen.

Dus bij deze niets meer en niets minder als een compliment voor het weer oppakken. Ergens geloof ik er wel in dat dit nu met wat geduld goed gaat komen :-)

 

Groeten, ik zal nog een laatste update zetten als het werkt,

 

Marc


Heel erg graag gedaan. Hoor nog graag van je als de monteur het voor je heeft aangepast. :)


Wel, een mooie avond om dit topic voorgoed te sluiten @Bart_Z en mede lezers….

 

4 dagen geleden reageerde Bart op mijn vraag. 3 dagen geleden had ik 2 mails met een modem onderweg en een afspraak met een monteur. 2 dagen geleden was het modem binnen en vandaag zat de monteur bij ons aan de koffie. Het koekje nam hij mee voor onderweg.

Bonding aangesloten, doorgemeten en inderdaad een snelheid van rond de 46, prima. 

Ik ben een vooruit kijker en heb mijn rode knoppen maar blijf er niet in hangen. Dank @Bart_Z voor het oppaken en per vandaag keurig oplossen en waar maken wat beloofd was.

Chapeau,

 

Marc

 

 


Dit klinkt helemaal top. Bedankt voor het delen van ook de mooie ervaring met de monteur. :)

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten.