Skip to main content

Beste, 

 

Vorige maand heb ik een contract bij KPN (internet & tv) afgesloten. Hierbij gebruik gemaakt van de overstap service zodat mijn huidige (Ziggo) contract beëindigd zou worden. 

Kort hierna werd ik gebeld door KPN dat glasvezel wel beschikbaar was in mijn wijk maar nog niet tot in de woning, ze gingen hiervoor een onderzoek starten om te zien of het in de woning aangelegd kon worden en wat de kosten waren/wie die kosten zou moeten dragen. Tot die tijd kon ik niet overstappen omdat er geen andere kabel verbinding in mijn huis ligt. 

Van Ziggo kreeg ik kort daarna ook bericht dat ze een aanmelding hadden gehad voor de overstapservice en dat ze, zodra KPN de overstapdatum definitief door zou geven ze me af gingen sluiten. 

Nu kreeg ik toevallig vandaag van Ziggo een doosje om mijn modem terug te sturen, dit moest binnen 14 dagen. Aan de hand daarvan maar eens contact opgenomen met de klantenservice en hier werd mij verteld dat mijn contract bij hen per 02/11/2022 stopt naar aanleiding van de overstap naar KPN. 

Dit terwijl ik dus nog altijd geen reactie heb gehad van KPN over de glasvezelaansluiting, met andere woorden, vanaf 2 november zit ik zonder internet. Zowel niet van KPN als van Ziggo. Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat zijn de beste vervolgstappen om toch zo kort mogelijk zonder internet te zitten?

 

@Maja_,

Kunnen ze geen noodpakket sturen? Want zoals je leest stopt Ziggo opnieuw op 31-12-2022 bij de topic starter 😉


@Maja_,

Kunnen ze geen noodpakket sturen? Want zoals je leest stopt Ziggo opnieuw op 31-12-2022 bij de topic starter 😉

Dat heb ik nu voor de 2e keer gevraagd, hopelijk gaan ze dit nu wél doen!


Er gebeurt nog steeds weinig, dus ik heb het nu even over een andere boeg gegooid @Jopske, als het goed is heb je een sms ontvangen van het aanmaken van deze melding. Ik hoop dat het ze vandaag of morgen nog lukt om je te bellen, zodat je nog voor de kerst weet waar je aan toe bent!


Hoi @Maja_ 

 

ik wilde inderdaad net een berichtje gaan plaatsen dat ik nog geen telefoontje heb gehad maar zojuist inderdaad wel een sms kreeg.

 

Zou inderdaad fijn zijn als ik wat hoor voor de kerst zodat ik indien nodig Ziggo nog kan bereiken om eventueel nog te verlengen na 31 december. 
 

ik ben benieuwd!


Ik kan dinsdag via nog weer een andere omweg nog proberen om een los noodpakket te regelen, maar het zou mooier zijn als de leveringsafdeling dit zelf oppakt. Mocht je niets gehoord hebben voor de kerst, laat je dat dan even weten?


Hi @Maja_ 

Enkele minuten na het sms'je kreeg ik ook het beloofde telefoontje vanuit KPN. 

Er werd inderdaad vermeld dat de 19e nu als definitieve overstap datum gepland stond. En dat ik in de week voorafgaand een belletje van de monteur zou krijgen en dat die dan waarschijnlijk ook de 19e zou komen en daarmee alles dus geregeld zou moeten zijn. 

Er was niks bekend over een eventueel noodpakket dus het werd me aangeraden om zelf met Ziggo contact op te nemen om toch weer te verlengen tot 19 januari. Dit heb ik gedaan en ze zeggen me dat het succesvol is verlengd (al zeiden ze dat de vorige keer ook...)

Dus hopelijk is voor nu alles goed geregeld, gebeurt op 31 december/1 januari niks geks met mijn Ziggo aansluiting en kan ik op 19 januari gebruik maken van het KPN netwerk!

Bedankt voor alle hulp tot nu toe :)


Ah dat ging gelukkig nog erg snel dus 😃

Mocht je tóch zonder komen te zitten doordat er is mis gaat bij Ziggo, trek dan weer aan de bel hier, dan ga ik alsnog via een omweg een noodpakket voor je regelen.

Ik wens je in tussentijd hele fijne feestdagen toe!


@Maja_ zou je misschien toch naar die noodoplossing kunnen kijken? Zojuist stopt het internet er hier weer mee… 😭


@Maja_ zou je misschien toch naar die noodoplossing kunnen kijken? Zojuist stopt het internet er hier weer mee… 😭


Dit bleek (gelukkig?) om een tijdelijke storing in de wijk te gaan. Was dus niet weer afgesloten! Noodoplossing is voor nu dus toch niet nodig! 


Ah heel fijn dat het iets tijdelijks was!


Hoi @Maja_ 

Ik heb toch weer even je hulp nodig denk ik. 

Afgelopen donderdag ben ik gebeld over de aansluiting van mijn glasvezel verbinding maar ik was helaas niet in staat op te nemen. Op vrijdag en maandag heb ik in het totaal drie keer teruggebeld en steeds zo’n 20 minuten in de wacht gestaan (was telkens de eerste wachten met een verwachtte wachttijd van 4 minuten...) en vervolgens een terugbelverzoek ingediend door het ingeven van mijn naam, telefoonnummer, postcode en huisnummer maar tot nu toe nog steeds niet teruggebeld. 

Zou jij dit aan jouw kant misschien nog eens door kunnen geven zodat ik hopelijk snel teruggebeld word?

Alvast bedankt!


Ah balen zeg dat dit weer niet soepel verloopt 😑 Ook aan mijn kant gaat het niet goed, aangezien het systeem gek genoeg niet de mogelijkheid biedt om een notitie achter te laten voor de betreffende afdeling. Dat heb ik nog niet eerder gezien en ik weet ook niet precies hoe ik nu wel een bericht hun kant op moet sturen 🤔

Wat krijg jij zelf te zien als je de bestelstatus wil bekijken? Krijg je vanuit daar de mogelijkheid om een contactmoment aan te vragen?


Bedankt voor je reactie @Maja_ . Helaas kom ik op die bestel status pagina ook niet veel verder. Kan daar inderdaad zien dat de 19e mijn aansluit datum is maar geen mogelijkheid om een contactmoment aan te vragen.

Vanmorgen ook weer zonder succes zelf even jullie kant op gebeld. Aangezien de 19e het contract bij Ziggo stopt begint er nu wel wat haast bij te komen dat die installatie snel gedaan kan worden! 
Hopelijk word ik of snel teruggebeld of kan er op een andere manier nog contact gelegd worden!


Ik ben een stukje wijzer @Jopske, het lukt mij niet om een melding door te zetten omdat het niet onze eigen back office is die jouw lijn nu in beheer heeft, maar KPN Netwerk. Omdat op 8 december de daadwerkelijke aanleg van je lijn eindelijk goed op is gestart, is alles overgedragen aan KPN Netwerk, wat echt een ander bedrijf is dan ‘KPN de internetprovider’.

KPN Netwerk legt de lijn aan en als dat gereed is krijgen wij een seintje en kunnen wij weer verder. Ondanks dat dit eerder in beheer is geweest bij onze eigen klantenservice, kunnen wij hier nu dus verder niets over zeggen en ik wil je dan ook vragen om nu contact op te nemen met de klantenservice van KPN Netwerk om daar te vragen hoe het zit met die monteur op de 19e, Hopelijk kunnen ze je snel vertellen waar je aan toe bent! Laat je weten hoe dat is gegaan?


Hallo @Maja_ ,

 

Net eindelijk contact kunnen krijgen met KPN Netwerk. Helaas niet al te goed nieuws. 26 januari kan een monteur pas een schouw komen doen. Was nog niet eens definitief dat dan dus ook de aansluiting geregeld kon worden. 
Lijkt er dus toch op dat ik vanaf 19 januari zonder internet ga zitten. 
Is die noodoplossing waar je het eerder over gehad hebt nog beschikbaar om deze periode te overbruggen?


Nouja zeg, wéér een tegenvaller voor jou 😔

Ik ga via een omweg een noodpakket voor je aanvragen, zou je daarvoor nog je mobiele nummer in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je gaat een sms ontvangen met meer informatie, zodra het noodpakket verzonden is!


Tsja, het zit niet echt mee inderdaad. Gelukkig zit er de laatste tijd in ieder geval wel wat vooruitgang in het hele proces. Het einde is in zicht hoop ik. 
 

Hartstikke bedankt! Als het goed is staat mijn telefoonnummer nu in mijn profiel!


Yes ik zie 'm staan en heb het verzoek ingediend!

Ik verwacht dat je er morgen bericht over zult ontvangen, laat je het weten als dat het geval is?


Ik kreeg zojuist een sms + e-mail dat er iets onderweg is. Dát lijkt wel goed te gaan dus gelukkig! 


Ah top, komt op precies op tijd binnen dus 😃


Goedemorgen, ben ik weer! 😅

vanmorgen kreeg ik een e-mail van kon met daarin een aangepaste overstap datum. Deze staat nu op (schrik niet…) 27 februari! Dat is nog een ruime maand van nu? 
 

Als het goed is komt vandaag de monteur langs om te kijken wat er nodig is voor de glasvezel aansluiting maar kan dit echt nog een maand gaan duren?

 

Grappig genoeg kreeg ik 10 minuten na het mailtje van KPN ook een mail van ziggo dat ze een opzeg datum doorgekregen hebben. Dit terwijl mijn ziggo abonnement dus al vanaf vorige week niet meer actief is 🤷🏻


Hebben jullie nog enig idee wat er precies gaande is? Want die noodoplossing was prima om een weekje te overbruggen maar nog een maand zo doorgaan is verre van ideaal… 


Hopelijk krijg ik straks bezoek van de monteur dan zal ik hem/haar ook even vragen wat er aan de hand is en hoe lang het nog gaat duren maar misschien hebben jullie ook een idee?


Om een uur later nog maar weer een hoofdstuk toe te voegen;

 

krijg zojuist een e-mail van ziggo met als inhoud:

”U blijft, we kregen een bericht van kpn dat je toch niet overstapt”

 

Ten eerste, waar komt dit vandaan? Ten tweede ik heb alle ziggo apparatuur al teruggestuurd dus het is leuk dat ik daar klant blijf maar dat werkt ook niet echt. 

Wat een ellende deze “overstap service”


Hmm, als de datum nu al aangepast is, kan het zijn dat er al een monteur bezig is geweest die ergens in de systemen de datum op heeft geschoven. Wij ontvangen zo'n aangepaste datum namelijk vanuit KPN Netwerk. Wellicht even bellen met de vraag of er nog iemand langs komt, of dat er al wat is gedaan en dat ze zijn vergeten om jou daar persoonlijk even in te betrekken? En of de 27e inderdaad echt klopt?

En wat raar van Ziggo 🤔 Ik denk dat dit vanuit een geautomatiseerd systeem is verzonden, aangezien bij ons ook nog vermeld wordt dat je gebruik maakt van de overstapdesk. Er lijkt een raar iets fout te gaan daarmee 😕


Ha @Maja_ bedankt voor je reactie! Ondertussen ook weer een aantal updates van mijn kant.

 

Heb contact gehad met Ziggo, die gaven aan dat het inderdaad wat rommelig was met het steeds verlengen maar dat in principe het contract gewoon beëindigt is, dus dat lijkt opgelost.

 

Ook net twee vriendelijke kpn monteurs aan de deur gehad die na wat zoeken de glasvezel kabel gevonden hebben en in de woning hebben aangesloten. Volgens hen was alles nu actief en klaar om het kon modem aan te sluiten.

 

Kan ik dit nu gewoon al doen of moeten jullie dan toch nog eerst het abonnement activeren voor ik daar mee aan de slag kan?


Ah kijk aan, serieus schot in de zaak dus!

Als de lijn gereed gemeld wordt, kunnen wij verdere stappen ondernemen, op dit moment lijkt die gereedmelding nog niet verwerkt te zijn, ik zie dit zelf althans nog niet terug (kan even duren altijd)

Het kan uiteraard geen kwaad om je modem alvast aan te sluiten 🙂