Skip to main content

Hallo,

 

Een 6 weken geleden dacht ik de overstap naar KPN Glasvezel te maken. 

14 maart de bestelling gedaan, 20 maart een monteur om het glasvezel naar binnen te brengen. Prima denk je. Echter wit de monteur mij te vertellen dat de kabel een breuk had. Een week later is hij nog eens langs geweest en heeft geconstateerd dat de kabel vlak bij het distributiepunt was gebroken. En dat ik bericht zou krijgen over een oplossing. Helaas niet meer van gehoord.

 

7 April zelf maar eens contact opgenomen met KPN netwerk. “ Wij hebben uw bericht meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij zullen uw bericht verder in behandeling nemen en bellen u spoedig terug voor een afspraak. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”

Niets meer van vernomen.

26 April zelf maar weer eens gebeld met KPN Netwerk, deze keer werd ik doorverbonden met een onderaannemer. Ook deze wist mij niets te vertellen. Behalve dat ik binnen een week gebeld zou worden. Je kan het wel raden…. weer niets.

2 mei: Een mail van KPN. Je nieuwe abonnement gaat in. Alles werkt ! Een blik op de NT verteld mij dat niets werkt, want het ding staat nog steeds in storing. Vervolgens stop die middag mijn actieve Ziggo verbinding. Ik bel dus weer met de klantenservice van KPN, verhaal nogmaals uitgelegd. KPN netwerk heeft onterecht een signaal naar Ziggo gestuurd om het internet daar te stoppen. De medewerker weet mij te vertellen dat hij dit zelf niet ongedaan kan maken, en verder niet kan. Het enige wat hij kan doen is een monteur sturen en een noodoplossing een mobiele hotspot.

3 mei, de monteur komt langs. kijkt 2 minuten, en zegt, ja, hier kan ik niets voor betekenen. Ja duh,dat wist ik zelf ook wel. 🙂 Ik vraag hem naar de hotpot…. die heeft hij niet bij zich. Want dat hebben ze nooit, en wie me dat heeft wijs gemaakt ? Klantenservice.

Na vertrek van de monteur nog maar eens gebeld, na een korte verhandeling zou ik binnen 3 uur teruggebeld worden. Je raad het nooit. Er werd niet gebeld.

4 mei nog maar eens gebeld met de KPN klantenservice met de vraag wat de status van de aanvraag is. Medewerker 1 wist me niet zoveel te vertellen en hing op in het midden van het gesprek.

poging 2. Geen echte oplossing, maar een mifi router opgestuurd. Heb ik verder geen zak aan want ik kan het ding niet aansluiten op mijn bekabelde netwerk. Bovendien is het traag.

Ondertussen zelf Ziggo maar gebeld of ze het opnieuw willen activeren tot de KPN z’n zaakjes op orde heeft. Ik moest zelf een datum opgeven wanneer het eindigt. Heb er maar een maand van gemaakt, maar heb er weinig vertrouwen in.

Ik ben nu wel toe aan een fatsoenlijk antwoord, want dit slaat echt werkelijk nergens op.

Vriendelijke groet,

Hans Beld
 

 

@JanZ_ dat geloof ik graag, maar als jullie niet veel kunnen doen, wat is dan ‘t hele nut van jullie afdeling? Pappen en nat houden?!
 

Van hier uit ziet het er toch echt anders uit. Ik hoor nu sinds de aanvraag “ja het ligt nu bij die en die afdeling, het gaat nu goed komen” ondertussen worden er tickets gesloten en aangemaakt ( goed voor je kpi ) en gebeurt er voor mijn gevoel helemaal niets. Als ik in juli niks weet dan maakt kpn voor mij de keus om naar ziggo te gaan jammer maar helaas. Aan mijn geduld zit ook een grens.

Voor zover ik kan inzien en inschatten, lijkt het om vrij complexe situatie te gaan @HansyHansy.  Helaas kan zoiets langer duren dan wenselijk dus ik begrijp ook jouw standpunt hoor. 


n.a.v. van een factuur en het feit dat ik een buurman heb gesproken die in exact hetzelfde schuitje zit. Hij wist me te vertellend dat hem beloofd was dat ze er de 26ste van juni er mee aan de slag zouden gaan. Place your bets please…. niets.

 

Oorverdovende stilte natuurlijk weer. Dus ik maar weer eens bellen voor een status update met mijn favoriete telefoonnummer. Want even bellen om te zeggen dat ze nu de 30ste een nachtovername gepland hebben staan is te veel moeite. Ondertussen sturen ze wel leuk een briefje dat ze me gaan afsluiten als ik niet betaal. AFSLUITEN VAN WAT? Haha. Humor hebben ze wel daar.

 

Ik denk dat ik vrijdag samen met de buurman in de nacht maar even een rondje ga doen door de wijk. Als ze bezig zijn gaan we er lekker bij zitten met een biertje, kijken hoe ze dat allemaal gaan repareren.

 

Ik ben benieuwd 3  juli komt snel dichterbij.

 

 


Nou. De kans dat je de staatsloterij wint, is groter dan dat je actief benaderd wordt door KPN.

De zogenaamde nachtovername heeft voor zo ver ik weet niets geholpen. Nog steeds een Rood alarm op de NTU. Ik heb er dus voor de zoveelste keer maar weer eens achter aan gebeld. Ze gaan nu een berichtje doen naar de afdeling WBA. En dan moet de aannemer contact met me opnemen. Binnen nu en een dag. Wel humor hoor, dat ze zeggen er actiever mee om te gaan, en het nog steeds een-weg communicatie is.
 

Waarschijnlijk komt er weer een: we hebben het Ticket gesloten, en een nieuwe aangemaakt smoes. De onderaannemer stuurt weer een factuurtje. Ik betaal 70 euro p/m voor niks. En iedereen is blij.

Behalve ik.

 


KPN Netwerk meldt ondertussen het volgende: Ik zie dat er een storing bekend is op dit adres. Er is gisteren aangegeven dat de aannemer is aangestuurd om dit op te pakken. Helaas is nog niet bekend wanneer dit opgelost wordt. Mijn advies is om het nog een aantal dagen af te wachten, omdat er recent navraag is gedaan. Als er over een week nog steeds geen contact met je is opgenomen, raad ik je aan dat bij ons aan te geven. Wij kunnen dan bij onze aannemer gaan kijken waarom dat het geval is. Excus


Hahahaha dat is het standaard antwoord van KPN, maar op de achtergrond gebeurd er vervolgens helemaal niks. Ze houden je gewoon aan het lijntje…


Nou nou nou. Gister zomaar ineens uit het niets, een heads-up van de overbuur. Bij hem zou een monteur langs komen om de boel om te zetten. En wonder boven wonder. Hij kreeg verbinding. Vervolgens maar eens bij mij in de kelder naar het NT gekeken. En huh? Geen ‘alarm’ lampje meer, maar een knipperend groen lampje. Ik nog maar eens bellen met mijn favoriete nummer. Ja nee, we zien nog steeds niks, en een ticket open staan. Wij kunnen niets betekenen. De lijn is nog down.

Een uur of wat later word ik gebeld door R. van Kpn netwerk (of onderaannemer) Of ik kon kijken wat de status van mijn NT kastje was. Ik hem uitleggen dat het ding al weken op rood staat. En dat ie nu groen is gaan knipperen. R. kon ook geen verbinding krijgen. Hij vroeg me om het serienummer van het kastje eens door te geven. Hier was dus een kleine foutje gemaakt, want het was niet goed opgeschreven door de monteur die het is komen ophangen. R. zou een update van het versienummer  proberen door te geven. En dan zou alles moeten werken. Maar op eoa. manier kreeg R. dit niet voor elkaar. Na wat wachten en wat belletjes van R. naar mij (lekker pro-actief en wat een verademing) Belde hij vanochtend om te zeggen dat ik beter KPN maar eens kon bellen.

Dus ik vanochtend nog eens wat bellen. Uiteindelijk eoa. Ticketbehandelaar aan de lijn gehad. Nogmaals het probleem van het serienummer uitgelegd. Na wat heen en weer en aan/uit zetten van NT/Modem. …. …… een werkende verbinding! 

 

Fingers crossed. Kijken hoelang dit goed blijft gaan.



 


Mooi nieuws! Wel weer bedroevend om te lezen dat alles zo lang moet duren en je uiteindelijk zelf veel tijd kwijt bent met hetgeen eigenlijk door KPN gedaan zou moeten worden.


Mooi nieuws! Wel weer bedroevend om te lezen dat alles zo lang moet duren en je uiteindelijk zelf veel tijd kwijt bent met hetgeen eigenlijk door KPN gedaan zou moeten worden.

Zeker!

Je hebt gelijk hoor. Als ze nog een projectmanager zoeken voor een verbetertraject dan mogen ze me bellen …


Hoi @HansyHansy,

Ik heb net het hele verhaal gelezen. 108 dagen geen verbinding.

Wat spijtig om dit proces zo helemaal te lezen en dat alle beloftes niet zijn nagekomen...
Vreemd vind ik het verhaal dat een monteur de serienummer niet heeft doorgegeven!?
Dit staat gewoon met een sticker voorop het kastje!?!? Startend met GNXS0-XXXXX.

Naja, ik hoop voor jouw dat alle diensten nooit problemen gaan opleveren.

De aanhouder wint.

 


Nou nou nou. Gister zomaar ineens uit het niets, een heads-up van de overbuur. Bij hem zou een monteur langs komen om de boel om te zetten. En wonder boven wonder. Hij kreeg verbinding. Vervolgens maar eens bij mij in de kelder naar het NT gekeken. En huh? Geen ‘alarm’ lampje meer, maar een knipperend groen lampje. Ik nog maar eens bellen met mijn favoriete nummer. Ja nee, we zien nog steeds niks, en een ticket open staan. Wij kunnen niets betekenen. De lijn is nog down.

Een uur of wat later word ik gebeld door R. van Kpn netwerk (of onderaannemer) Of ik kon kijken wat de status van mijn NT kastje was. Ik hem uitleggen dat het ding al weken op rood staat. En dat ie nu groen is gaan knipperen. R. kon ook geen verbinding krijgen. Hij vroeg me om het serienummer van het kastje eens door te geven. Hier was dus een kleine foutje gemaakt, want het was niet goed opgeschreven door de monteur die het is komen ophangen. R. zou een update van het versienummer  proberen door te geven. En dan zou alles moeten werken. Maar op eoa. manier kreeg R. dit niet voor elkaar. Na wat wachten en wat belletjes van R. naar mij (lekker pro-actief en wat een verademing) Belde hij vanochtend om te zeggen dat ik beter KPN maar eens kon bellen.

Dus ik vanochtend nog eens wat bellen. Uiteindelijk eoa. Ticketbehandelaar aan de lijn gehad. Nogmaals het probleem van het serienummer uitgelegd. Na wat heen en weer en aan/uit zetten van NT/Modem. …. …… een werkende verbinding! 

 

Fingers crossed. Kijken hoelang dit goed blijft gaan.



 

Bedankt voor de update @HansyHansy en blij om te lezen dat je nu dan eindelijk verbinding hebt. Soepel ging het allerminst maar eind goed, al goed hoop ik!