Hallo,
Een 6 weken geleden dacht ik de overstap naar KPN Glasvezel te maken.
14 maart de bestelling gedaan, 20 maart een monteur om het glasvezel naar binnen te brengen. Prima denk je. Echter wit de monteur mij te vertellen dat de kabel een breuk had. Een week later is hij nog eens langs geweest en heeft geconstateerd dat de kabel vlak bij het distributiepunt was gebroken. En dat ik bericht zou krijgen over een oplossing. Helaas niet meer van gehoord.
7 April zelf maar eens contact opgenomen met KPN netwerk. “ Wij hebben uw bericht meteen doorgestuurd naar onze aannemer. Zij zullen uw bericht verder in behandeling nemen en bellen u spoedig terug voor een afspraak. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”
Niets meer van vernomen.
26 April zelf maar weer eens gebeld met KPN Netwerk, deze keer werd ik doorverbonden met een onderaannemer. Ook deze wist mij niets te vertellen. Behalve dat ik binnen een week gebeld zou worden. Je kan het wel raden…. weer niets.
2 mei: Een mail van KPN. Je nieuwe abonnement gaat in. Alles werkt ! Een blik op de NT verteld mij dat niets werkt, want het ding staat nog steeds in storing. Vervolgens stop die middag mijn actieve Ziggo verbinding. Ik bel dus weer met de klantenservice van KPN, verhaal nogmaals uitgelegd. KPN netwerk heeft onterecht een signaal naar Ziggo gestuurd om het internet daar te stoppen. De medewerker weet mij te vertellen dat hij dit zelf niet ongedaan kan maken, en verder niet kan. Het enige wat hij kan doen is een monteur sturen en een noodoplossing een mobiele hotspot.
3 mei, de monteur komt langs. kijkt 2 minuten, en zegt, ja, hier kan ik niets voor betekenen. Ja duh,dat wist ik zelf ook wel. Ik vraag hem naar de hotpot…. die heeft hij niet bij zich. Want dat hebben ze nooit, en wie me dat heeft wijs gemaakt ? Klantenservice.
Na vertrek van de monteur nog maar eens gebeld, na een korte verhandeling zou ik binnen 3 uur teruggebeld worden. Je raad het nooit. Er werd niet gebeld.
4 mei nog maar eens gebeld met de KPN klantenservice met de vraag wat de status van de aanvraag is. Medewerker 1 wist me niet zoveel te vertellen en hing op in het midden van het gesprek.
poging 2. Geen echte oplossing, maar een mifi router opgestuurd. Heb ik verder geen zak aan want ik kan het ding niet aansluiten op mijn bekabelde netwerk. Bovendien is het traag.
Ondertussen zelf Ziggo maar gebeld of ze het opnieuw willen activeren tot de KPN z’n zaakjes op orde heeft. Ik moest zelf een datum opgeven wanneer het eindigt. Heb er maar een maand van gemaakt, maar heb er weinig vertrouwen in.
Ik ben nu wel toe aan een fatsoenlijk antwoord, want dit slaat echt werkelijk nergens op.
Vriendelijke groet,
Hans Beld