Skip to main content

Is KPN hotspots gratis voor KPN internet abonnees op vakantieparken etc.? Welke code moet je dan gebruiken?

Hallo @Corné vT KPN Hotspots is voor thuis- en mobiele klanten van KPN gratis.

Zie hieronder een link:

KPN HotSpots (ook voor niet-klanten) | KPN

In een ander topic is dit ook aan de orde en lukt het niet om het aan de praat te krijgen.

Volgens mij is de gratis hotspot een sterfhuisconstructie en heb een moderator om uitleg gevraagd of KPN de gratis hotspots nog wel actief ondersteunt.

Succes.

 


Hallo @Corné vT, 

Je herkent de KPN HotSpots aan de netwerknaam ‘KPN’ als je een WiFi-Netwerk selecteert. Volg deze 3 stappen:

1) Kies op je laptop, tablet of smartphone het netwerk 'KPN' bij je WiFi-instellingen.


2) Start jouw internetbrowser. Vervolgens verschijnt automatisch een inlogpagina. Gebeurt dit niet, typ dan in de adresbalk bovenin je browser www.kpn.com. De inlogpagina verschijnt alsnog.

3) Bij een gratis locatie druk je direct op ‘start’.


Als KPN klant kun je kosteloos gebruik maken van de HotSpots.


Ik heb het hotspotgebeuren ook nog eens in de te downloaden folder bestudeerd.

Ik heb dus al een ….@kpnwifi.nl account.

Bij mij in de buurt zijn geen campings waar ik het kan proberen, maar kom wèl regelmatig bij AH, die gratis wifi aanbiedt via KPN Hotspots.

Ik heb me ook even verdiept in de toe te passen KPN hospot VPN-beveiliging op zo’n hotspotlocatie.

Ik heb de VPN-instellingen in mijn toestel gezet en als ik dan bij AH ben en ingelogd ben bij KPN kan ik alle diensten gewoon gebruiken.

Zet ik de betreffende VPN er bij aan, geeft de VPN aan dat de verbinding gelukt is, maar kan eigenlijk niets meer doen met de telefoon wat internet betreft.

Is dat een specifiek iets dat bij AH gebeurt en dat de VPN alleen werkt op een vakantiepark met KPN hotspots of is er iets anders dat speelt?

Ik heb het bij meerdere filialen van AH geprobeerd.

Ben benieuwd naar een reactie>

Is het bij jou nog gelukt @Corné vT 

 


Ik heb het hotspotgebeuren ook nog eens in de te downloaden folder bestudeerd.

Ik heb dus al een ….@kpnwifi.nl account.

Bij mij in de buurt zijn geen campings waar ik het kan proberen, maar kom wèl regelmatig bij AH, die gratis wifi aanbiedt via KPN Hotspots.

Ik heb me ook even verdiept in de toe te passen KPN hospot VPN-beveiliging op zo’n hotspotlocatie.

Ik heb de VPN-instellingen in mijn toestel gezet en als ik dan bij AH ben en ingelogd ben bij KPN kan ik alle diensten gewoon gebruiken.

Zet ik de betreffende VPN er bij aan, geeft de VPN aan dat de verbinding gelukt is, maar kan eigenlijk niets meer doen met de telefoon wat internet betreft.

Is dat een specifiek iets dat bij AH gebeurt en dat de VPN alleen werkt op een vakantiepark met KPN hotspots of is er iets anders dat speelt?

Ik heb het bij meerdere filialen van AH geprobeerd.

Ben benieuwd naar een reactie>

Is het bij jou nog gelukt @Corné vT 

 

@JanD nee Jan, ik ben inmiddels niet meer op een locatie geweest met KPN hotspot, ik was toen op een vakantiepark in Drenthe