Skip to main content

Ik heb eind april de hussel abonnement opgezegd en de apparatuur geretourneerd.

Van KPN kreeg ik een bevestiging van de opzegging. 

Intussen krijg ik geen statusupdate over de afronding. 

Week geleden een retourdoos ontvangen (erg vreemd). Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en krijg te horen dat ze geen update hebben over de afwikkeling (retour apparatuur, terugbetaling abonnementsgeld etc.)

 

Wat is er aan de hand met de KPN service?

 

Maar wat wil je weten dan? De slotfactuur moet nog komen.


Ik begrijp dat een slotfactuur moet komen. Die heb ik nog niet ontvangen.

Heel simpel, een update over de opzegging:

-retour apparatuur is ontvangen

-datum wanneer je de slotfactuur ontvangt

 


De slotfactuur komt op rond dezelfde tijdals alle andere facturen. En daarmee is het klaar.  Geen bericht is goed bericht moet je maar denken.


Prima, als dit de manier van afronden is… ik wacht vandaag af. Anders helaas weer de KPN klantenservice bellen. 


Als je eind april heb opgezegd heb je nog een maand opzegtermijn dus dat loopt nog op dit moment 

Dan zal de eind factuur pas later zijn en wanneer ontvang je normaal je facturen?


25ste


nee, ik heb een 14 dagen bedenktijd na start abonnement. De husselinternet abonnement viel tegen. Werkt niet.

Dus na 6 dagen opgezegd.


KPN biedt een oplossing aan die niet werkt. Ik heb binnen de denktijd opgezegd. Waarom krijg ik de activatiekosten niet terug?


Je betaalt voor een dienst die niet werkt. Dus hoor je het volledig bedrag terug te krijgen.


Wat voor dienst had je dan?


Hussel Internet Abonnement


buitengebied met een 4G modem


Dan vraag ik me toch af waarom dat niet werkt.  Wat ging er mis? Gewoon uit nieuwsgierigheid. 


Volgens KPN zou ik 40 Mbit/s kunnen halen met de 4G modem. Dat is dus niet het geval. Dus bij deze opgezegd.

 


buitengebied met een 4G modem

O daar ben ik juist zo tevreden over!!


Gemiddeld snelheid is 8 - 10 Mbit.

 

Ik zat voorheen bij Tele2 en haalde 12 13 Mbit.


nu gaat het om het volledig bedrag minus 8 dagen internet gebruik

Dat is activatiekosten + resterend abo bedrag.


ipv alleen het resterend abo bedrag.


Zal vast in het contract hebben gestaan. Maar jammer dat je het hier niet melden dat het niet goed werkte. Er zijn wel wat tips and trucs namelijk. Ik moest best wel zoeken naar een plek met goed ontvangst maar haal er nu moeiteloos 30 bij!


Dit staat in het contract, nadat je de abonnement hebt afgesloten. ;-(

 

En niet op de verkoop website. KPN moet vooraf  wel duidelijk aangeven  ;-(

 


Staat nergens over activatiekosten op de verkoop website.

 

Bestelling wijzigen of annuleren

Wijzigen

Wil je een andere aansluitdatum? Of heb je per ongeluk het verkeerde adres doorgegeven? Je kunt je bestelling wijzigen door ons te bellen. Doe dit het liefst zo snel mogelijk, om vertraging te voorkomen. 

0800-0402

Annuleren

Je kunt je bestelling binnen 14 dagen annuleren. Deze 14 dagen gaan in vanaf de aansluitdatum die in de bevestiging van je bestelling staat. Of vanaf wanneer de kpn monteur alles heeft geïnstalleerd.

Wil je de overeenkomst binnen de bedenktijd van 14 dagen opzeggen en hebben we al kosten gemaakt? Dan kunnen we die kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld retourkosten en installatiekosten. Of abonnementskosten over de periode dat je Internet en TV van kpn had.


Let op dit is geen CHAT een bericht kan je aanpassen 

Reactie van een moderator volgt als je topic aan de beurt is bumpen heeft geen zin.

 

 


Hallo @JohnBeGood, welkom! Jammer om te lezen dat je jouw abonnement hebt geannuleerd. Ik begrijp dat je nog wat vragen hebt met betrekking tot de annulering. Zoals ook al door mede-forumgebruikers aangegeven, ontvang je bij een annulering (en een opzegging) nog een slotnota. Deze ontvang je na de opzegging op de dag dat je ook je reguliere factuur zou ontvangen. Je geeft aan dat je de factuur rond de 25e kreeg, dan zal je de slotnota inmiddels ook ontvangen hebben. Voor de dagen dat je het abonnement hebt gebruikt, dien je inderdaad gewoon te betalen. Wel zouden de activatiekosten vergoed moeten worden, dit staat ook op onze website.

Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht indien van toepassing

  • Retourkosten (het terugsturen van je bestelling is kosteloos tenzij je er zelf voor kiest om je bestelling aangetekend te verzenden. Deze kosten zijn voor jou)
  • De abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
  • Gebruikskosten buiten je bundel, zoals gevoerde telefoongesprekken en internetten via het mobiele netwerk

Bij annulering worden de volgende kosten terugbetaald indien van toepassing

  • Activatiekosten
  • Vooruitbetaalde deel van de abonnementskosten voor de periode dat het abonnement niet gebruikt is
  • Eenmalige kosten voor je telefoon/tablet
  • Thuiskopieheffing

Is dit niet gebeurd? Dan kijk ik graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Hallo @JohnBeGood, welkom! Jammer om te lezen dat je jouw abonnement hebt geannuleerd. Ik begrijp dat je nog wat vragen hebt met betrekking tot de annulering. Zoals ook al door mede-forumgebruikers aangegeven, ontvang je bij een annulering (en een opzegging) nog een slotnota. Deze ontvang je na de opzegging op de dag dat je ook je reguliere factuur zou ontvangen. Je geeft aan dat je de factuur rond de 25e kreeg, dan zal je de slotnota inmiddels ook ontvangen hebben. Voor de dagen dat je het abonnement hebt gebruikt, dien je inderdaad gewoon te betalen. Wel zouden de activatiekosten vergoed moeten worden, dit staat ook op onze website.

Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht indien van toepassing

  • Retourkosten (het terugsturen van je bestelling is kosteloos tenzij je er zelf voor kiest om je bestelling aangetekend te verzenden. Deze kosten zijn voor jou)
  • De abonnementskosten voor de periode dat het abonnement gebruikt is
  • Gebruikskosten buiten je bundel, zoals gevoerde telefoongesprekken en internetten via het mobiele netwerk

Bij annulering worden de volgende kosten terugbetaald indien van toepassing

  • Activatiekosten
  • Vooruitbetaalde deel van de abonnementskosten voor de periode dat het abonnement niet gebruikt is
  • Eenmalige kosten voor je telefoon/tablet
  • Thuiskopieheffing

Is dit niet gebeurd? Dan kijk ik graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

 

Beste Denise,

 

Fijn om te weten dat ik de activatiekosten ook terugkrijgt. De activatiekosten staat namelijk niet in de slotnota.

Ik heb inmiddels de gegevens ingevuld.

 

Gr. John


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik heb de activatiekosten vergoed. Het kan een maand duren voor je deze terug krijgt, want ook hier wordt de reguliere factuurperiode vaak aangehouden. Ik verwacht dus dat je rond 24 juni de factuur ontvangt en dat je een week later het geld op jouw rekening hebt.