Skip to main content

Hallo allemaal. Ben nieuw hier, dus alvast excuses als deze vraag misschien al is gesteld. Gisteren is glasvezel aangelegd hier, althans een kastje aan de muur. Nu hoorde ik dat het nog niet werkte omdat binnen een paar weken eerst.overal iets.doorgemeten moest gaan worden! Klopt dit en hoeveel tijd kost dit meestal voor er gemeten word?! Verder heb ik vandaag mijn arrisvip5202 binnen gekregen omdat ik vanaf maandag gewoon internet van kpn zou krijgen. Kan ik dit omzetten naar glasvezel, deze aansluiting, heb ik een andere modem nodig? Hoor graag van u/jullie

Hoi @Wzawzdb48, welkom hier. 

Begrijp ik goed dat je over gaat van koper naar Glasvezel? Het glasvezelkastje is al aangelegd. Heb je daar een foto van? Want welke lampjes branden daarop? 

In ieder geval komt normaal gesproken nog een installatiemonteur om het modem om op de glasvezel aan te sluiten en deze door te meten. zie daarvoor onze uitleg over de aanleg van glasvezel.

Of werkt alles inmiddels?


Goedemiddag, bedankt voor je reactie.

vorige maand kabels door de straat getrokken, afgelopen vrijdag in de woonkamer een kastje geplaatst door een monteur. hij gaf aan dat er nog iemand kwam doormeten bij iedereen, hij kon echter geen dag, dagen of weken aangeven. ik heb sinds afgelopen maandag hussel 100 , maar kon bij de snelheid dit nu aanpassen naar 1 GB glasvezel ipv dsl. dit gedaan , maar nu word er in een mail gezet dat er extra onderzoek moet komen. ik wil dus eigenlijk weten wanneer mijn glasvezel actief word , of dat er nog een extra kastje geplaatst moet worden (buiten de kpn box 12). dank je of jullie wel voor de reacties. p.s foto toegevoegd van het kastje wat geplaatst is

 


Heb je nu nog dit kastje, of is er al een zwart kastje naast of overheen geplaatst ?


witte kastje wel , nog geen zwart kastje er overheen of naast.


 


Goedemiddag, bedankt voor je reactie.

vorige maand kabels door de straat getrokken, afgelopen vrijdag in de woonkamer een kastje geplaatst door een monteur. hij gaf aan dat er nog iemand kwam doormeten bij iedereen, hij kon echter geen dag, dagen of weken aangeven. ik heb sinds afgelopen maandag hussel 100 , maar kon bij de snelheid dit nu aanpassen naar 1 GB glasvezel ipv dsl. dit gedaan , maar nu word er in een mail gezet dat er extra onderzoek moet komen. ik wil dus eigenlijk weten wanneer mijn glasvezel actief word , of dat er nog een extra kastje geplaatst moet worden (buiten de kpn box 12). dank je of jullie wel voor de reacties. p.s foto toegevoegd van het kastje wat geplaatst is

 

Je zit helaas nog in het beginstadium van je glasvezel oplevering. Uiteindelijk moet het er zo uit gaan zien :

 

 


enig idee hoe lang er tussen zit voordat het zgn zwarte kastje er is ?!


De bal ligt bij KPN Netwerk, je kunt op hun website je status nakijken. Alles over jouw status | KPN Netwerk

 


Dan gaan we maar eens bellen met kpn waar die bal blijft :-)


Dan moet deze nog gereed gemeld worden door KPN Netwerk. Vaak doen ze dit niet individueel. Maar per wijk of wat dan ook. Centrale moet natuurlijk ook gereed zijn. Als dat gedaan is kan de KPN installatiemonteur de glasvezel aansluiten en doormeten.  


Dus eigenlijk kan dit verhaal nog wekenlang duren!!!!


Dus eigenlijk kan dit verhaal nog wekenlang duren!!!!

U mag blij zijn als het werkt voor de kerst.

De weg van Rome naar Parijs is ook niet in 1 dag gelegd hé?


Dank je wel


Beste nick83 beetje apart antwoord met je de weg naar Rome etc...ik stel n normale vraag en vroeg gewoon hoe lang iets duurt...


Update: ondertussen komt 28 oktober de aansluiting in huis. De mail gehad van kpn


Goedeavond,

update < inmiddels zit het zogenaamde zwarte kastje ook aangesloten. 2 lampjes branden, power is groen , en alarm !!! rood

kan iemand mij uitleg geven wat dit inhoudt. in de mail van mij staat dat ik vanaf vandaag glasvezel zou krijgen , maar degene die het zwarte kastje vandaag aangesloten had , zei dat alarm niet goed was , maar hij on daar niks mee daar kpn een andere afdeling was!!!!

graag uw reactie of hulp aub. mvg

 


Hallo @Wzawzdb48 haal de glaskast een minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem/router een herstart, werkt het nu, prima.

Werkt het niet, even bellen met 0800 0402 en inspreken ‘geen internet’.

Succes.

 


Dank je, denk echter eerder dat er gewoon geen signaal op zit. Ik mocht de modem pas aansluiten als het rode alarm knopje uit zou zijn. Ik zag dat bij meerdere.bur2n vandaag dit zwarte kastje werd geïnstalleerd.  Misschi3n dat ze wachten met t signaal totdat de wijk klaar is!!!. 2chter dan hadden ze mij geen mail moeten sturen dat ik vanaf de 18e glasvezel zou krijgen.  Bellen levert niks op. Steeds een bandje dat t enorm druk is etc..


Hallo @Wzawzdb48 dan nog even geduld hebben s.v.p.

Succes.

 


ja dat snap ik , haha dat ik geduld moet hebben, echter heb er wat moeite mee dat ik de mail en alles krijg dat ik vanaf vandaag glasvezel zou krijgen. maar goed , fijne avond , en zover bedankt voor uw hulp


Ik zie dat het toch gelukt is. Als ik jouw verbinding doormeet is deze nu online. 

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het dan weten. 


Goedemiddag, het rode alarmknopje  lijkt rood.

Ik heb een lopende kpn verbinding, maar gewoon dsl. Glasvezel kastje werkt nog nniet.dus de meting zal wel de oude verbinding zijn.

 


Daar lijkt het inderdaad op. Ik zie ook dat het connection lampje nog niet brandt. Dus daar is nog geen verbinding. Dus je hebt gelijk, ik moet de koper wel doormeten. 

Ik zie verder dat er ook al navraag is gedaan hoe het zit met de oplevering Glasvezel. Mijn collega zal het nakijken. 

Maar als ik het zo goed zie staat deze gepland voor morgen. Ik hoor graag van je of het daadwerkelijk zo is. Ik ben benieuwd. 


Goedemorgen, op zaterdag oplevering. Mooi. Hoe kan ik dit merken. Gewoon af en toe de stroom eraf halen en hopen dat t lampje connectie gaat branden of krijg ik een sms of mail van kpn ? . Zover wederom bedankt.


Helaas helaas. Ook vandaag geen oplevering zoals u had gelezen kan u meer zien wanneer dit wel nu t geval is aub. Of moet ik een afspraak opnieiw maken met een monteur

Â