Skip to main content

Hallo allemaal. Ben nieuw hier, dus alvast excuses als deze vraag misschien al is gesteld. Gisteren is glasvezel aangelegd hier, althans een kastje aan de muur. Nu hoorde ik dat het nog niet werkte omdat binnen een paar weken eerst.overal iets.doorgemeten moest gaan worden! Klopt dit en hoeveel tijd kost dit meestal voor er gemeten word?! Verder heb ik vandaag mijn arrisvip5202 binnen gekregen omdat ik vanaf maandag gewoon internet van kpn zou krijgen. Kan ik dit omzetten naar glasvezel, deze aansluiting, heb ik een andere modem nodig? Hoor graag van u/jullie

Nu zie ik melding dat het nog afgerond moet worden. 29 oktober is nu de voorlopige opleveringsdatum. 


De bal ligt bij KPN Netwerk, je kunt op hun website je status nakijken. Alles over jouw status | KPN Netwerk

 

> De bal ligt bij KPN Netwerk ……….

Nou die bal is al meer dan een half jaar lek en ligt nu in een groot meer waar de kpn de bal niet meer uithaald, maar mooi laat liggen.


24 oktober telefoon gehad. Ze zou de melding doorgeven dat alles.klaar was hier zodat ik meteen actief.glasvezel zou krijgen. Zodra ze een terugkoppeling had zou ze me terug bellen en dan zou glasvezel actief zijn. Uiteraard nog geen telefoontje terug gehad. Vraag me af wat er nu weer tussen komt pff


24 oktober telefoon gehad. Ze zou de melding doorgeven dat alles.klaar was hier zodat ik meteen actief.glasvezel zou krijgen. Zodra ze een terugkoppeling had zou ze me terug bellen en dan zou glasvezel actief zijn. Uiteraard nog geen telefoontje terug gehad. Vraag me af wat er nu weer tussen komt pff

> Vraag me af wat er nu weer tussen komt pff

Nou de kpn heeft héél véél smoesjes in hun trukendoos…………. Naar gelang het probleem halen ze daar iedere keer een aannemelijke smoes uit…………..


Er zou geen probleem meer moeten zijn. Ze zouden gewoon alles actief zetten zei deze mevrouw. Alleen de terug koppeling en in welk jaar dat zou gebeuren 😀


Volgens mijn gegevens moet de verbinding vanochtend actief zijn geworden, klopt dat @Wzawzdb48?


Goedemiddag

Helaas niet. Enkel de dsl van kpn. Geen glasvezel.

 


Geen sms geen telefoontje

H3b de stroom 2 minuten eraf gehaald. Nog steeds  rode alarm knopje aan. Dsl werk nog wel. Dus helaas geen glasvezel actief !!!!

Apart !!!


We lezen hier op het forum wel meer dat het meerdere maanden duurt voordat het werkt. Dus zo apart is het niet. U heeft nog gewoon internet via de telefoonlijn. Niets aan de hand dus. Toch?


Volgens mij snap jij het niet helemaal!!! Als kpn een paar keer aangeeft dat op een bepaalde datum glasvezel actief gaat worden, en dan klopt t telkens niet en als.zelfs een moderator nu aangeeft dat t actief moet zijn terwijl het helaas zo niet is !!! Ik vind jou reactie dus helaas totaal niet gepast


Hallo @Wzawzdb48 als je de glasvezelkabel-netwerkkabel in de (rode) WAN-poort van het modem steekt, haal je dan ook wel de kabel uit de DSL-poort? Eventueel na herstart modem.

Krijg je dan wel groen licht op de glaskast?

 

 


Mij is verteld dat ik de.rode kabel pas.in de.modem mag steken als het rode alarm knopje uit is en het andere lampje brand op t zwarte kastje


De datum van vandaag was een plandatum. Maar niet de datum begrijp ik. Dat is balen, dan is het toch even wachten op de terugkoppeling. Hopelijk komt die snel. 


Gedaan zoals u zei. Glasvezelkastje helaas nog steeds rood


Kan ik als t te lang duurt nog contact opnemen op 1 of andere manier, want de datum word maar verschoven en verschoven..maar hoe dan ook bedankt voor de hulp zover


Hallo @Wzawzdb48 via www.kpnnetwerk.nl kun je zien wat de status van je aansluiting is. Staat daar opgeleverd en dat je een provider kunt kiezen, moet je bij KPN, de provider zijn, 0800 0402.

Is de lijn nog niet opgeleverd moet je bij KPNNetwerk zijn voor je vragen, zie bovenstaande link.

Succes.

 


Hallo Jan,

Dank voor je antwoord , maar schijnbaar loopt alles door elkaar heen bij Kpn. 3 keer een mail gehad dat het actief zou worden , terwijl dat dus niet zo was. Gelukkig heeft een moderator een lijntje opengezet , ik kreeg tot mijn grote verbazing een telefoontje van kpn , daar werd me beloofd nadat ik al netjes aangaf dat ook het zwarte kastje was geïnstalleerd dat eigenlijk dan gewoon alles klaar was voor het actief zetten vd lijn , ik zou de dag erna een telefoontje krijgen van de medewerkster, en daarna zou glasvezel meteen actief worden , helaas na 6 dagen nog steeds niks !. vandaag lees ik dan weer dat het een plandatum was en zo gaat t maar door. Toch bedankt voor uw reactie. Ik wens u een fijne zondag. Mvg Ray


Ik begrijp ook niet zo goed waardoor het steeds opgeschoven wordt. Maar ik zie dat mijn collega intern contact heeft gehad en verwacht dat hij nog weer contact opneemt zodra er verbinding is. Hopelijk na het weekend meer duidelijkheid. 


Beste Bart,

Dank u voor uw reactie. Ik ben benieuwd 😀.

Fijne dag. Gr


Goedemiddag, inmiddels is de datum weer een week verschoven, en helaas geen contact gehad. Word een gebed zonder einde  -)


5 november zie ik nu ook staan. Hoop echt dat het dan actief wordt. Want ik begrijp heel goed dat dit zo heel waardeloos is. 


Hallo Bart_Z

Kan u niet zien waarom er geen contact meer met me word.opgenomen of meer info zien . Kpn krijg ik nooit te pakken telefonisch!


Nee, kan ik helaas zo niet zien. In ieder geval hoop ik nu echt dat de verbinding 5 november actief wordt. En als dat anders wordt dat je gebeld wordt. 


Update: zelf maar gebeld nogmaals met Kpn. Ik zou voor as vrijdag een mail krijgen met alle informatie. Tevens moest ik dan via de mail een afspraak maken met een monteur werd me.verteld. Alles.zou hier in huis klaar zijn, echter alleen nu nog iets aanzetten  en dan moest ik kunnen gaan genieten . Als ik meer weet laat ik het je weten.


Hoor heel graag weer van je.Â