Skip to main content

Sinds begin dit jaar ligt er in onze wijk glasvezel, deze is netjes door de hele straat heen getrokken met de nodige overlast en zit netjes onder mijn voortuin heen zo hots.. mijn meterkast in. Aangesloten door een KPN monteur, of een ingehuurde baas die dat netjes heeft geregeld.

 

Nu probeerde ik via MijnKPN mijn abbo aan te passen om van 100mbit naar een 1000mbit aansluiting te gaan.. ligt het systeem plat. Natuurlijk super rot dat het zo is, blijkbaar hebben mensen hier al sinds 2019 ongeveer last van. Om toch mijn snelheid te halen besloot ik de klantenservice te bellen, die kunnen vast meer dan ik. Een ander systeem en dus ook hopelijk een andere achterkant die niet vastloopt. 

 

Wat blijkt? Ik kan geen sneller internet afsluiten omdat er een zendmast in mijn straat staat? Nog nooit die hele mast gezien dus ik heb het even opgezocht, blijkt dat die paal aan het einde van de straat op 30 meter hoogte in al zijn glorie is geplaatst op een gebouw. Op zich best fijn, zo dichtbij. 4G is er wel lekker stabiel door, denk ik dan. Maar ik heb in mijn hele leven als ITer nog nooit gehoord dat een zendmast mijn maximale snelheid voor KPN thuis internet negatief beïnvloed. 

 

Nu vraag ik mij af; heb ik zojuist gesproken met iemand die nog een bakje koffie te weinig op had, of is hier iets anders aan de hand? Volgens elke site is het mogelijk om via het netwerk van KPN tussen de 50mbit en 1000mbit binnen te krijgen, maar waarom lukte het deze vriendelijke mevrouw dan niet? (of mij via MijnKPN site en app)

Lukt verhogen naar 200 mbit wel?


Halo @Appeltaartgebakje misschien jouw regio nog niet gereed voor Gigabit


Lukt verhogen naar 200 mbit wel?

Ik kan zelf helemaal niet verhogen, mevrouw aan de telefoon kon hem “omzetten naar 200 mbit waar je dan ook voor betaald, maar je zou het nooit kunnen ontvangen” - is ook wel vreemd, denk ik dan?

 

Halo @Appeltaartgebakje misschien jouw regio nog niet gereed voor Gigabit

Zou dit dan niet een beter antwoord zijn in plaats van "door de zendmast kan het niet"? Ergens waar we dit kunnen achterhalen of het wel/niet kan?


@Appeltaartgebakje 

Zit je nu al op glasvezel of nog op xdsl ?

Als kpn netwerk het in uw regio heeft aangelegd kun je het controleren op 

https://www.kpnnetwerk.nl/


@Appeltaartgebakje

Zit je nu al op glasvezel of nog op xdsl ?

Als kpn netwerk het in uw regio heeft aangelegd kun je het controleren op 

https://www.kpnnetwerk.nl/

Hun hebben het inderdaad aangelegd en de site bevestigd dit.

 

Zojuist nogmaals via MijnKPN geprobeerd mijn pakket aan te passen en dit keer wel gelukt. Ik haal een wifi snelheid van 924mb binnen. Sorry mevrouw van de klantenservice maar.. je verhaal klopt niet helemaal. 

 

Thanks allen voor de reacties, voor de volgende die dit topic vind; gewoon blijven proberen, als het ècht niet kan dan is het niet anders maar zo dichtbij een zendmast en dan niet je max. snelheid halen? Dat is gek.


@Appeltaartgebakje 

Mooi dat het gelukt is 

Mijn kpn had vandaag wat storingen 

Ik kon niet inloggen foutmelding

Misschien heeft dit er iets mee te maken gehad 

 


@Appeltaartgebakje, ik begrijp ook niet zo goed waar die zendmast vandaan komt. Dat staat volledig buiten het glasvezelnetwerk. Maar fijn dat het gelukt is en ook al draait op volle toeren. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten.