Skip to main content
News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

• 0 reacties
  • 10 oktober 2019
Toch denk ik aan Ziggo en Hollands Nieuwe.
Zolang Trined nog niet beschikbaar is. Gelukkig woon ik in een odf gebied anders zou Tmobile bijvoorbeeld niet een 750 Mb kunnen leveren. Meerdere kanshebbers helaas KPN niet. Hooguit via de omweg die ik nu heb met Telfort.

Je schreef terecht dat KPN de weg kwijt is in mijn ogen al een jaar of 3.

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 155 reacties
  • 10 oktober 2019
wjb schreef:

Alpha89 schreef:
Zojuist overgestapt van het oude KPN Internet & TV 4K + upgrade naar 200/200 naar Hussel 200 met 4K.

Ik kom af van €77,49 en ga €69,49 betalen.
Ik zou dan denk ik toch gekozen hebben voor een tweede TV ontvanger tegen €0.01 per maand extra.

Heb ik ook. Dus gek dat jij op een andere prijs uitkomt!

dit is mijn nieuwe pakket:

wjb
Superuser
  • 74579 reacties
  • 10 oktober 2019
Galdor68 schreef:
Gelukkig woon ik in een odf gebied anders zou Tmobile bijvoorbeeld niet een 750 Mb kunnen leveren.

T-Mobile is voor mij een No-Go immers zij hanteren dynamische IP adressen die echt zeer frequent wijzigen. Leuk voor de gamers, maar killing voor site-2-site VPN verbindingen.

• 0 reacties
  • 10 oktober 2019
wjb schreef:

Galdor68 schreef:
Gelukkig woon ik in een odf gebied anders zou Tmobile bijvoorbeeld niet een 750 Mb kunnen leveren.
T-Mobile is voor mij een No-Go immers zij hanteren dynamische IP adressen die echt zeer frequent wijzigen. Leuk voor de gamers, maar killing voor site-2-site VPN verbindingen.

De vraag is wat 'echt zeer frequent' is; Voor zover ik weet is het in principe hetzelfde als bij KPN, kan makkelijk 1 jaar of langer hetzelfde zijn. Doordat T-Mobile Thuis een nieuwe kleine speler is, lijkt het er wel op dat men vaker per jaar 'onderhoud' moet plegen wegens uitbeiding of wat dan ook. Dan heb je natuurlijk wel makkelijk kans op weer een totaal nieuw IP adres (heel ander subnet b.v.). Verder is er geen IPv6 en hangt het IPv4 adres (WAN IP adres van de router) achter symmetrisch NAT van een privaat netwerk (10.0.0.0/8). Dat kan problemen op leveren met bepaalde oude IP protocollen.
Voor het mobiele netwerk van T-Mobile verandert het IPv4 adres minimaal elke 24h.

• Helper
  • 33 reacties
  • 10 oktober 2019
Waar ik vooral pissed om ben is dat je nu alleen maar kunt verlengen naar hussel end at data delen tussen compleet en hussel niet mogelijk is. Heb je je hele huishouden compeet, gaat kind 1 enkele maanden terug voor een compleet verlenging en moet kind 2 nu verlengen naar hussel. Dus óf ik ga mee om data te kunnen delen naar kind 2 óf ik blijf zitten om data te kunnen delen met kind 1.

Ik had een dergelijke schoffering van bestaande klanten gewoon niet verwacht van kpn. Dit haalt het hele voordeel van compleet zijn onderuit waar ik voor ging.

• 0 reacties
  • 10 oktober 2019
wjb schreef:
Ook vind ik het van de zotte dat KPN het unlimited data abonnement voorbehoudt aan abonnees die ook minimaal vast Internet bij KPN hebben ondergebracht.

Misschien vanuit de klant gezien wel, maar vanuit KPN gezien is dit een verstandige zet denk ik. Het is in mijn ogen een betere kopie van wat T-Mobile heeft. Daar TMO NL geen vaste infra heeft, is daar makkelijk het probleem van veel grootverbruikers die klagen over het 'belachelijke' dat je steeds moet aanvullen (na 5GB op een dag). Relatief veel grootverbruikers (25 Euro voor 100GB in een maand) lijkt me geen vetpot, eerder verliesmakend, ook al is je netwerk gemiddeld het snelste, heb je de meeste masten en het meeste spectrum. Veel interessanter is om 42,50 voor een oude telefoonlijn plus 15,00 voor 2GB in een maand af te tikken. En geen Zwangstrennung. Die 2GB schijnt momenteel het maandgemiddelde te zijn. Kijk maar eens naar de afgelopen 30 maanden ontwikkeling m.b.t. unlimited of onbeperkt of FUP grenzen. Een niet aflatende stroom van beperkingen daaromtrent.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 10 oktober 2019
tuckson schreef:
Waar ik vooral pissed om ben is dat je nu alleen maar kunt verlengen naar hussel end at data delen tussen compleet en hussel niet mogelijk is. Heb je je hele huishouden compeet, gaat kind 1 enkele maanden terug voor een compleet verlenging en moet kind 2 nu verlengen naar hussel. Dus óf ik ga mee om data te kunnen delen naar kind 2 óf ik blijf zitten om data te kunnen delen met kind 1.

Ik had een dergelijke schoffering van bestaande klanten gewoon niet verwacht van kpn. Dit haalt het hele voordeel van compleet zijn onderuit waar ik voor ging.

@tuckson: ik weet niet hoe je aan die info bent gekomen, maar dat klopt niet. Je kan gewoon MB's delen tussen een Hussel mobiel abonnement, en een 'oud' mobiel abonnement!

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 155 reacties
  • 10 oktober 2019
Nog even mijn complimenten. Het overzetten ging naadloos.

Daarnaast ontving ik binnen 5 minuten een e-mail welke nog eens uitlegde welke voordelen ik allemaal kreeg. In principe is er voor mij niks veranderd ondanks dat ik Thuis Hussel gebruik en mobiel Compleet.

Ik behoud nu dus:
Dubbel zoveel MB's en minuten op mobiel.
€5 korting per maand op mobiel.

Wat is veranderd:
I.p.v. gratis Pluspakket nu dus €5,- entertainment voordeel. Denk dat ik Plus opzeg en Netflix pak in de plaats. Dat vind ik wel heel erg fijn. Want eigenlijk deed ik geen r*k met Plus.

• 1981 reacties
  • 10 oktober 2019
Zie, dacht ik wel goed! Ik ga ook over 😅 alleen staat er op dit moment administratief nog niet alles helemaal correct,...

Clvgt
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 10 oktober 2019
Paul_ schreef:

Clvgt schreef:
Toch maar wel gisteren op Hussel gezet, ging er op vooruit. Alleen nu geen
ITV meer 😫 Dit ligt nu bij de technisch mensen van KPN. Waarschijnlijk gaat
dit tot vrijdag duren.
Dat klinkt niet goed! Geen idee wat daar is fout gegaan, maar als ik ergens bij kan helpen dan hoor ik het wel.

@Paul_ Misschien even een zetje geven om te vragen of ze iets sneller het probleem kunnen bekijken.
Tot vrijdag geen tv hebben omdat KPN het systeem niet goed heeft ivm dat Hussel gebeuren kan de
klant niets aan doen he. 🤔

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 oktober 2019
Als ik nu KPN Hussel opstart ben ik dan mijn voordelen die ik nu heb in "alles in een premium" Fox Sport gratis zenders ed. allemaal kwijt ???

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 10 oktober 2019
Clvgt schreef:

Paul_ schreef:

Clvgt schreef:
Toch maar wel gisteren op Hussel gezet, ging er op vooruit. Alleen nu geen
ITV meer 😫 Dit ligt nu bij de technisch mensen van KPN. Waarschijnlijk gaat
dit tot vrijdag duren.
Dat klinkt niet goed! Geen idee wat daar is fout gegaan, maar als ik ergens bij kan helpen dan hoor ik het wel.
@Paul_ Misschien even een zetje geven om te vragen of ze iets sneller het probleem kunnen bekijken.
Tot vrijdag geen tv hebben omdat KPN het systeem niet goed heeft ivm dat Hussel gebeuren kan de
klant niets aan doen he. 🤔

Ik zal m'n best doen! Ik kan geen garanties geven over andere (technische) afdelingen, maar ik een zetje zal ik proberen te geven.

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties
  • 10 oktober 2019
zunde800 schreef:
Als ik nu KPN Hussel opstart ben ik dan mijn voordelen die ik nu heb in "alles in een premium" Fox Sport gratis zenders ed. allemaal kwijt ???

Hallo @zunde800 Kwijt ben je ze niet. Het is wel zo dat een entertainmentpakket als Fox Sports niet meer volledig gratis zal zijn. Als je vast en mobiel combineert krijg je wel 5,- extra Husselkorting, zoals je hierboven kunt zien.

• 1981 reacties
  • 10 oktober 2019
@wjb ik ben inmiddels ook gehusseld, de compleetvoordelen blijven actief;

Dus 50Mbit hussel Internet
Pluspakket €1,99
4K tv kijken €2,50
Totaal €56,99

Mobiel Compleet
2 gb data
150 minuten
Maar is compleet dus blijft verdubbeld naar 4gb en 300minuten.
A €14,- per maand.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 10 oktober 2019
Totdat je een nieuw mobiel abo afsluit, dan niet meer. Begrijp ik dat goed?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 10 oktober 2019
zunde800 schreef:

Vergelijk eerst even op mijnkpn alvorens je op bestelling plaatsen klikt 😉

• 1981 reacties
  • 10 oktober 2019
Nick83 schreef:
Totdat je een nieuw mobiel abo afsluit, dan niet meer. Begrijp ik dat goed?

Yes! Maar daar zie ik geen behoefte meer in. En uiteindelijk kom je daar toch in wanneer je met toestel bv verlengd. Ga voortaan direct toestel afbetalen. Of meest waarschijnlijk naar 't mobile.

Wil gewoon niet' teveel' betalen voor internet en tv. Nu met dit gehussel wel een oplossing gezien oud 4K standaard €72,50 was.
Opnemen doen wij sowieso al nooit.

En mochten we het Pluspakket zat zijn, halen we die er af zakt het naar €55,- per maand, welja waar vind je dat?

wjb
Superuser
  • 74579 reacties
  • 10 oktober 2019
JeroenB22 schreef:
@wjb ik ben inmiddels ook gehusseld, de compleetvoordelen blijven actief;

Goed te lezen dat de verdubbeling van de databundel blijkbaar actief blijft.

JeroenB22 schreef:
Dus 50Mbit hussel Internet
Pluspakket €1,99
4K tv kijken €2,50
Totaal €56,99

Voor de meelezers: De eerlijkheid gebied dan wel te zeggen dat je van 200Mbps naar 50Mbps bent gegaan (€7,50) en geen 2e TV ontvanger en opnemenpakket meer hebt (€5,-). Dan is dat overigens nog steeds €3,01 goedkoper dan de oude propositie.
Ik zou door dat husselen juist €0,50 per maand meer gaan betalen. Zie dit bericht.

• 1981 reacties
  • 10 oktober 2019
Owjah 😅

Maar er is gewoon meer keuze in, dat is wel prettig.
In mijnkpn staat het compleet voordeel ook gewoon nog als actief.

peter-keetfm
Wijsgeer
klopt van geen kanten dit
gisteren in mijn kpn was is 7,50 euro duurder uit (zelfde opstelling)
en nu net even gekeken ben ik 2,50 euro duurder uit
klopt van geen kanten ik denk dat kpn behoorlijk gehusseld word

wjb
Superuser
  • 74579 reacties
  • 10 oktober 2019
peter-keetfm schreef:

Heb je dan echt dezelfde opties gekozen?

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 300 reacties
  • 10 oktober 2019
Ik heb ook mijn abonnement naar KPN hussel omgezet, de extra TV ontvangers die ik extra bij heb bestelt zijn toch automatisch de nieuwe Arris en het opnemen pakket zit bij allemaal inbegrepen? (had eerst maar 1 ontvanger)

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:

peter-keetfm schreef:
Was je gisteren dan wellicht vergeten om aan te geven dat je ook mobiele telefonie van KPN hebt?

nee alleen abonnement aan klikken in mijn kpn dus alles wat ik heb en mee neem met nieuwe pakket

ik heb ook even bij t-mobile gekeken maar is wel heeel verleidelijk aan het worden

wjb
Superuser
  • 74579 reacties
  • 10 oktober 2019
peter-keetfm schreef:
wjb schreef:
peter-keetfm schreef:
Was je gisteren dan wellicht vergeten om aan te geven dat je ook mobiele telefonie van KPN hebt?
nee alleen abonnement aan klikken in mijn kpn dus alles wat ik heb en mee neem met nieuwe pakket

Plaats anders eens een screenshot van de wijziging via mijnKPN.

peter-keetfm schreef:
ik heb ook even bij t-mobile gekeken maar is wel heeel verleidelijk aan het worden

Maar let op, bij T-Mobile verandert jouw publieke IP adres zeer frequent.

peter-keetfm
Wijsgeer
ja dat ip adres is een nadeel moet het via mydns