Skip to main content

Ik heb sinds jaar en dag, denk nu 20 jaar, een volledige abb van KPN/Telfort. d.w.z. thuis en mobiel. Na heel veel ellende en lange tijd iets betaald wat ik nooit heb gekregen, 100 mb thuis en door kabelstoring bij KPN maar net 45 binnen gekregen, kreeg ik het bericht dat er glasvezel zou komen. Dit gaat uiteraard ook niet zonder slag of stoot en na, net gedaan, een klacht ingediend te hebben, dacht ik ik maakt er hier ook een melding van en zie wel wat er wordt mee gedaan. Heb weinig hoop en dat is best triest eigenlijk.

Mij is maanden geleden belooft, toen het uiteindelijk duidelijk was wat er aan de hand was, dat ik gratis een upgrade zou krijgen naar boven 100 mb bij nieuw contract glasvezel. Eerste zou zijn 500 mb. Van de ene dag op de andere, nu glasvezel een feit is, wordt dit weer ontkent, ingetrokken terwijl ik van een medewerker te horen heb gekregen dat er een ticket is aangemaakt over mijn zaak. Vind dit echt heel slecht en vind dat KPN zich hier aan moet houden. Ook vind ik het belachelijk dat ik tig partijen moet nalopen over hoe en wat. Ik neem een dienst af bij KPN. Maak mij niet uit met wie zij dan in zee gaan.

Mijn klacht en verhaal. Ik zie wel wat er gebeurt.

Hoi @Sito Leperf en welkom hier op ons forum :)

Dat is een mooi lange tijd dat je al klant bij ons bent en dat zie ik natuurlijk het liefst zo blijven! Aan de andere kant snap ik ook dat wanneer jou een belofte wordt gedaan, deze wel nagekomen dient te worden. Ik werp in ieder geval graag een blik op de situatie! Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt.


Goedemorgen @Sito Leperf, ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of ik je nog van dienst kan zijn! 


Hoi @JanZ_ Ik heb net alles ingevuld. Graag je hulp in deze aub.

Dank je wel.


Yes, bedankt voor het invullen van je profiel @Sito Leperf.

Ik ben er meteen ingedoken en zie dat er inderdaad glasvezel op jouw adres beschikbaar is. Je bent nu nog aangesloten op het kopernetwerk en hierbij gelden 'snelheden tot'. Wat ik daarmee bedoel; bij een aansluiting op het kopernetwerk is de snelheid die we op iemands adres kunnen realiseren afhankelijk van de afstand tussen de desbetreffende woning en onze wijkcentrale. In praktijk betekent dit dat het zo kan zijn dat je een abonnement hebt met daarbij een snelheid tot 100 Mbit/s terwijl er in praktijk bijvoorbeeld maar 50 Mbit/s haalbaar is. Het is niet zo dat je dan betaalt voor iets maar het niet krijgt. 

Wel is het mogelijk om je kosteloos over te zetten op glasvezel; in dat geval ga je ook daadwerkelijk de snelheid halen die bij je contract hoort (100 Mbit/s). Met glasvezel ben je namelijk niet afhankelijk van de afstand tussen onze centrale en jouw woning en dan krijg je dus ook echt die snelheid van 100 Mbit/s binnen. Dat proces kan ik eventueel voor je in gang zetten, mocht je dat willen. 


@JanZ_ , Dit is niet helemaal juist. Ik werd benadert dior een van uw collega's paar jaar geleden, met de mededeling dat ik contract vrij was en of hij mij een aanbieding mocht doen. Waaronder, met kleine bijbetaling ik oa naar de 100mb zou gaan. Was gecondoleerd en dat kon. Ik heb hier ja op gezegd en sindsdien een ander contract met oa 100mb verhoging. Niets gratis, betaal en m.i. gewoon voor.

Dat KPN nu deze belofte niet kan waarmaken, is niet mijn schuld. Ik ben immers benaderd en niet andersom.

Als dan na een hele tijd de aap uit de mouw komt en het technisch niet kan, wordt er iets beloofd met glasvezel ed.

Nogmaals dit was niet mijn idee.

Graag wel uw hulp in deze.

Grt, Sito


Bedankt voor de toelichting @Sito Leperf :)

Dat je een paar jaar geleden bent benaderd door een collega geloof ik graag, begrijp me vooral niet verkeerd. Ik vind hier helaas alleen niks over terug in mijn systemen! Maar wat is nu precies de belofte die KPN volgens jou niet nakomt? Zoals gezegd kan ik er voor zorgen dat je kosteloos wordt overgezet op glasvezel en dan kun je je huidige abonnement gewoon behouden. Dat is vanaf hier de hulp die ik je kan bieden!


@JanZ_ , Tis goed zo. Zal het wel gedroomd hebben. 


Ik heb absoluut niet het idee dat je dit hebt gedroomd @Sito Leperf , begrijp me vooral niet verkeerd. Het lastige voor mij; ik moet wel ergens op terug kunnen vallen en daar ontbreekt het hem nu net aan. Ik zie nergens in je klantdossier meldingen staan over dat wat jij aangeeft 😞 Wel kan ik er voor zorgen dat je wordt overgezet op glasvezel; daarmee ga je de snelheden waarvoor je een contract hebt gewoon halen en zit je niet meer met de 'snelheden tot' (waar nu nog sprake van is omdat je nog bent aangesloten op ons kopernetwerk).


@JanZ_ , heb geen zin om in deze discussie te geraken. Als er niets van te vinden is over dit onderwerp, terwijl je collega mij kon vertellen dat er een , oude, ticket was, dan is dit wel heel speciaal.

Daarom heeft dit nu al geen enkele zin meer en is dit een gevalletje van slikken of stikken voor de klant.

Je kunt de aanvraag starten als je wilt, verbinding nu is ronduit, zal het netjes houden, kwalitatief uitermate teleurstellend. 


En dank voor de alle moeite.


De omzetting naar glasvezel heb ik bij deze voor je in gang gezet @Sito Leperf . In je mail vind je verdere informatie en alles wat je moet weten!


@JanZ_ , Welke mail?

En nog een vraag, de schade aan mijn huis door het aanleggen van de kabel, bij wie kan ik terecht?

Dankjewel 


Hoi @Sito Leperf, dat ging niet helemaal goed in eerste instantie, sorry! Ik heb het nu alsnog voor je geregeld en er zal op 22 juni tussen 13.00 en 15.00 een monteur langskomen om je aan te sluiten op glasvezel.  Mocht dit onverhoopt niet schikken dan kunnen we de afspraak uiteraard herplannen. Mocht dat nodig zijn, dan moet je daarvoor even contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Dan hebben we direct contact en kunnen we de agenda's even op elkaar afstemmen.

Wat betreft de schade; hiervoor dien je contact op te nemen met KPN Netwerk. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel en je kunt bij hen terecht om je schade door te geven!


@JanZ_ 

Hoi Jan, net gebeld om afspraak te verzetten, wisten nergens van en moest kon netwerk bellen. Ook die konden niets vinden. 

??????


@JanZ_

Hoi Jan, net gebeld om afspraak te verzetten, wisten nergens van en moest kon netwerk bellen. Ook die konden niets vinden. 

??????

Hoi @Sito Leperf , ik heb je net een paar keer proberen te bellen maar kreeg je voicemail. Kan ik je later op dag eventueel nog bereiken?


Jazekers, dank je


@JanZ_ jazekers

 


Bedankt voor je tijd aan de telefoon @Sito Leperf :)

30 juni komt de monteur tussen 15.00 en 17.00 en ik hoor tegen die tijd graag van je of alles nu goed is gekomen!


@JanZ_ , hoi Jan, mail met bevestiging is binnen. Dank je wel.

Grt, Sito


@JanZ_ , hoi Jan, mail met bevestiging is binnen. Dank je wel.

Grt, Sito

Top!


@JanZ_ 

Hoi Jan, monteur is geweest. Maar niet helemaal vlekkeloos. Kan je me aub bellen? Dank je wel.

Grt, Sito


Goedemiddag @Sito Leperf!

Vandaag gaat me niet meer lukken ben ik bang maar kan ik jou hier morgen even over bellen?


@JanZ_ , Graag. Thnks


Bedankt weer even voor je tijd aan de telefoon @Sito Leperf en ik zie je bevindingen graag tegemoet!


@JanZ_ 

Het is nu zelfs minder dan gister. Voel me nu best.wel in de zeik genomem. Niet meer leuk nu. Eigenlijk heel schandalig.  Voel mij echt nu volledig in de zeik gezet.