Skip to main content

Ik heb sinds jaar en dag, denk nu 20 jaar, een volledige abb van KPN/Telfort. d.w.z. thuis en mobiel. Na heel veel ellende en lange tijd iets betaald wat ik nooit heb gekregen, 100 mb thuis en door kabelstoring bij KPN maar net 45 binnen gekregen, kreeg ik het bericht dat er glasvezel zou komen. Dit gaat uiteraard ook niet zonder slag of stoot en na, net gedaan, een klacht ingediend te hebben, dacht ik ik maakt er hier ook een melding van en zie wel wat er wordt mee gedaan. Heb weinig hoop en dat is best triest eigenlijk.

Mij is maanden geleden belooft, toen het uiteindelijk duidelijk was wat er aan de hand was, dat ik gratis een upgrade zou krijgen naar boven 100 mb bij nieuw contract glasvezel. Eerste zou zijn 500 mb. Van de ene dag op de andere, nu glasvezel een feit is, wordt dit weer ontkent, ingetrokken terwijl ik van een medewerker te horen heb gekregen dat er een ticket is aangemaakt over mijn zaak. Vind dit echt heel slecht en vind dat KPN zich hier aan moet houden. Ook vind ik het belachelijk dat ik tig partijen moet nalopen over hoe en wat. Ik neem een dienst af bij KPN. Maak mij niet uit met wie zij dan in zee gaan.

Mijn klacht en verhaal. Ik zie wel wat er gebeurt.

@JanZ_ 

Zelfs mijn tv ontvangst hapert nu. Komop zeg. Niets naar jou of je collega's,  echter gaat van slecht naar erger.


Misschien is het voor de meelezers ook handig om hier in dit te topic te delen wat er nu precies allemaal gebeurt? Anders kunt u net zo goed stoppen met dit topic.

Is glasvezel nu inmiddels al actief? Of is er helemaal nog geen glasvezel? 


@Nick83, en u bent wie om te bepalen wat ik moet doen?


Hallo @Sito Leperf ik ben met je eens dat als je de moeite er voor doet, je prima kunt lezen wat er gebeurt. 

@JanZ_ heeft zijn best voor je gedaan, maar ergens is het fout gelopen. Je hebt volgens mij in alles wat je schrijft gelijk. Echter als je iets niet zwart op wit hebt van KPN, kan het een verhaaltje uit de duim van een medewerker zijn. Dus laat dat dan maar rusten. 

@JanZ_ heeft het volgens mij zeer correct behandeld. Die heeft jouw gegevens doorgenomen, is tot de conclussie gekomen dat  iets mis is gegaan en heeft in overleg met jou opdracht gegeven dat de door KPN Netwerk bij jouw geinstalleerde kabel aangesloten wordt op de Experiabox van de KPN. Dat gaat als je dit forum er op doorleest heel vaak fout( ook bij ons). 

Met een beetje geluk  pakt @JanZ_ het morgen voor je op. 


Goedemorgen @Sito Leperf, dat is natuurlijk wederom teleurstellend 😞 Er staat nog een ticket open voor mijn collega's van de technische dienst en ik heb hier ook aangegeven welk probleem jij ervaart zodat zij dit op kunnen pakken! Je geeft verder aan dat de tv ontvanger nu ook nog eens hapert; hoe heb je deze aangesloten op de Experia Box; rechtstreeks met kabel of gebruik je een draadloze verbindingsset? Ook al zijn de snelheden die je hebt gemeten niet voldoende (afgaande op je abonnement), de gemeten snelheid is nog altijd meer dan voldoende voor interactieve tv, daar kan het hem niet in zitten. 


Misschien is het voor de meelezers ook handig om hier in dit te topic te delen wat er nu precies allemaal gebeurt? Anders kunt u net zo goed stoppen met dit topic.

Is glasvezel nu inmiddels al actief? Of is er helemaal nog geen glasvezel? 

De verbinding is inmiddels omgezet naar glasvezel en actief alleen komt er nog niet voldoende snelheid binnen! 


@dommeke , @JanZ_ 

Als 1e, ben super blij met de hulp van @JanZ_  Heel fijn zelfs. Dus @JanZ_ , nogmaals dank. 

Tv box via experia, nu werkt hij weer ok. Dus dat was miss een tijdelijk iets, hoop ik.

Kijk zo weer ff naar de snelheid van het internet. 

Grtjs


@dommeke , @JanZ_ 

Als 1e, ben super blij met de hulp van @JanZ_  Heel fijn zelfs. Dus @JanZ_ , nogmaals dank. 

Tv box via experia, nu werkt hij weer ok. Dus dat was miss een tijdelijk iets, hoop ik.

Kijk zo weer ff naar de snelheid van het internet. 

Grtjs

Top, ik zie je bevindingen uiteraard graag tegemoet @Sito Leperf :) 


@JanZ_ , alles nog hetzelfde gelijk aan gisteren.


Ik waag te betwijfelen wat KPN hier beweert. Ik heb zelf een abo voor 50 mbps over glasvezel en volgens de test van KPN zelf haal ik niet meer dan 34mbps, en dat via het netwerk van dvs 1200 zowel als WiFi met behulp van KPN apparatuur, dat moet toch niet kunnen?


Ik waag te betwijfelen wat KPN hier beweert. Ik heb zelf een abo voor 50 mbps over glasvezel en volgens de test van KPN zelf haal ik niet meer dan 34mbps, en dat via het netwerk van dvs 1200 zowel als WiFi met behulp van KPN apparatuur, dat moet toch niet kunnen?

Meet eens rechtstreeks bekabeld op het modem. Zonder dvs er tussen.

Op glas moet u echt makkelijk 50 mbit kunnen halen. Eigenlijk wel 60 mbit zelfs. Die dvs kan heel goed een beperkende factor zijn.


Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.


Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Als u rechstreeks op het modem geen 50 mbt haalt, dan is het misschien verstandig om een eigen topic te starten. Dan kan een KPN medewerker daar eens naar kijken.


@JanZ_ , alles nog hetzelfde gelijk aan gisteren.

@Sito Leperf , bedankt voor de update, ik kom hier volgende week z.s.m. bij je op terug!


Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Hoi @Kiiruna en ook welkom hier :)

Kun je nu dan eens een pc of laptop rechtstreeks met kabel aansluiten op het modem en dan de snelheid eens meten? Benieuwd wat voor snelheid je dan precies gaat halen, ik zie de resultaten graag tegemoet!


@JanZ_ dank je wel. Tot dan.


@Sito Leperf,

 

Ik weet natuurlijk niet hoe je de Speedtest meet. Maar wilde het toch vragen 🙂 ik denk dat je de Speedtest bedraad uitvoert? Doe je dat dan via Speedtest.net (web) of via de Speedtest app op Windows? Indien web, wil je dan ook eens de app proberen in Windows? En test je altijd dezelfde server? Heb je ook een andere geprobeerd?


Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Hoi @Kiiruna en ook welkom hier :)

Kun je nu dan eens een pc of laptop rechtstreeks met kabel aansluiten op het modem en dan de snelheid eens meten? Benieuwd wat voor snelheid je dan precies gaat halen, ik zie de resultaten graag tegemoet!


dat zal ik zeker doen, maar op het ogenblik lukt me dat niet om gezondheidsredenen, maar wellicht later in de week zal ik het zeker doen en mijn bevindingen hier melden, vriendelijk dank! vrgr, Rob (Kiiruna)


Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Nee, hoor die dvs heb ik pas aangelegd, daarvoor was het nog slechter en via wifi is het net zo erg, bovendien kunnen die dvs een veel grotere snelheid aan en de kabels die ik gebruik om de dvs aan te sluiten kunnen ook veel meer aan en die zijn nieuw.

Hoi @Kiiruna en ook welkom hier :)

Kun je nu dan eens een pc of laptop rechtstreeks met kabel aansluiten op het modem en dan de snelheid eens meten? Benieuwd wat voor snelheid je dan precies gaat halen, ik zie de resultaten graag tegemoet!


dat zal ik zeker doen, maar op het ogenblik lukt me dat niet om gezondheidsredenen, maar wellicht later in de week zal ik het zeker doen en mijn bevindingen hier melden, vriendelijk dank! vrgr, Rob (Kiiruna)

Geen probleem, beterschap en zodra je in de gelegenheid bent, zie ik je bevindingen graag tegemoet!


@Sito Leperf , ik zie dat het ticket nog steeds openstaat en dat de technische dienst hier dus nog mee bezig is! Ik houd dit natuurlijk in de gaten maar het kan ook zijn dat de technische dienst nog contact met jou probeert op te nemen!


Hoi @Sito Leperf , ik zie dat je contact hebt gehad met onze technische dienst en dat ze hier nog steeds mee bezig zijn. Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat me dit dan vooral weten!


@JanZ_ , Hoi Jan, dank je wel. Gaat langzaam, en ik zie wel. 

Hou je op de hoogte.

Grtjs Sito


@JanZ_ , Hoi Jan, dank je wel. Gaat langzaam, en ik zie wel. 

Hou je op de hoogte.

Grtjs Sito

Top, ik houd het zelf natuurlijk ook even in de gaten. Had eigenlijk gehoopt/verwacht dat het probleem al zou zijn verholpen maar het lijkt toch complexer dan aanvankelijk ingeschat :( 


Goedemorgen @Sito Leperf, haal jij inmiddels de snelheden die je moet halen? Ik zie geen openstaand ticket meer staan dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat alles nu goed is, kun je dat bevestigen?


@JanZ_ 

Hoi Jan. Idd het werkt. Sorry voor dit verlate antwoord. Ben ondertussen geopereerd en was een pittige.  

Maar alles werkt.  Mijn dank voor je inzet en hulp. 

Grtjs Sito